El Diseñu Industrial ye una actividá proyeutual de diseñu de productos en serie y/o industriales, que podemos estremar en dos tipos: bienes de consumu y bienes de capital. Ye una de les múltiples ferramientes que busca ameyorar les cualidaes de los productos industriales, poniendo énfasis na forma, función y usu con un enfoque prioritariu escontra l'usuariu. El diseñu industrial busca satisfaer les necesidaes de los usuarios como principal oxetivu. Anque esta énfasis y enfoque nun lu llinda, yá que tamién ye de la so incumbencia el ciclu de vida del productu, l'usu racional de materiales y recursos na so manufactura, les rellaciones socioculturales del oxetu cola so redolada social, ente otros munchos. Ye emplegáu pola mercadotéunia como un preséu qu'ayuda a asitiar los productos nel mercáu, non solo al traviés de les sos cualidaes intrínseques, sinón amás de los medios que dexen exhibilo nel mercáu yá sían estos stand de feria, envases, envoltures, Les tiendes o puntos de ventes, solo por mentar dalgunos.

Diseñu industrial
disciplina académica, grau académicu y forma d'arte
Diseñu y actividá económica
Cambiar los datos en Wikidata

Tamién puede definise como una actividá creativa y téunica que consiste n'escurrir un oxetu por que seya producíu en serie por medios industriales que busca ameyorar los productos , comunicar y documentar idees con un llinguaxe senciello y eficaz.

El diseñu industrial como oficiu, ye exercíu pol Diseñador Industrial, que suel ser un profesional universitariu.

Anguaño'l diseñu industrial ye un campu fundamental n'árees tales como la industria automotriz, la industria electrónico o'l sector del mueble, ente otres munches. Nesti últimu casu, por casu, el diseñu industrial ye esencial a la de poder crear moblame ergonómicu, funcional y cómodu que dexe que cualquier usuariu non yá pueda faer usu del mesmu de forma senciella, sinón tamién que seya alcontradiza.

El diseñu forma parte del desenvolvimientu humanu, cola aplicación de nociones d'este, l'home pudo evolucionar y satisfaer les sos necesidaes. El surdimientu de la industria implicó l'apaición d'una nueva área d'aplicación.

Ye posible estremar ente'l verbu diseñar (el procesu de creación y desenvolvimientu) y el sustantivu diseñu (la resultancia del procesu de diseñar). Na actualidá, el diseñu industrial ye una carrera universitaria na mayoría de los países, na cual fórmase a especialistes en productos electrónicos, metalúrxicos, llétricos, plásticos ya industriales polo xeneral.

Les Matemátiques, la Física, la teunoloxía de los procesos granibles, la teunoloxía de los materiales, la Xeometría Descriptiva, l'Antropoloxía del Diseñu, el Dibuxu computarizado, la Modelación Dixital, la Socioloxía y Metodoloxía, la Innovación Teunolóxica, la Composición o la Espresión Gráfica son dalgunes de les asignatures que formen parte del plan d'estudios de dicha carrera. Al términu d'ésta, l'estudiante adquier les conocencies necesaries pa construyir los artículos industriales que van ser adaptables a les necesidaes de la so sociedá.

Definida pol ICSID como una actividá creativa, qu'establez les cualidaes polifacétiques d'oxetos, de procesos, de servicios y de los sos sistemes en ciclos vitales enteros, el diseñu ye'l factor central de la humanización innovadora de teunoloxíes y el factor crucial del intercambiu económico y cultural.[1]

El ICSID estableció'l 29 de xunu como'l Día Mundial del Diseñu Industrial.

CAMPOS DE TRABAYU PAL DISEÑADOR INDUSTRIAL editar

Les especializaciones nes que pueden enfocase los diseñadores industriales son:

  • Diseñu de productu
  • Diseñu asistíu por ordenador
  • Inxeniería de Diseñu
  • Interiores y mobiliario
  • Vehículos y componentes
  • Diseñu d'Estructures Metáliques
  • Simulación de Prototipos(Mecánicos, llétricos, automatizados, etc.)
  • Matriceria y Moldes
  • Diseño dixital y animación
  • Diseñu experiencial
  • Comunicación y Social Media
  • Marketing estratéxicu y publicidá

Campu de trabayu:

  • Industria automotriz.
  • Industria aeronáutico.
  • Industria del mueble.
  • Maquinaria y equipu.
  • Agroindustria
  • Productos electrodomésticos.
  • Productos de madera.
  • Productos de cerámica.
  • Productos de vidriu.
  • Productos de plásticu.
  • Productos de tresformamientu.
  • Industria de la moda.
  • Xoyería.
  • Industria del calzáu.
  • Artes gráfiques.
  • Industria xuguetero.
  • Va Poder participar na investigación y desenvolvimientu de productos.
  • Axencies de publicidá, nel diseñu d'esposiciones, interiores, planeación de puntos de venta, etc.
  • Despachos d'arquiteutos nel área d'interiorismu y d'espacios intelixentes.
  • Dar asesoría y consultoríes.
  • Dientro d'una institución d'enseñanza cimera, participando na formación de diseñadores capaces de desempeñase en cualesquier de les árees de la disciplina.
  • Puede desempeñase nel sector públicu, nel campu de la estensión, promoción y desenvolvimientu de productos y servicios.

Historia editar

 
Cuchiellos y otros oxetos de la Edá de Piedra. Los primeros artefautos desenvueltos pol ser humanu yeren ferramientes que pretendíen ser estensiones del cuerpu.

La creación d'oxetos materiales foi un universal históricu de toles cultures humanes, que la so intención ye ser estensiones del cuerpu y de la mente, siendo indisoluble la rellación ente la evidencia material d'artefautos y l'evolución humana. Nun esiste grupu humanu que nun ellabore dalgún tipu d'oxetu material por rudimentariu y primitivu que sía.

Col surdimientu de les sociedaes humanes, la concepción y ellaboración de los artefautos foi cayendo pasu ente pasu en determinaos grupos sociales, los artesanos, quien llegaron a guardar celosamente los secretos de los sos oficios, consolidando gremios que-yos dieron poder y sonadía social. Cerámiques, orfebrería, xoyería, testiles, armes ente munchos otros oxetos, fueron motivu d'intercambios comerciales motivaos en gran parte polos atributos únicos que solo los artesanos de determinada rexón del mundu podíen da-yos, exemplos d'esto son la porzolana china y les espaes d'aceru toledano.

Los artesanos crearon oxetos que non solo yeren necesarios pa la vida diaria, sinón tamién bellos, funcionales y de gran calidá, pero de la mesma d'eleváu costo y de mal accesu pa gran parte de la población.

 
Siella diseñada por Charles Rennie Mackintosh. El Arts and Crafts foi un movimientu que s'opunxo a la más temprana producción industrial de muebles, porque la consideraba de mala calidá y con un desequilibriu ente la forma, la función y la decoración.

La revolución industrial empezó a xestase n'Inglaterra a mediaos del sieglu XVIII y cola introducción sistemática de la máquina nel procesu de producción, empieza la mecanización del trabayu, en reemplazu del trabayu manual. Esti nuevu sistema de producción dixebró les xeres de concepción de les de construcción. Nun principiu el creadores fueron artistes y artesanos con maxín que tuvieron ésitu por cuenta de les favorables circunstancies económiques del momentu y al usu de la máquina de vapor y lletricidá.

Mientres la primer metá del sieglu XIX los oxetos fabricaos pol nuevu sistema de producción nun se caracterizaben precisamente pola calidá del diseñu, lo que provocó cuestionamientos y crítiques que fixeron eclosión por cuenta de la Gran Esposición Internacional de 1851 en Londres. Ellí espunxéronse les meyores de la teunoloxía de la dómina y tou lo que la téunica dexaba producir, dende llocomotores y telares mecánicos hasta oxetos de la vida cotidiana. La calidá de los oxetos espuestos, qu'asonsañaben l'aspeutu de los fechos a mano, polo xeneral yera mala. La producción industrial sacrificaba calidá y terminación por cantidá.

Nel contestu de la crítica a la producción industrial, Henry Cole, un especialista en artes decoratives empecipió un movimientu pa conciliar arte con industria. Editó una revista mensual llamada Journal of Design and Manufacturers que foi la primer publicación sobre diseñu aplicáu a la industria. El cuestionamiento de la producción industrial foi siguíu por otres personalidaes como John Ruskin y William Morris, dambos, inspiradores del movimientu Arts and Crafts.

El movimientu Arts and Crafts, plantegó una torna a la producción artesanal y al espíritu medieval como alternativa válida pa recuperar l'equilibriu ente artes y oficios. El movimientu intentó resucitar l'artesanía y el diseñu na Inglaterra victoriana. Carauterizar por materializar la unidá de la forma, la función y la decoración, un equilibriu que fuera rotu de resultes del nuevu sistema de fabricación industrial. De primeres refugó l'usu de la máquina, y les formes tendieron a ser rústiques, simples y elegantes, polo xeneral ensin ornamentación. La forma nun despintaba la so función y sicasí evidenciaba la so construcción, dexando a la vista clavos y clavíes formando diseños nes superficies de los muebles. La segunda xeneración de diseñadores del movimientu foi más superadora y aceptó dafechu l'ayuda de la máquina. Magar el Arts and Crafts llogró alicar l'artesanía, nun pudo faer lo mesmo col diseñu aplicáu a la industria, anque'l movimientu foi un pasu significativu escontra l'astracción de la forma y el funcionalismu nel diseñu industrial.[2]

 
Clásicu del diseñu industrial, desenvueltu por Charles Eames.

Considérase que la primer institución qu'impartió les bases del diseñu industrial foi la Bauhaus (casa de construcción), una escuela alemana d'arte, diseñu y arquiteutura fundada en 1919 so la direición de Walter Gropius, que operó hasta 1933, siendo referente pa cualesquier otra escuela de Diseñu.

Na actualidá'l diseñu industrial estendióse por cuasi tol mundu, con educación a nivel universitariu. La mayoría de los países cunten con organizaciones oficiales que promocionen el diseñu. El procesu de diseñar un productu inclúi amás de los diseñadores industriales, inxenieros de productu, plásticos, metalurxa, llétricos, electrónicos, sistemes, industriales y toos aquellos que sían riquíos acorde colos requisitos específicos del productu, lo mesmo que de la empresa qu'hai de producir l'artículu industrial.

Les actuales sociedaes postmodernas atópense somorguiaes nuna inmensa cantidá d'objeto consecuencia de la producción industrial en serie, dende senciellos embalaxes hasta automóviles. Estos oxetos son estudiaos y analizaos por diseñadores industriales, quien sinteticen la información proporcionada por estudios de mercáu, de funciones, anatómicos, culturales, etcétera, pa poder desenvolver y diseñar productos fayadizos al mercáu y les sos mires.

La proteición del diseñu industrial editar

Nun sentíu ampliu, el derechu de los creadores d'un diseñu industrial, a ser los únicos en producilo, vendelo, etc. protexer de dos formes: el derechu d'autor y la propiedá industrial. Según la política de cada país, dambes proteiciones pueden atropase o non. Por casu, n'España déxase l'acumuladura ente qu'en Francia non.

La proteición como propiedá industrial editar

Ye una proteición más completa, pero de duración más amenorgada, pos según los convenios internacionales, como por casu el Tratáu sobre los Aspeutos de Propiedá Intelectual rellacionaos col Comerciu (ADPIC) la duración mínima ye de 10 años. La mayor parte de los países ufierta una duración máxima de 25 años. Por que un diseñu industrial pueda ser protexíu por aciu propiedá industrial hai de cumplir una serie de requisitos, tando afitada pol ADPIC les condiciones de los requisitos. Asina se suel pidir novedá y calter singular. El primeru de los requisitos ye que nun esista nada igual, ente que'l segundu establez que nun esista nada asemeyao. Pa la mayor parte de les llexislaciones, el diseñu nun tien de tener una función téunica, sinón que'l so oxetivu tien de ser namái la estética. Nel casu de tener una función téunica, va protexer por aciu una patente o un modelu d'utilidá.

Otru requisitu non tan xeneralmente aceptáu ye'l de visibilidá, esto ye, que la parte onde s'apurre'l diseñu ver nel usu normal del productu.

La proteición como derechu d'autor editar

Por que un diseñu industrial seya protexíu por aciu el derechu d'autor tien de cumplir el requisitu fundamental de orixinalidá. El deber d'un diseñador industrial ye'l de satisfaer a cabalidad les necesidaes d'un usuariu. La duración d'esta proteición suel durar tola vida del creador del diseñu industrial protexíu, más una cantidá d'años variable según la llexislación. Davezu ye de 60-70 años.

Ferramientes aplicaes nel diseñu industrial editar

 
Dibuxu d'un proyeutu de vehículu. Los diseñadores industriales desenvuelven nuevos conceutos en productos y optimicen les prestaciones, funcionamientu, producción, sustentabilidad, venta y distribución, ente otres cualidaes.

Dende'l puntu de vista sistémico, la principal salida del procesu de diseñu ye la comunicación d'un conceutu de diseñu, el profesional del diseñu rique de ferramientes que-y dexen realizar esta comunicación, de la manera más clara posible pa los receptores.

Con éses pal diseñador la ferramienta más básico cola que cunta ye'l dibuxu,( razón que dio nome al oficiu pos la pallabra italiana pa dibuxu ye Disegno.) aun así el dibuxu suel ser insuficiente n'ocasiones pa comunicar cabalmente el conceutu de diseñu, polo cual suelse recurrir a la construcción de modelos y/o prototipos tridimensionales que-y dexen amosar y tresmitir toles idees, formes o funcionalidades del so conceutu de diseñu. Ye por ello que los diseñadores riquen una formación en artes plástiques, como un mediu pa la comunicación de los sos conceutos de diseñu. El desenvolvimientu teunolóxicu condució a la creación de ferramientes que dexen realizar la comunicación de los conceutos de diseñu nun tiempu menor, con menos recursos llogrando una bona compresión del receptor. Ente estes ferramientes tenemos el Diseñu asistíu por ordenador diseñu asistíu por ordenador, el renderizado, la impresión 3D, CNC, ente otros.

Adicionalmente esisten ferramientes estratéxiques pa la xestión de proyeutos nel diseñu industrial, como por casu el "design thinking". Esta estratexa consiste n'analizar un problema de manera multidisciplinar. Sabemos que'l papel del diseñador consiste en detectar problemes y xenerar soluciones pa ellos, independientemente de que seya al traviés d'un productu, un serviciu o una esperiencia; nesti casu'l "design thinking" ye utilizáu pa poder esaminar les causes del problema, como por casu: la cultura, el contestu, la esperiencia personal y los procesos de vida del individuu como bien lo menten Maurício Vianna Ysmar Vianna Isabel K. Adler Brenda Lucena Beatriz Russo nel so llibru Design thinking business innovation. Ye precisu que'l diseñador tenga en cuenta toos estos elementos y distintos tipos de perspectives a la d'evaluar una problemática pa poder llegar a soluciones practiques y realmente eficientes.

Campos rellacionaos editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. ICSID.ORG Archiváu el 17 de marzu de 2007 na Wayback Machine. - Definición del ICSID n'inglés
  2. Gay, Aquiles y Samar, Lidia (2004), El diseñu industrial na hestoria, Córdoba: Ediciones TEC. ISBN 987-21597-0-X. Páxines 47-57

Bibliografía editar

  • Löbach, Bernd, Diseñu industrial. Barcelona, Gustavo Gili, 1981.
  • Salinas Flores, Óscar, Historia del diseñu industrial. Méxicu, Tríes, 1992.
  • Rodríguez M, Gerardo, Manual de diseñu industrial. Méxicu, Gustavo Gili, 1985. ISBN 968-887-027-7
  • Cross, Nigel, Métodos de diseñu. Méxicu, Limusa, 1999, ISBN 968-18-5302-4
  • Torrent, Rosalía, Marín, Joan M., Historia del diseñu industrial. Madrid, Cátedra, 2005.
  • Galán, J.; Gual, J.; Marín, J.; Olucha, J.Torrent, R; y Vidal, R., El diseñu industrial n'España. Madrid, Cátedra, 2010.
  • Vianna, M.; Isabel,Y.; Adler, K. ; Lucena, B.; Russo, B., "design thinking business inovation". Brasil, Rio de janeiro, 2012.

Enllaces esternos editar