La durez ye la oposición qu'ufierten los materiales a alteraciones como la penetración, la abrasión, el rayáu, la cortadura, y les deformaciones permanentes ente otres. Nel intre de la historia, mientres l'estudiu y clasificación de los minerales, hubo un momentu en que se faía pertinente establecer un métodu que dexara discernir los distintos graos de durez de les roques y minerales. El primer intentu d'establecer un procedimientu pa tal fin, poco científicu, pero na práutica bastante profesional, deber a Friedrich Mohs. La so cencellez (tantu de memorización como d'aplicación), afitar nesta posición, yá que puede emplegase nel trabayu de campu de los xeólogos.

Escales de durez
escala ordinal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Al tratar d'establecer comparances de durez con valores absolutos y más precisos, creáronse otros métodos y escales que, polo xeneral, adoptaron el nome del so creador. El presente artículu recueye diches escales.

Estructura cristalina del corindón.

Escala de Mohs editar

La escala de Mohs ye una rellación de diez minerales ordenaos pol so durez, de menor a mayor. Utilízase como referencia de la durez d'un material dao. Foi propuesta pol xeólogu alemán Friedrich Mohs en 1825 y básase nel principiu de qu'una sustancia cualesquier puede rayar a otres más blandes, ensin qu'asoceda lo contrario.

Mohs escoyó diez minerales, a los qu'asignó un determináu númberu equiparable al so grau de durez, estableciendo asina una escala creciente. Empezó pol talcu, que recibió'l númberu 1, y terminó col diamante, al qu'asignó'l númberu 10. Cada mineral raya a los que tienen asignáu un númberu inferior a él, y rayar aquellos que tienen un númberu cimeru al so.

Tabla de durez de Mohs editar

Durez Mineral Rayar con / raya a ----- 1 Talcu Puede rayase fácilmente cola uña Mg3Si4O10(OH)2
2 Yelsu Puede rayase cola uña con más enzancái

CASU4·2H2O |-----

3 Calcita Puede rayase con una moneda de cobre CACU3
4 Fluorita Puede rayase con un cuchiellu d'aceru CaF2
5 Apatito Puede rayase difícilmente con un cuchiellu Ca5(PO4)3(OH-,Cl-,F-)l
6 Ortosa Puede rayase con una lija pal aceru KAlSi3O8
7 Cuarzu Raya'l vidriu SiO2
8 Topaciu Rayáu por ferramientes de carburu de wolframiu A el2SiO4(OH-,F-)2
9 Corindón Rayáu por ferramientes de carburu de siliciu A el2O3
10 Diamante El material más duro nesta escala (rayáu por otru diamante). C

El 16 d'agostu de 2012, investigadores del Carnegie Institute of Technology toparon un nuevu alótropo del carbonu, más duru que'l diamante, capaz de caltenese estable en condiciones normales, anque se llograba a partir d'un material formáu por esferes de carbonu-60, sometiéndolo a una presión de 320.000 atm.[1]

Escala de Rosiwal editar

La escala de Rosiwal debe'l so nome al pernomáu xeólogu austriacu August Karl Rosiwal. La escala Rosiwal basa la so midida en valores absolutos, a diferencia de la escala de Mohs que los sos valores relativos son más apropiaos pa la investigación de campu (in situ).

Tabla de valores Rosiwal editar

Valor MOHS Mineral Valor ROSIWAL Composición
química
Durez 1 10 100 1000 10000 100000 1000000
1 Talcu #### Mg3Si4O10(OH)2
2 Yelsu ####### # ----- 3 Calcita ####### ##### CACU3
4 Fluorita ####### ##### CaF2
5 Apatito ####### ###### Ca5(PO4)3(OH,Cl,F)
6 Ortosa ####### ####### #### KAlSi3O8
7 Cuarzu ####### ####### ####### # SiO2
8 Topaciu ####### ####### ####### ### A el2SiO4(OH,F)2
9 Corindón ####### ####### ####### ####### A el2O3
10 Diamante ####### ####### ####### ####### ####### ####### ## C

Mide n'escala absoluta la durez de los minerales. Esprésase como la resistencia a l'abrasión midida en pruebes de llaboratoriu tomando como base'l corindón con un valor de 1000.

 
Comparanza ente les escales de Mohs y de Knoop.

Escala de Knoop editar

El test de durez de Knoop (pronunciáu ku-nūp) ye una prueba de microdureza, un exame realizáu pa determinar la durez mecánica especialmente de materiales bien argayadizos o llámines fines, onde solo se pueden faer hendiduras pequeñes pa realizar l'ensayu. La prueba foi desenvuelta por Frederick Knoop y los sos colegues del National Bureau of Standards (anguaño'l NIST) d'EE. XX. en 1939,[2] y foi definíu pol estándar de l'ASTM D1474.

Ver tamién editar

Referencies editar

Notes editar

  1. «Ordering Carbon Clusters» (inglés). Consultáu'l 16 d'agostu de 2012.
  2. F. Knoop, C.G. Peters and W.B. Emerson, “A Sensitive Pyramidal-Diamond Tool for Indentation Measurements,” Journal of Research of the National Bureau of Standards, V. 23 nᵘ1, xunetu de 1939, Research Paper RP1220, Pp. 39–61.

Bibliografía editar

  • La gran enciclopedia de los minerales, 451 semeyes, 520 páxines 20'5 x 29'2 cm. Orixinal: Artia, Praga 1986, versión en castellán: editorial Susaeta S.A. 1989, ISBN 978-84-305-1585-1 (impresu en Checoslovaquia)
  • Precís de minéralogie, De Lapparent, A.: París 1965
  • Minerals and how to study them, Dana, L. y Hurlbut, S.: Nueva York 1949
  • Schöne und seltene Minerale, Hofmann, F. y Karpinski, J.: Leipzig 1980
  • Cordua, William S. «The Hardness of Minerals and Rocks». Lapidary Digest, c. 1990.

Enllaces esternos editar