Euphonia affinis

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Euphonia affinis
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Fringillidae
Xéneru: Euphonia
Especie: Y. affinis
(Lesson, 1842)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Euphonia affinis[2] ye una especie d'ave paseriforme que vive en Méxicu y América Central. Ta clasificada dientro de la familia Fringillidae, pero tradicionalmente clasificárase-y dientro de la familia Thraupidae.

Descripción editar

Ye una eufonia pequeña d'aspeutu similar a un frinxílidu. Los adultos algamen los 9 o 11 cm de llargor dende'l picu hasta la cola. El machu ye mariellu con negru, coles partes dorsales negres, según el gargüelu y la parte cimera del pechu; tienen una mancha mariella na frente. El restu del plumaxe ye mariellu brillante. La fema ye verde olivácea nel envés y mariellu verdoso en gargüelu y banduyu; el pechu ye puercu, con matices verde oliva y amarellentaos. El picu y les pates de dambos sexos son escuros.

Les carauterístiques del machu son bien similares a les d'otres especies cercanes, concretamente a Y. hirundinacea (gargüelu y pechu mariellos) y Y. minuta (blancu nel pechu y les cobertoras inferiores de la cola). Delles poblaciones de Y. affinis de la mariña del Pacíficu mexicanu tamién tienen daqué de blancu nel crísum (parte baxa del banduyu).

Distribución y hábitat editar

Distribúise del norte de Méxicu hasta Costa Rica, en terrenes de baxa elevación tantu de clima secu como tropical, en montes caducifolios, montes de galería, árees arbustives y campos de cultivu.

Alimentación editar

Aliméntase principalmente de frutos carnosos, pero tamién d'inseutos.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2009). «Euphonia affinis» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.1. Consultáu'l 13 d'ochobre de 2011.
  2. Fruterito de Gargüelu Negru (Euphonia affinis) (Lesson, 1842) en Avibase.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar