Patente

documentu que firma una autoridá p'acreitar un derechu o permisu

Una patente ye un conxuntu de derechos esclusivos concedíos por un Estáu al inventor d'un nuevu productu o teunoloxía, susceptibles de ser esplotaos comercialmente por un periodu llindáu de tiempu, en cuenta de la divulgación de la invención. El rexistru de la patente constitúi la creación d'un monopoliu de manera artificial, y enmárcase dientro de la propiedá industrial, que de la mesma forma parte del réxime de propiedá intelectual.

Patente
propiedá intelectual y publicación
Cambiar los datos en Wikidata
Númberos de patente.

Definición editar

La patente ye un derechu dau pol Estáu que dexa esplotar n'esclusiva un inventu o les sos meyores. Esti derechu concede al titular de la patente exclusividad y torga a terceros faer usu de la teunoloxía patentada. El titular de la patente ye l'únicu que puede faer usu de la teunoloxía que reivindica na patente o autorizar a terceros a implementala so les condiciones que'l titular afite. Les patentes son daes polos Estaos por un tiempu llindáu qu'anguaño, según normes del ADPIC[1] ye de venti años. Dempués de la caducidá de la patente cualquier persona puede faer usu de la teunoloxía de la patente ensin la necesidá del consentimientu del titular d'ésta. La invención entra entós al dominiu públicu

El titular d'una patente puede ser una o delles persones nacionales o estranxeres, físiques o xurídiques, combinaes de la manera que s'especifique na solicitú, nel porcentaxe ende mentáu. Los derechos de les patentes cayen dientro de lo que se denomina propiedá industrial y, al igual que la propiedá inmobiliaria, estos derechos pueden tresferise por actos ente vivos o per vía socesoria, pudiendo: rentarse, llicenciase, vendese, permutarse o heredase. Les patentes pueden tamién ser valoraes, pa envalorar l'importe económicu averáu que tien de pagase por elles.

 

El términu deriva del llatín patens, -entis, que orixinalmente tenía'l significáu de «tar abiertu, o descubiertu» (a inspeición pública) y de la espresión lletres patentes, que yeren decretos reales que garantizaben derechos esclusivos a determinaos individuos nos negocios. Siguiendo la definición orixinal de la pallabra, una de les finalidaes de la llexislación sobre les patentes ye la d'inducir al inventor a revelar les sos conocencies pa la meyora de la sociedá en cuenta de la exclusividad mientres un periodu llindáu de tiempu. Depués, una patente garantiza un monopoliu d'esplotación de la idea o d'una maquinaria mientres un ciertu tiempu.

Tradicionalente, consideróse que la razón pola que se concede al inventor un monopoliu temporal ye pa fomentar que les invenciones sían comunicaes a la sociedá y nun permanezan secretes o ocultes. Nun ye tantu por compensa-y por atopar daqué nuevu, de lo que la coleutividá va tamién a beneficiase, sinón sobremanera p'afalar a los inventores a nun guardar de callao los sos inventos.[2]

Otros opinen, otra manera, que'l sistema de patentes desestimula la innovación al dexar qu'una empresa utilice'l monopoliu d'una patente p'aplazar el desenvolvimientu de nueves innovaciones. Asina, por casu, la Comisión Federal de Comerciu (FTC poles sos sigles n'inglés), sicasí, argumentó en xunu que dar a los fabricantes de productos biolóxicos cualquier periodu de exclusividad puede realmente afogar la innovación. Los productos biolóxicos son tantu más complexos y caros de producir que les melecines tradicionales que les barreres pa los que seríen competidores 'biosimilares' yá son alzaes, diz la FTC. Dar a los productos biolóxicos mayor proteición -particularmente los 12 años de exclusividad que quier la industria- a cencielles animaría a les firmes a xugar colo que yá tienen en cuenta de empobinase escontra 'nueves invenciones p'aplicales a necesidaes médiques insatisfeches.[3] Les patentes son una de les opciones pa evitar que cualquier persona copie un productu o una maquinaria. Coles mesmes, les patentes tendríen de sirvir a los efeutos d'un espardimientu efeutivo y rápido de les nueves idees en teunoloxía, ameyorando l'accesu a la teunoloxía y a los servicios adquiríos.

Esisten distintos tipos de patentes, anque principalmente estrémense en tres categoríes:

- Patentes d'utilidá, estes patentes inclúin máquines, aparatos, métodos, procesos, productos, etc.

- Patentes de diseñu, d'esta categoría formen parte les llinies esteriores, la ornamentación, la testura y estética de daqué.

- Patentes de plantes, inclúi la clonación de plantes y árboles.

¿Qué ye una invención? editar

Considérase invención toa creación humana que dexe tresformar la materia o la enerxía qu'esiste na naturaleza, pal so aprovechamientu pol home y satisfaer les sos necesidaes concretes. Van Ser patentables les invenciones que sían nueves (novedá), resultáu d'una actividá maxín y susceptible d'aplicación industrial o aplicaciones personales.

¿Qué ye un modelu d'utilidá? editar

Los modelos d'utilidá son creaciones téuniques qu'inciden na forma, estructura o constitución de productos avezaos y frecuentes qu'atribúin al productu conformáu una mayor utilidá de la que tenía antes d'impone-y esa forma nueva. Trátase d'una invención de menor entidá que les que s'atopen de normal previstes y protexíes nes regulaciones sobre patentes de los distintos países.

Nel cursu del progresu téunicu apaecen perfeccionamientos d'algame modestu que, magar tou, dexen que l'usu d'oxetos conocíos sía más ventaya. Por casu, la forma biselada d'un bolígrafu que torga que s'esmuza pola mesa. Magar la conformanza dada a esi oxetu aumenta la so utilidá y resulta ventaxosa, nun ye una invención en sentíu estrictu por non esistir l'abondu altor maxín. Sométense, por tanto, a una regulación que comparte munches traces coles patentes,[4] pero que suel incluyir una menor duración del monopoliu temporal y una apreciación menos severa de los requisitos de patentabilidad.[5]

Los modelos d'utilidá nun tienen d'entemecer se nin confundise con aquellos cambeos formales del oxetu que traten namái d'atraer a los consumidores y faer más prestosu al productu, ensin afectar a la so utilidá, pos en tal casu tamos dientro del ámbitu del diseñu industrial.

Validez

Les patentes son derechos territoriales. Polo xeneral, los derechos esclusivos correspondientes solo tienen validez nel país o la rexón nos que se presentó la solicitú y concedióse la patente, de conformidá cola normativa d'esi país o rexón.

Duración

La proteición por patente conceder por un periodu llindáu, que suel ser de 20 años contaos a partir de la fecha de presentación de la solicitú.

¿Qué ye lo que nun se considera invención? editar

  • Los principios teóricos o científicos.
  • Los descubrimientos que consistan en dar a conocer o revelar daqué que yá esistía na naturaleza, inda cuando enantes fora desconocíu pal home.
  • Los esquemes, planes, regles y métodos pa realizar actos mentales, xuegos o negocios y los métodos matemáticos.
  • Los programes de computación.
  • Les formes de presentación d'información.
  • Les creaciones estétiques y les obres artístiques o lliteraries.
  • Los métodos de tratamientu quirúrxicu, terapéuticu o de diagnósticu aplicables al cuerpu humanu y los relativos a animales, amás, la yuxtaposición d'invenciones conocíes o amiestos de productos conocíos, la so variación d'usu, de forma, de dimensiones o de materiales, sacantes en realidá tratar de la so combinación o fusión de tal manera que nun puedan funcionar xebradamente o que les cualidaes o funciones carauterístiques de les mesmes sían modificaes pa llograr un resultáu industrial o un usu non obviu pa un téunicu na materia.

Lo que nun se puede patentar editar

La siguiente llista nun ye válida en tolos países; por casu n'Estaos Xuníos y Xapón ye posible patentar material biolóxico como xenes y proteínes.

  • Los procesos esencialmente biolóxicos pa la producción, reproducción o espardimientu de plantes y animales.
  • El material biolóxico y xenético tal como s'atopen na naturaleza.
  • Les races d'animales.
  • El cuerpu humanu y les partes vivu que lu componen.
  • Les variedaes vexetal y mineral

En dellos países, como en Méxicu, la EPO, nun se dexa amás:

  • Los programes d'ordenador per se, tal como'l códigu fonte.
  • Les formes de presentación d'información. (por casu, la escoyeta de datos, imáxenes, etc).
  • Los métodos matemáticos.
  • Los métodos pa realizar negocios, xuegos o actos mentales.

Beneficios d'una patente editar

Dalgunos de los argumentos habituales a favor de les patentes caltienen que los beneficios qu'una patente otorgar a un inventor son:

  • Motiva la creatividá del inventor, yá que agora tien la garantía de que la so actividá maxín va tar protexida mientres 20 años y va ser l'únicu n'esplotala.
  • Si la patente tien bon ésitu comercial o industrial, l'inventor beneficiar cola o les llicencies d'esplotación que decida otorgar a terceres persones.
  • Evita'l plaxu de los sos inventos.
  • Por cuenta de que l'actividá maxín nun se va guardar o namái s'utiliza pa sigo evitando la so esplotación industrial; l'inventor siempres va dar a conocer, espublizar y esplicar los beneficios que'l so inventu tien.
  • Pela so parte, el Gobiernu, al traviés de la patente, promueve la creación d'invenciones d'aplicación industrial, fomenta'l desenvolvimientu y esplotación de la industria y el comerciu, según la tresferencia de teunoloxía.
  • Les patentes ufierten información teunolóxica actual y pertinente, mesma que ye garantizada polos requisitos de patentabilidad. Asina mesmu, espubliza información nueva y tamién la que se conoz primeramente. 
  • Les patentes otorguen información que nun ye sopelexada n'otros medios ya inclúi datos del autor, fórmules y dibuxos que faciliten l'entendimientu sobre l'inventu. Calcúlase qu'ente'l 70 y el 80% de la información contenida nun ye publicada n'otru tipu de bibliografía.  
  • Lo más importante de les patentes ye que la mayoría d'elles son públiques, yá que pa ser titular d'una patente'l solicitante tien que dar detalles y faer pública la so invención. [6]

Perxuicios del sistema de patentes editar

Dalgunos de los argumentos habituales sobre los perxuicios sociales del sistema de patentes son:

  • Enzanca'l llibre espardimientu de les innovaciones frenando'l desenvolvimientu teunolóxicu.
  • Supón torgues monopolistes a la llibre competencia.
  • Enzanca l'accesu de los países aprobetaos a les nueves teunoloxíes.
  • Desincentiva la investigación al establecer un periodu d'usu esclusivu d'una teunoloxía ensin necesidá d'ameyorala.

Vixencia d'una patente editar

La vixencia de les patentes depende de cada país. En Méxicu tienen una vixencia de 20 años improrrogables y los modelos d'utilidá tienen una vixencia de 10 años igualmente improrrogables. Cuando la patente o modelu d'utilidá expira, expira asina mesmu la proteición y l'invención pasa a pertenecer al dominiu públicu; esto ye, el titular dexa de tener derechos esclusivos sobre la invención, que pasa a tar disponible pa la esplotación comercial por terceros comenenciudos.

El derechu esclusivu d'esplotación de la invención patentada confier al so titular les siguientes prerrogativas:

  • Si la materia oxeto de la patente ye un productu, el derechu de torgar a otres persones que fabriquen, usen, viendan, ufierten en venta o importen el productu patentáu, ensin consentimientu, y *

Si la materia oxeto de la patente ye un procesu, el derechu de torgar a otres persones qu'utilicen esi procesu y qu'usen, viendan, ufierten en venta o importen el productu llográu direutamente d'esi procesu, ensin el so consentimientu. La esplotación realizada pola persona a que se refier l'artículu 69 d'esta llei, va considerase efeutuada por titular de la patente.

Prioridá. Cuando se solicite una patente dempués de faelo n'otros países podrá reconocese como fecha de prioridá la de presentación naquel que lo fixo primero, siempres que se presente dientro de los plazos que determinen los Trataos Internacionales o, nel so defectu, dientro de los dolce meses siguientes a la solicitú de patente nel país d'orixe.

Derechu del inventor editar

En tolos casos, l'o'l inventores tienen esti derechu:

  • Reconocencia al nome.
  • Solicitar la patente.

Derechu d'esplotación editar

El titular de la patente tien lo que se denomina un derechu negativu sobre la teunoloxía patentada. Esti derechu déxa-y torgar que terceros ensin el so consentimientu:

  • Fabriquen, usen, viendan o importen el productu patentáu.
  • Usen el procesu patentáu, y usen, viendan o importen el productu llográu d'esi procesu.

El titular puede dexar dalguna de les actividaes anteriores a determinada persona o empresa, otorgando una llicencia y recibiendo un pagu que se conoz como regalía. Tamién puede tresferir la titularidá de la patente, o dexar el so derechu, por aciu un pagu fixu. Dempués d'esto, el titular orixinal yá nada tien que ver cola esplotación d'esa patente.

Invenciones llaborales o llibres editar

Les invenciones llaborales pertenecen a la empresa, les invenciones llibres al inventor. Si l'inventor tien una rellación de trabayu con un patrón, l'Artículu 14 de la Llei de la Propiedá Industrial refier al Artículu 163 de la Llei Federal del Trabayu,[ensin referencies] que diz:

CAPITULO V. Invenciones de los trabayadores. Artículu 163 L'atribución de los derechos al nome y a la propiedá y esplotación de les invenciones realizaes na empresa, va rexir poles normes siguientes:
  • El inventor va tener derechu a que'l so nome figure como autor de la invención.
  • Cuando'l trabayador dedicar a trabayos d'investigación o de perfeccionamiento de los procedimientos utilizaos na empresa, por cuenta d'ésta la propiedá de la invención y el derechu a la esplotación de la patente van corresponder al patrón. L'inventor, independientemente del salariu que percibiera, va tener derechu a una compensación complementaria, que se va afitar por conveniu de les partes o pola Xunta de Conciliación y Arbitraxe cuando la importancia de la invención y los beneficios que puedan reportar al patrón nun guarden proporción col salariu percibíu pol inventor.
  • En cualesquier otru casu, la propiedá de la invención va corresponder a la persona o persones que la realizaron, pero'l patrón va tener un derechu preferente, n'igualdá de circunstancies, al usu esclusivu o a l'adquisición de la invención y de les correspondientes patentes.
Llei de la Propiedá Industrial Publicación 1991 (hai 25 años) - Últimu cambéu 2006

Regulación por países editar

Les patentes n'Europa editar

Les patentes na Xunión Europea tán basaos en dos sistemes: la patente nacional y l'europea. Nenguna de los dos tien una llexislación comuñal detrás. Les patentes nacionales fueron les primeres qu'apaecieron. Estes patentes fueron harmonizaes de facto en tolos países de la Unión: tolos miembros de la Unión Europea roblaron el Conveniu de la Unión de París pa la proteición de la propiedá intelectual (20 de marzu de 1983) y l'alcuerdu TRIPS (Trade-Related aspects of Intelectual Property rightS), o poles sos sigles n'español ADPIC (Alcuerdo sobre los Aspeutos de los Derechos de Propiedá Intelectual rellacionaos col Comerciu) el 15 d'abril de 1994.

La patente europea basar nel EPC (European Patent Convention), o poles sos sigles n'español CPE (Conveniu sobre la Patente Europea) o Conveniu de Múnich de 1973. El CPE concede derechos en tantos países como lu deseye'l solicitante. Esto dota d'una gran flexibilidá. El CPE nun apurre un tribunal a nivel européu sinón que los tribunales nacionales son los qu'han de resolver los problemes que surdan. Nada torga a distintos tribunales dirimir les solicitúes que se-yos faigan de distinta forma. El CPE estableció la Oficina Europea de Patentes pa xestionar les patentes europees.

El 24 de xunetu de 1997 la Comisión Europea presentó'l Llibru Verde sobre la patente comuñal y el sistema de patentes n'Europa.[7] Como resultancia del alderique empecipiáu por esti papel la comisión desenvolvió una comunicación pal Conseyu Européu, el Parllamentu Européu y el Comité Económicu y Social sobre esti Llibru Verde. Nesta comunicación la Comisión propunxo distintes iniciatives y llexislación sobre la patente comuñal. El 5 de xunetu de 2000 la Comisión presentó una propuesta pa una regulación del conseyu sobre la patente comuñal (COM(2000) 412 final). El Conseyu desea qu'esta propuesta apruébese lo antes posible pero nun paez fácil.

Esiste un procedimientu internacional unificáu que dexa solicitar de manera centralizada una patente, que la so tramitación posterior puede dar llugar potencialmente a un conxuntu de patentes en munchos países, ye'l denomináu procedimientu PCT (Patent Cooperation Treaty) o (Tratáu de cooperación de patentes) El procedimientu PCT puede siguise direutamente como solicitú de patentes nacionales o como solicitú europea ante la Oficina Europea de Patentes.

La patente comuñal editar

El sistema de patente comuñal propuesta pola Comisión tien de convivir colos sistemes n'usu (los sistemes nacionales y el CPE). La coherencia ente estos sistemes consíguese gracies a l'adhesión de la XE al Conveniu de Múnich. La OEP va ser la organización que s'encargue d'esaminar les patentes y conceder la patente comuñal. La OEP siguiría faciendo'l mesmu trabayu de siempre.

Les principales carauterístiques de la patente comuñal son unidá y autonomía. Solo pueden concedese, tresmitir, revocar o expirar pa tola comunidá y namái pueden tar suxetes a la llexislación propuesta y a dereches xeneral de la XE. El CPE va regular el procedimientu de concesión de la patente y los requisitos de patentabilidad d'esta patente comuñal. Esta patente ye, a última hora, una patente europea nel sentíu del Conveniu de Múnich na que l'área d'aplicación ye la comunidá al completu.

A día de güei, el costu mediu d'una patente europea (pa ocho países) ye, aproximao, EUR 30.000. El costu de les traducción lleva'l 39 % del total. La propuesta de la comisión trata d'amenorgar el costu de la patente amenorgando'l costu de la traducción y del procedimientu.

P'amenorgar el costu de la traducción la propuesta rique la traducción de toa'l pidimientu de patente a una sola llingua de les de trabayu del OEP y dos traducciones adicionales de les reivindicaciones a les otres dos. Asina, traducir una patente completa a tolos idiomes comuñales costaría unos 17.000 €, a los trés llingües de la OEP, 5.100 €, y, según la propuesta de la comisión, 2.200 €. Ta claro que ye muncho más baratu.

Otra propuesta de la comisión ye igualar el costu de los procedimientos colos de los principales socios comerciales. La patente europea ye tres veces más cara que la xaponesa y casi cinco veces más cara que la estauxunidense. Como ye la OEP quien esamina les patentes y les sos tarifes vienen afitaes pol Conveniu de Múnich la Comisión nun puede camudales. Pero si que puede modificar los costos de renovación y facer averando la patente europea a la xaponesa y l'estauxunidense.

Pa resolver los problemes llegales que surdan alredor de les patentes la Comisión propón la creación d'un Tribunal Comuñal sobre Propiedá Intelectual. D'esta forma consiguiríase la uniformidá na llexislación y la xurisprudencia.

La nacencia de la patente comuñal ta siendo bien difícil. Un asuntu tan importante como ye la propiedá industrial nun ye fácilmente dexáu de llau polos estaos miembros.

Patentes y programes d'ordenador n'Europa editar

Les patentes de software nun son un puntu fácil y hai dos opiniones engarraes alrodiu de elles: les patentes van ayudar a desenvolver la industria europeo del software y les patentes van torgar el so desenvolvimientu. La tercer opción, dexar les coses como tán, tamién ta siendo defendida por delles empreses del sector como IBM.[ensin referencies] D'un llau la Comisión, la BSA ya importantes empreses del software (europees y, mayormente, non europees). Del otru llau la comunidá del software de códigu abiertu/software llibre representada, fundamentalmente por Eurolinux y les principales Pymes europees del mundu de la informática. Nun ye una llexislación trivial. Les patentes pueden camudar totalmente les regles del xuegu pal desenvolvimientu del software y, especialmente, el desenvolvimientu del software VOS/FS.

El Parllamentu Européu, na so direutiva 11979/1/04 del 7 de marzu de 2005, estableció que:

Un programa d'ordenador como tal nun va poder constituyir una invención patentable. (...) Nun se va considerar qu'una invención implementada n'ordenador apurre una contribución téunica puramente porque implique l'usu d'un ordenador, rede o otru aparatu programable. Arriendes d'ello, nun van ser patentables les invenciones qu'utilicen programes informáticos, espresaos en código fuente, en códigu oxeto o en cualesquier otra forma, qu'implementen métodos pal exerciciu d'actividaes económiques, matemáticos o d'otru tipu y nun producen efeutos téunicos, amás de la normal interacción física ente un programa y l'ordenador, rede o aparatu programable d'otru tipu en que s'execute. (...) Los Estaos miembros van garantizar que les invenciones implementaes n'ordenador puedan reivindicase como productu, esto ye, como ordenador programáu, rede informática programada o otru aparatu programáu, o como procedimientu realizáu por un ordenador, rede informática o aparatu por aciu la execución d'un programa.

Per otru llau, Estaos Xuníos dexa patentar software, sicasí faise una distinción ente inventar y patentar na normativa, esto fai que les confrontaciones llegales sían bien cimeres a los presentes n'otros países. Quien demuestre que foi l'inventor d'un productu va tener preponderancia per sobre quien lo patentó. En Hispanoamérica la patente de software ye una tema poca desenvueltu y la mayoría de los países fai un tratamientu intelectual del software en tanto'l so rexistru en calidá d'inventu o idea faise emplegando los marcos regulatorios de derechu d'autor derechos d'autor.

Llexislación editar

Los principios llegales básicos sobre la patentabilidad de los programes d'ordenador son dos:

Los programes d'ordenador "como tales" nun son patentables siguiendo'l artículu 52 de la CPE. Obligaes por dichu tratáu, les lleis nacionales reproducen esti artículu d'una forma o otra.

Les patentes conceder a invenciones que tienen novedá, actividá maxín y tienen una aplicación industrial.

Basaos nos principios de lo que nun se puede patentar y lo que nun se considera una invención antes mentaos, distintos tribunales europeos resolvieron qu'una invención téunica qu'usa un programa d'ordenador ye patentable. El primeru y más importante d'estos exemplos vien de dos decisiones de la Cámara Téunica de Recursos de la Oficina Europea de Patentes, dambes arreyando a IBM. La Cámara llegó a la siguiente importante conclusión:

Según esta Cámara, un programa d'ordenador "como tal" nun ye escluyíu de patentabilidad si'l programa, cuando ye executáu o cargáu nun ordenador, produz, o ye capaz de producir, un efeutu téunicu que va más allá de les interacciones físiques normales ente'l programa y l'ordenador nel que s'executa.

Al día de güei, n'Europa hai alredor de 15.000 patentes pa programes d'ordenador y aproximao el 75 % d'elles correspuenden a grandes empreses de software non europees.

El 6 de xunetu de 2005 con una apolmonante mayoría de 648 de los 680 votos posibles, el Parllamentu Européu refugó por completu la direutivu de patentes de software[8] mandando un claru mensaxe en contra de la patentabilidad del software "como tal" n'Europa.

Como'l so nome indicar, el Tratáu de Cooperación en Materia de Patentes ye un alcuerdu de cooperación internacional en materia de patentes. Ello ye que trátase esencialmente d'un tratáu destináu a racionalizar y a poner sol signu de la cooperación la presentación de solicitúes de patente, la busca y l'exame, según la divulgación de la información téunica contenida nes solicitúes. El Tratáu nun dispón la concesión de patentes internacionales”: la xera y la responsabilidá d'otorgar les patentes pertenez de manera esclusiva a caúna de les oficines de patentes de los países onde se solicita la proteición o de les oficines qu'actúen en nome d'esos países (les oficines designaes). El PCT nun entra en competencia col Conveniu de París, sinón que lo complementa. En realidá, tratar d'un alcuerdu especial alcordáu nel marcu del Conveniu de París y que namái ta abiertu a los Estaos que yá son parte nesi Conveniu.

Principales oxetivos del PCT editar

El principal oxetivu del PCT ye'l de simplificar, faer más eficaz y más económicu –dende'l puntu de vista de los usuarios del sistema de patentes y de les oficines encargaes d'alministralo- el procedimientu pa solicitar la proteición d'una patente d'invención cuando quier llograse esa proteición en dellos países:

  1. Establez un sistema internacional ante una sola oficina de patentes (la Oficina Receptora”) de presentación d'una solicitú única (la solicitú internacional”), redactada nun solu idioma, esplegando los sos efeutos en cada unu de los países parte del Tratáu que'l solicitante mente (“designe”) na so solicitú #Dispón

l'exame de forma de la solicitú internacional por una sola oficina de patentes, la oficina receptora #Somete cada solicitú internacional a una busca internacional que conduz al establecimientu d'un informe que cita los elementos pertinentes del estáu de la téunica (esencialmente, los documentos de patentes publicaos relativos a invenciones anteriores), los que seique va haber que tener en cuenta pa determinar si la invención ye patentable; esti informe apurrir en primer llugar al solicitante y darréu a les demás partes comenenciudes

  1. Dispón la publicación internacional centralizada de les solicitúes internacionales y de los informes de busca internacional, según la so comunicación a les Oficines designaes; y #Preve la posibilidá de someter

la solicitú a un exame preliminar internacional, qu'apurre un informe a les oficines que van haber de determinar si convien o nun conceder una patente, según al solicitante, emitiendo una opinión sobre la cuestión de si la invención que la so proteición reivindicar respuende a ciertos criterios internacionales de patentabilidad

  1. Establez un sistema internacional ante una sola oficina de patentes (la Oficina Receptora”) de presentación ista de los usuarios del sistema de patentes y de les oficines encargaes d'alministralo- el procedimientu pa solicitar la proteición d'una patente d'invención cuando quier llograse esa proteición en dellos países.
  2. Dispón la publicación internacional centralizada de les solicitúes internacionales y de los informes de busca internacional, según la so comunicación a les Oficines designaes; y #Preve la posibilidá de someter

la solicitú a un exame preliminar internacional, qu'apurre un informe a les oficines que van haber de determinar si convien o nun conceder una patente, según al solicitante, emitiendo una opinión sobre la cuestión de si la invención que la so proteición reivindicar respuende a ciertos criterios internacionales de patentabilidad.

España 2016 editar

N'España la regulación de les patentes atópase contenida na Llei 24/2015, de 24 de xunetu, de Patentes, que vieno sustituyir a l'anterior Llei 11/1986, de 20 de marzu. Son patentables, en tolos campos de la teunoloxía, les invenciones que sían nueves, impliquen actividá maxín y sían susceptibles d'aplicación industrial, magar se contienen determinaes esceiciones por motivos de política llexislativa, como los procedimientos de clonación de seres humanos, los procedimientos de cambéu de la identidá xenética xerminal del ser humanu, o los usos d'embriones humanos con fines industriales o comerciales.

Enantes n'España coesistíen les patentes débiles y les patentes fuertes, pudiendo'l solicitante llograr la so patente por dos procedimientos distintos. Sicasí, anguaño'l sistema ye únicu y da llugar a patentes fuertes, pos la Oficina Española de Patentes y Marques (organismu públicu encargáu de la so concesión) realiza un exame sustantivu del cumplimientu de los requisitos de patentabilidad, basándose nun informe sobre l'estáu de la téunica y una opinión escrita.[9] D'esta manera les patentes españoles converxen cada vez más escontra un sistema similar al de los países de la so redolada. En pos d'una mayor axilidá na concesión, el trámite d'oposiciones de terceros pasa a realizase mientres un plazu de seis meses una vegada concedida la patente.

Solicitúes de patentes editar

Documentos básicos pa la presentación de les solicitúes de patentes editar

  • Solicitú debidamente enllenada y roblada, en cuatro tantos.
  • Comprobante del pagu de la tarifa. Orixinal y 2 copies.
  • Descripción de la invención (por triplicao).
  • Reivindicaciones (por triplicao).
  • Dibuxu (s) Téunicu (s) (por triplicao), nel so casu.
  • Resume de la descripción de la invención (por triplicao).

En promediu'l trámite d'una patente, desque ingresa la solicitú hasta que ye emitíu un dictame de conclusión, sía una concesión o una negativa, ye de 3 a 5 años.

El derechu esclusivu que da una patente ye territorial.

¿Cómo s'ellabora una solicitú? ¿Cómo se presenta? editar

Una solicitú de patente consta d'una memoria descriptiva de la invención, d'exemplos de cómo llevala a cabu, de dibuxos (nel so casu) y de un capítulu reivindicatorio, que consta de les clauses que describen la invención, y que van ser les que describen l'oxetu de la invención, y onde recái la proteición llegal de la El derechu adquiríu por una patente o rexistru de diseñu industrial y modelu d'utilidá, ye un derechu esclusivu d'esplotación, determináu poles reivindicaciones ap

Tien d'enllenase un formatu de Solicitú de Títulu de Patente y redactar la descripción de la invención, pa esto respetaren ciertes regles como:

  • Incluyir un títulu de la invención que tien de ser descriptivu de lo que ye o fai la invención y ser el mesmu que'l que se señala nel formatu de solicitú.
  • Campu téunico al que se refier la invención.
  • Citar la información téunica rellacionada a la invención.
  • Al realizar una busca téunica previa, va tener referencies que va poder citar na descripción.
  • Esplicación detallada de la invención.
  • Los renglones de toles fueyes tienen de ser numberaes siquier de 5 en 5.
  • Les figures tiénense que describir de manera curtia.
  • Descripción de siquier una manera de llevar a cabu la invención.
  • Les fueyes tienen de ser numberaes de manera consecutiva y el numberal ten de tar centráu yá sía na parte cimera o inferior.
  • Nel preámbulu de reivindicaciones indícase que ye lo que se desea protexer.
  • Na parte caracterizante indíquense les especificaciones téuniques que faen distinta lo que se desea protexer a lo que yá esiste.
  • La reivindicación dependiente menta toles carauterístiques téuniques que se mentaron na reivindicación anterior.
  • El resume de la descripción de la invención va contener ente 100 y 200 pallabres.
  • Los dibuxos van ensin testu. Les gráfiques, los esquemes de les etapes d'un procedimientu y les diagrames considérense como dibuxos. Les figures van numberaes de manera consecutiva.
  • Les fueyes de les figures numberar ensin siguir l'orde de los demás anexos de la solicitú.

El modelu d'utilidá ye aplicable a la meyora d'una ferramienta, máquina o aparatu mecánicu o llétricu yá esistente. Nun aplica a una invención química, bioteunolóxica o de procesu. La proteición por modelu d'utilidá ye de 10 años improrrogables y ye de tipu territorial, esto ye, namái ye válidu onde se concede. Col rexistru por diseñu industrial protéxese solo l'aspeutu ornamental del oxetu o dibuxu, esto ye, protéxese la forma esterna del mesmu, non l'usu, materiales o utilidá. La proteición por diseñu industrial ye de 15 años improrrogables. Nesta parte, nin el títulu nin la descripción tienen de contener información téunica del diseñu.

Antes d'ingresar cualquier solicitú d'invención ye recomendable que realice la busca teunolóxica (independiente del trámite de solicitú d'invención), yá que unu de los requisitos pa protexer daqué ye que sía nuevu nel país y en cualesquier parte del mundu. En casu d'esistir una invención igual o asemeyada, el títulu o rexistru nun puede concedese, sicasí, pue ser esplotada comercialmente si dicha anterioridá nun tien proteición vixente a nivel nacional.

Ver tamién editar

Patentes por países editar

La producción de patentes a nivel global ye de siete millones cada añu, siendo'l mayor productor China con más de 700 mil patentes, Xapón per otru llau ye unu de los mayores productores de patentes per númberu d'habitantes, produciendo 2884 patentes por cada millon d'habitantes.

Referencies editar

  1. http://www.wto.org/spanish/tratop_s/trips_s/trips_s.htm
  2. «Función de la propiedá industrial nel desenvolvimientu económicu de los países». I Cursín sobre Propiedá Industrial, Grupu Español de la AIPII:  p. 75. 1966. 
  3. Karen Tumulty and Michael Scherer - How Drug-Industry Lobbyists Won on Health-Care.
  4. «Estremes ente patente y modelu d'utilidá». Consultáu'l 15 de xineru de 2013.
  5. Bussmann, Kurt; Pietzcker, Rolg; Kleine, Heinz (1942) Gewerbliches Rechtsschutz und Urheberrecht, páx. 286.
  6. DIESSLER, G. LES PATENTES COMO FONTE D'INFORMACIÓN PA LA INNOVACIÓN EN REDOLAES COMPETITIVES. 
  7. Llibru Verde sobre la patente comuñal y el sistema de patentes n'Europa (COM(97) 314 final).
  8. Parllamentu Européu refugó por completu la direutivu de patentes de software.
  9. «El nuevu procedimientu de concesión de patentes». Consultáu'l 11 d'agostu de 2015.

Enllaces esternos editar