Fatih

distritu de la provincia d'Istanbul (Turquía)

Fatih (n'español, Conquistador) ye unu de los distritos más grandes d'Istambul, Turquía, asitiáu nel corazón de la ciudá. Por cuenta de que constitúi'l barriu antiguu de la ciudá conquistáu por Mehmed II el Conquistador, anguaño tamién lo conoz como'l "verdaderu Istambul" o'l "primer Istambul". Anguaño, Fatih constitúi la península d'Istambul hasta la muralla, lo que foi la capital del Imperiu bizantín, Constantinopla. Cuenta con una población de 443 955 habitantes (2008).

Fatih
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia d'Istanbul
Municipio metropolitano (es) Traducir Estambul
Tipu d'entidá distritu de Turquía
Xeografía
Coordenaes 41°00′48″N 28°57′14″E / 41.01333°N 28.95386°E / 41.01333; 28.95386
Fatih alcuéntrase en Turquía
Fatih
Fatih
Fatih (Turquía)
Superficie 17 km²
Altitú 24 m[1]
Demografía
Población 436 539 hab. (2018)
Porcentaxe 2.82% de Estambul
0% de provincia d'Istanbul
0.51% de Turquía
Densidá 25 678,76 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes Wiesbaden
fatih.gov.tr
Cambiar los datos en Wikidata

En Fatih atópase la mezquita de Fatih, primer mezquita otomana de relevancia n'Istambul, yá que nella atopa'l mausoléu del sultán Mehmed II. Por cuenta de que esti distritu foi la principal zona histórica de la ciudá mientres más de mil años, alluga la mayoría de los monumentos más importantes tantu de la etapa bizantina como de la dómina otomana.

Historia editar

El nome de Fatih provién del sultán Mehmed II que n'idioma árabe, significa "Conquistador". La cai principal que traviesa Fatih ye Fevzi Pasa Caddesi, mientres enforma tiempu la principal arteria de la ciudá, que xune la zona de Beyazit coles muralles de la ciudá. A la derecha (según sálese de la ciudá) atópase l'importante acueductu de Valente, de la dómina bizantina. A esto suma'l so privilexáu allugamientu, con unes dominantes vistes del mar de Mármara y el Cuernu d'Oru.

En Fatih atópase l'allugamientu de lo que foi l'antigua colonia griega de Bizancio, que taba allugada redolada de la llomba del Sarayburnu, en que la so visu topar l'acrópolis de la ciudá. Nesti distritu atópense tamién los siete llombes históriques, similares a sobre les cualos fundóse Roma, y que foi una de les razones qu'inspiraron al emperador Constantino a fundar Constantinopla nesi allugamientu y llamala la Nueva Roma. Estes llombes fueron coronaes dende la etapa romana con edificios relixosos y palacios. La ilesia de los Santos Apóstoles, mausoléu de Constantín I foi unu d'ellos, que darréu foi reedificada por Justiniano y destruyida en 1461 por Mehmed II pa construyir la Mezquita de Fatih. Finalmente a partir de 1453 sobre los siete llombes históriques de lo que foi la Nueva Roma construyéronse palacios, mezquites y numberoses tumbes n'honor de la xerarquía otomana, cómo la mezquita Suleymaniye y el palaciu Topkapi.

Los distritos históricos bizantinos yeren: Exokiònion, Aureliànae, Xeròlophos, Eleuthèrou, Helleniànae, Dalmàtou, Sigma, Psamàthia, Katàkalon, Paradeision, Olympiou, Kyrou, Peghè, Rhèghion, Elèbichou, Leomàkellon, Dexiokràtous, Pètrion, Pètra, Phanàrion, Exi Màrmara (Altimermer), Philopàtion, Deutèron y Vlachèrnae (en griegu).

Periodu otomanu editar

Poco dempués de la conquista de la ciudá, grupos d'estudiosos islámicos ocuparon les ilesies de Santa Sofía y el Pantocrátor (anguaño, la mezquita de Zeyrek); sicasí, el complexu de Fatih foi'l primer seminariu islámicu construyíu dientro de les muralles de la ciudá. La construcción de la mezquita dexó que la zona caltuviérase próspera dempués de la conquista. Los mercaos crecieron p'acoyer a los miles de trabayadores implicaos na construcción y ufiertar materiales, amás de dar atender a los estudiantes del seminariu. Poco dempués, la zona yá se convirtiera nun barriu con ciertu calter relixosu. Parte d'esti calter sigue presente na actualidá.

Dempués de la conquista de Constantinopla, la puerta de Edirnekapı de la muralla convertir na salida principal a Tracia, lo cual alicó los barrios cercanos al Cuernu d'Oru. La Mezquita de Fatih atopábase de camín a Edirnekapı, polo que'l distritu de Fatih pasó a ser la zona más allegada de la ciudá mientres el primer periodu otomanu. Nel sieglu XVI, construyéronse más mezquites y mercaos: la Mezquita de İskender Paşa, conocida nel so momentu por s'un centru de xunta de la orde Naqshbandiyya de Turquía; la mezquita de Hırka-i Şerif, qu'alluga'l mantu del profeta Mahoma (la mezquita tien un usu habitual, pero'l mantu solo amuésase mientres el mes de Ramadán); el Tekke de Jerrahi; el Tekke de Sunbul Effendi y el Tekke de Ramazan Effendi, dambos nel barriu de Kocamustafapaşa; y la mezquita de Vefa Kilise. Los últimos cuatro monumentos reciben el nome de los fundadores de distintos órdenes sufíes. Munches otres mezquites, escueles, baños y fontes de la zona fuerons construyíes por líderes y oficiales militares de la corte otomana.

A partir del sieglu XVIII, Istambul empezó a crecer fora de la muralla, colo cual empecipióse'l tresformamientu de Fatih. Esti procesu acelerar colos años, por cuenta de les quemes qu'acabaron coles antigües cases de madera y el terremotu de 1766, que destruyó la Mezquita de Fatih y munchos de los edificios de la contorna, que reconstruyéronse. Les quemes siguieron destruyendo'l cascu antiguu; amuesa d'ellos son les amplies aveníes que crucien la zona. Anguaño queden pocos edificios de madera en Fatih, anque hasta los años 1960 éstos y les cais estreches apoderaben el distritu. Anguaño, son mayoría los edificios d'ente 5 y 6 plantes.

Fatih na actualidá editar

 
Acueductu de Valente, Fatih.

Anguaño, Fatih componer de barrios como Aksaray, Eminönü, Fındıkzade, Çapa o Vatan Caddesi, que son más cosmopolites que la imaxe conservadora que se tien d'ellos (debíu, posiblemente, a la comunidá Çarşamba). Trátase d'unu de los distritos más grandes de la ciudá d'Istambul.

Xunto cola Universidá Haliç y la Universidá Kadir Has, en Fatih atópense dos campus distintes de la Facultá de Medicina de la Universidá d'Istambul (la Facultá Çapa de Medicina y la Facultá Cerrahpaşa de Medicina).

Amás, dende 1586, la Ilesia ortodoxa de Constantinopla tien la so sede na relativamente modesta catedral patriarcal de San Jorge, nel barriu de Fanar de Fatih.

Fatih cunta con numberosos teatros, incluyíu'l famosu Reşat Nuri Sahnesi. Tamién tien munchos colexos, hospitales y servicios públicos polo xeneral. Dellos de los hospitales más antiguos d'Istambul atopar nel distritu, incluyíos los hospitales universitarios de Çapa y Cerrahpaşa, según l'hospital públicu de Haseki, el de Samatya y el de Vakıf Gureba. Esiste una tranvía que percuerre l'espaciu ente'l muelle de Sirkeci, Sultanahmet y Aksaray.

Referencies editar

  1. Identificador GeoNames: 7733237.

Enllaces esternos editar