Nívar

conceyu de la provincia de Granada (España)

Nívar ye una llocalidá y conceyu español perteneciente a la provincia de Granada, na comunidá autónoma d'Andalucía. Ta asitiáu na parte centro-norte de la contorna de la Vega de Granada, na fastera noroeste de la Sierra de la Alfaguara, a unos 14 km de la capital provincial. Llenda colos conceyos de Cogollo Vega, Huétor Santillán, Alfacar y Güevéjar.

Nívar
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Granada
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Nívar (es) Traducir Patricia Carrillo Garcia
Nome oficial Nívar (es)[1]
Nome llocal Nívar (es)
Códigu postal 18214
Xeografía
Coordenaes 37°15′28″N 3°34′41″W / 37.257777777778°N 3.5780555555556°O / 37.257777777778; -3.5780555555556
Nívar alcuéntrase n'España
Nívar
Nívar
Nívar (España)
Superficie 11 km²
Altitú 1035 m
Llenda con Alfacar, Güevéjar, Cogollos de la Vega y Huétor de Santillán
Demografía
Población 1093 hab. (2023)
- 519 homes (2019)

- 475 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Granada
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 99,36 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
ayuntamientodenivar.com
Cambiar los datos en Wikidata
Términu municipal de Nívar al respective de la provincia de Granada.
Situación de Nívar (en moráu) al respective de la Vega de Granada; La ciudá de Granada en moráu claru.

Política editar

Rafael Leyva López, cabeza de llista del Grupu Independiente de Nívar (GIN), ye l'alcalde del conceyu dende'l 24 de mayu de 2015; fecha na que la so candidatura consiguió la mayoría relativa de los votos nes eleiciones municipales. La formación encabezada por Leyva alzar con trés de los siete conceyales en tema, a unu de la mayoría absoluta, polo que pa gobernar precisó'l sofitu del PSOE na sesión de invistidura. Les resultancies de les postreres eleiciones municipales celebraes en Nívar fueron los siguientes:

Eleiciones Municipales - Nívar (2015)
Partíu políticu Votos %Válidos Conceyales
Grupu Independiente de Nívar (GIN)
178
30,22%
3
Partíu Popular (PP)
155
26,32%
2
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE)
115
19,52%
1
Imaxina Nívar (IN)
85
14,43%
1

Fiestes populares editar

Fiestes patronales n'honor del Santu Cristu de la Salú editar

Les fiestes patronales celébrense'l segundu fin de selmana de setiembre, anque'l día de la esaltación de la cruz ye'l 14 d'este mesmu mes.

 
Ilesia del Santu Cristu de la Salú, en Nívar.

El santu patrón baxa del so altar el xueves de la selmana festiva con gran gayola y devoción entonando l'himnu que lleva'l so nome. El día 14 vuelve a la so posición col mesmu ritual.

Dende un puntu de vista más paganu, ye necesariu destacar la degustación de les típiques migues niveras y de la paellada —carauterística del Llevante peninsular— que se preparar pa vecinos y visitantes el xueves y vienres d'esa selmana festiva.

Mientres la selmana realícense diverses actividaes lúdicu-culturales: cine, carreres de cintes y cucañes, xuegos tradicionales, concursos de distintu tipu y torneos deportivos, siendo tradicional el partíu de fútbol ente solteros y casaos.

La verbena enllargar dende la nueche del miércoles al domingu hasta altes hores de la madrugada, cabo destacar el xueves que se celebra la fiesta d'amarutes, participando grandes y pequeños y el vienres que termina a l'amanecida con una invitación per parte del conceyu de churros, figos chumbos y anís amenizado pela banda municipal de música.

De muncha tradición tamién ye'l conciertu qu'ufierta la banda municipal el domingu pela mañana dempués de los actos relixosos, acompañáu d'una degustación de vinu y aperitivos.

Ye dignu de mención l'aportación que toles families realicen al presupuestu base de les fiestes a cambéu del programa d'estes y la vela de la procesión, nel pueblu, en toles cases, hai en consecuencia un mayordomu.

Día de la Cruz editar

El día 3 de mayu ye fiesta llocal; por cuenta de esta fecha tan señalada y especial pa les xentes del pueblu realiza una romería a la cruz de la Sierra de la Hedra, amenizada con cante y baille. Celébrase la Eucaristía en redol a la cruz de fierro que corona la sierra.

Realízase una comida pa tolos asistentes, últimamente de pataques y carne anque tamién se fixeron arroces o barbacoas que s'acompaña de saladilles, fabones fresques, bacaláu, embutíos, etc, y tou remoyáu con refrescos, cerveza o vinu.

Ye tradicional el hornazo granadín, un pan d'aceite en forma de barra o rosca en que'l so centru asitiar un güevu cocíu, entá col pulgu.

Nesti día apaez Nívar totalmente engalanáu y alendando un ambiente festivo, que nun fai distinción ente propios y estraños.

Preciede al día de la cruz una selmana cultural na que se realicen múltiples actividaes: teatru, conciertos, talleres, etc.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar

El conteníu d'esti artículu incorpora material d'una entrada de Granadapedia, publicada en castellanu so la llicencia GFDL.