La falla de Motagua ye una falla transformante en Guatemala y el sureste de Méxicu. Ta alcontrada nel sur del estáu mexicanu de Chiapas, y sigue el cursu llinial del ríu Motagua dende la mariña del mar Caribe hasta Chichicastenango nel departamentu El Quiché, cruciando por Guatemala y Belize. Forma parte del sistema de falles Motagua-Polochic, y tien un movimientu d'aldu llateral esquierdu, faciendo parte del sistema de falles que formen la llende ente la placa Norteamericana y la placa del Caribe. Esta falla estrema dos terrenales bien distintos: el Bloque Maya al norte y el bloque Chortis al Sur.

Nesti mapa de Guatemala y Belice ta espresada la Falla Motagua con una raya verde.

Esta falla representa la separación tectónica de la placa Norteamericana y la placa del Caribe, como Falla de Chixoy-Polochic, cuando s'interna dientro del mar Caribe pasa mui cerca de Cuba, Haití, y República Dominicana dempués xúntase nes Antilles Menores y da vuelta al sur pa xuntase y faer la división tectónica de la placa Suramericana y la placa de Naza, dempués da al norte y fai una división de la placa de Cocos pa volver faer el mesmu percorríu. Esta falla da influencies sísmiques sobre Chiapas, Guatemala, Belice y les Antilles Menores, amás de provocar fenómenos volcánicos, que dan orixe a los volcanes de Guatemala, Chiapas y los de les Antilles Menores.

Historia editar

Esta falla formar a lo llargo d'una zona de sutura fai 70 a 65 millones d'años. Antes d'esta sutura (dende 120 millones d'años, nel Cretácicu mediu) piénsase que constituyía una llende de subducción.

Cinemática editar

El desplazamientu d'aldu total a lo llargo de la falla de Chixoy-Polochic ye cercanu a los 130 km (Burkart, 1978), y asocedió nos postreros 10.3 millones d'años. Con base nestos valores, esta falla tien una tasa de desplazamientu (permediu sobre llargu periodu) de 13 mm per añu.

Poco se conoz sobre'l desplazamientu de la falla de Motagua, sicasí, el desplazamientu de depósitos sedimentarios recién suxure un desplazamientu ente 6 y 10 mm per añu.

Terremotos editar

Dellos terremotu fueron producíos nesta falla, siendo unu de los más conocíos el seísmu de Guatemala del 4 de febreru de 1976. Esti terremotu rompió 320 km a lo llargo de la falla de Motagua. La falla de Chixoy-Polochic foi rota mientres un fuerte seísmu en 1816 (White,1985).

Referencies editar

Enllaces esternos editar