Exércitu de tierra

El exércitu de tierra o a cencielles exércitu ye'l componente terrestre de les fuercies armaes d'un estáu. La so función principal ye la defensa direuta del territoriu del estáu al que sirven, anque en dellos casos tamién intervienen nel esterior del país.

Soldaos d'infantería del exércitu d'EE. XX.

Estructura editar

L'exércitu s'estructura en distintes cañes denominaes; armes si son combatientes (caúna d'elles caracterízase pol tipu d'arma usada y pola manera de combatir) y cuerpos si tienen calter loxísticu,organizativo o de soporte.

Según los estaos; les armes y los cuerpos pueden tener distintos nomes, pero siempres equivalentes a los siguientes:

  • Infantería (llixera, acorazada, aerotresportada, de monte, etc.)
  • Caballería (llixera, acorazada, aérea, etc.)
  • Artillería (llixera, de campaña, acorazada, antiaérea, de mariña, etc.)

Anque na práutica cada unu de los exércitos suel tener pequeños elementos de los otros. Dellos cuerpos, como la infantería de marina, combinen elementos de los trés exércitos, ente qu'otros, por razones estratéxiques o d'otru motivu, atópense fora de cualesquier de los trés grandes cañes del les fuercies armaes (Exércitu de tierra, Armada y Fuercia aérea) y baxu control direutu del ministru de defensa o del xefe del estáu, como la defensa antiaérea de l'antigua XRSS o delles guardias reales o presidenciales de distintos estaos.

Historia editar

El primer exércitu profesional estable foi formáu por Roma; antes, los exércitos yeren inestables, formar pa una campaña concreta, y nun esistíen los militares profesionales, sinón persones reclutadas voluntariamente o a encomalo, que tres la finalización de la campaña dexaben la so función militar.

Estaos ensin exércitu editar

Por distintes razones, dellos estaos escarecen d'exércitu permanente, llindándose a tener una fuercia de policía con armes llixeres que, en casu de necesidá, pueden ampliar con armes pesaes. Unu d'estos estaos ye Costa Rica que pa evitar los intentos golpista que lu han carauterizáu abolir totalmente en 1948 y dende 1990 la República de Panamá, qu'a pesar de nun tener exércitu cunta con instituciones altamente militarizadas y especializaes como Senafront que funge como un pequeñu exércitu de tierra qu'opera nes fronteres de Panamá.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar