José Mariano Salas

José Mariano Sales (11 de mayu de 1797Jiquilpan de Juárez – 24 d'avientu de 1867Ciudá de Méxicu) foi un políticu y militar mexicanu que desempeñó'l cargu de presidente de Méxicu en dos causes. Formó parte de la Xunta Cimera de Gobiernu y foi rexente del segundu Imperiu.

José Mariano Salas
17. Presidente de Méxicu

6 agostu 1846 - 23 avientu 1846
Nicolás Bravo - Valentín Gómez Farías
Vida
Nacimientu Jiquilpan de Juárez11 de mayu de 1797
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu24 d'avientu de 1867 (70 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu Militar
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador (Mexico) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Formación militar editar

Nació José Mariano na capital del virreinatu'l 11 de mayu de 1797. Mozu entá, en 1813, ingresó nel exércitu como cadete nel Reximientu d'Infantes de Puebla, onde llogró los sos primeros ascensos lluchando contra los insurxentes. Acompañó a Santa Anna en tomar de Xalapa, Veracruz. En 1821 xuntar al Plan d'Iguala.

L'emperador Agustín de Iturbide premió les sos aiciones xubiéndolo a capitán. Foi defensor del gobiernu del presidente Guadalupe Victoria cuando foi llanzáu'l Plan de Montaño en 1827. Combatió en Tampico contra la invasión del español Isidro Barradas en 1829. Foi xubíu a teniente coronel en 1832. Comandó una de les columnes nel asaltu al Álamu, y llucharon na aición en Llanu Perdíu. Salas cubrió'l retiru de les tropes mexicanes de Matamoros, Tamaulipas.

Presidencia editar

El 4 d'agostu de 1846, en La Ciudadela de la Ciudá de Méxicu pronunciar en contra de Mariano Paredes y Arrillaga, quien dexara la presidencia temporalmente a Nicolás Bravo mientres diba combatir una insurrección en Guadalaxara.

Salas tomó'l poder y asumió la presidencia interinamente. Mientres la so alministración, Mariano empeñóse, ensin ésitu, en llograr recursos de guerra. Abrió un concursu por qu'empresarios instalaren na capital un nuevu allumáu públicu a base de gas d'hidróxenu, intentó establecer academies d'idiomes y d'historia y propunxo la creación d'una biblioteca nacional. Con una guerra engarrándose nel norte del país, toles sos polítiques nun fueron escuchaes. En cuanto tuvo nel poder, punxo a valir nuevamente la Constitución de 1824 y convocó a eleiciones que favorecieron, otra vegada, a Santa Anna. Sicasí, el xeneral Santa Anna tuvo que salir a combatir escontra'l norte, ocupando'l vicepresidente Valentín Gómez Farías, el cargu de presidente de Méxicu.

En 1847, Mariano ye xubíu a xeneral de división. Como segundu al mandu del Exércitu del Norte, combatió a los americanos mientres la intervención estauxunidense. El 20 d'agostu de 1847, mientres la batalla de Padierna, ye fechu prisioneru. Dempués de la firma del tratáu de paz, nomóse-y comandante militar y gobernador de Querétaro.

Años posteriores y muerte editar

Volvió ocupar la presidencia mientres la guerra de Reforma, solo pa curiar la siella presidencial unos díes mientres llegaba a la capital el nuevu gobernante, el caudiellu conservador, Miguel Miramón.

Siendo xefe militar de la guarnición de la Ciudá de Méxicu en 1863, el 1 de xunetu d'esi añu foi designáu como unu de los trés miembros de la rexencia que desempeñó'l poder hasta un mes antes de la llegada del emperador Maximiliano.

Morrió na Ciudá de Méxicu'l 24 d'avientu de 1867 na villa de Guadalupe a los 70 años. Foi soterráu nel panteón civil del Tepeyac.

Referencies editar

Enllaces esternos editar