Estabilidá económica

En macroeconomía, la estabilidá económica referir a toa situación carauterizada pola ausencia de grandes variaciones nel nivel de producción, renta y emplegu, xunto con poco o nula inflación (variación de precios). Les crisis económiques son un exemplu d'inestabilidá económica xeneral, onde se producen descensos más o menos pronunciaos de la producción total y aumentos rápidos del desemplegu.

Estabilidá económica
propiedá
estáu y Estabilidad (filosofía) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Introducción editar

Polo xeneral considérase que la estabilidá económica ye una situación deseable porque nun periodu d'estabilidá la incertidume a la que s'enfrenten los axentes económicos ye enforma menor. Y yá que polo xeneral los axentes económicos tienen iñerizu al riesgu, la esistencia d'incertidumes enzanca l'actividá económica, portando desaxustes temporales y polo xeneral inseguridá social y una cayida de los niveles de renta. La estabilidá económica reflexar na constancia o escasa variación nel tiempu de tres aspectos conceptualmente independientes anque económicamente rellacionaos:

Mientres les crisis económicas el nivel d'emplegu aparra y dacuando pueden dir acompañaos de precios fuertemente decrecientes (llegando inclusive a producir deflación que suel dir acompañada d'escayencia de l'actividá económica y polo xeneral desemplegu creciente). Finalmente'l desequilibriu na balanza de pagos puede portar ataques financieros especulativos, devaluaciones de la moneda y alteración de los niveles de precios.

Estabilidá financiera editar

Un sistema financieru qu'asigna eficientemente recursos, y remana afechiscamente los riesgos financieros contribúi a caltener los niveles de desemplegu cercanos a la Tasa natural de desemplegu y amenorga a cuasi cero los movimientos de precios de los activos financieros, contribuyendo a estabilizar la masa monetario y l'actividá económica.

Un sistema financieru ye estable cuando corrixe autómáticamente los desequilibrios que surdan de manera endóxena o como resultáu sucesos adversos imprevisibles. Cuando un sistema financieru ye estable absuerbe los desequilibrios principalmente al traviés de mecanismos autocorrectivos, evitando que los sucesos desfavorables afecten negativamente a la economía real o s'estiendan sobre los mercaos financieros. La estabilidá financiera considérase unu de los factores principales que contribúin al crecedera económica, yá que anguaño la mayor parte de les transaiciones importantes de la economía reales facer col auxiliu del sistema financieru.

Ensin estabilidá financiera, los bancos son más reticentes a financiar proyeutos rentables, y los precios d'activos pueden esviase significavamente de los sos valores intrínsecos y los plazos previstos del sistema de pagu pueden esviase de lo previsto. Por eses razones, la estabilidá financiera ye esencial pa caltener l'enfotu na economía. Ente les consecuencies d'una escesiva inestabilidá tán los llerces bancaries, la hiperinflación o derrumbe del preciu de les aiciones.[1]

Referencies editar

  1. The World Bank GFDR Report

Bibliografía editar