Fonelas

conceyu de la provincia de Granada (España)

Fonelas ye una llocalidá y conceyu español asitiáu na parte noroccidental de la contorna de Guadix, na provincia de Granada, comunidá autónoma d'Andalucía.Cuenta con 1051 habitantes, siendo unu de los pueblos mas habitaos de Guadix Norte. Llenda colos conceyos de Purullena, Benalúa, Guadix —incluyíu l'enclave de Belerda—, Villanueva de les Torres, Pedro Martínez y Huélago. Forma parte de la Hoya de Guadix, especialmente rica en xacimientos paleontolóxicos de grandes mamíferos. Amás cunta cola Estación Paleontolóxica "Valle del Ríu Fardes" qu'en dos meses foi visitada por más de 3000 ciudadanos. Nes Fiestes de la Virguen de Fatima, entámase un maratón llamáu "Trail de los Badlands" na que concursan más de 250 corredores, nesi día, los familiares y amigos de los corredores asisten al conceyu, pol cual, esi día Fonelas dobla la so población llegando a los 2500 habitantes aprox.

Fonelas
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Granada
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Fonelas (es) Traducir Manuel Cano Alonso
Nome oficial Fonelas (es)[1]
Códigu postal 18515
Xeografía
Coordenaes 37°24′45″N 3°10′34″W / 37.4125°N 3.1761111111111°O / 37.4125; -3.1761111111111
Fonelas alcuéntrase n'España
Fonelas
Fonelas
Fonelas (España)
Superficie 96 km²
Altitú 810 m
Llenda con Pedro Martínez, Villanueva de las Torres, Guadix, Benalúa, Purullena y Huélago
Demografía
Población 987 hab. (2023)
- 505 homes (2019)

- 473 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Granada
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 10,28 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Clima editar

 
Chopera típica de Granada, en Fonelas.
 
Términu municipal de Fonelas al respective de la provincia de Granada.

El clima ye secu, d'iviernos llargos y especialmente rexístrense numberoses nevaes; los branos, anque curtios, son bien calorosos, degolando en xunetu y agostu temperatures máximes de 45 °C.

Heráldica municipal editar

Foi aprobada por aciu Decretu 276/2003, de 30 de setiembre, y los sos atributos son:

Escudu: De gules cercu antropomorfa de plata. Bordura jaquelada d'oru y sable. Al timbre Corona Real Española zarrada.

Bandera: Rectangular de proporciones 2:3, formada por trés franxes verticales en proporciones 1/4, 1/2 y 1/4, siendo les esteriores axedrezaes de negru y mariellu y la central colorada col cercu de fonelas en blancu.

Patrimoniu históricu editar

Cercu de Fonelas editar

El cercu a la que se fai referencia na heráldica municipal, un llábanu de cayuela con un grabáu antropomorfu, procede del dolmen Moreno 3, na "Necrópolis megalítica de Fonelas", protexida como Bien d'Interés Cultural. La necrópolis taba formada por unos setenta sepulcros de la Edá del Cobre, y apaez publicada per primer vegada en 1868 pol arqueólogu almeriense Manuel de Góngora y Martínez. La pieza, comúnmente denomada "Cercu de Fonelas", esponer nel Muséu Arqueolóxicu y Etnolóxicu de Granada.

Fiestes editar

  • Festividad de San Antón, na nueche del 16 a 17 de xineru. Enciéndense grandes fogueres en llugares públicos. Los participantes concéntrense alredor d'éstes pa comer y beber.
  • Festividá de la Virxe de los Dolores, una selmana antes del Domingu de Ramos. Celébrense mises solemnes y se procesiona a la patrona peles cais, amás d'entamase una verbena popular.
  • Festividá de Nuesa Señora del Rosariu de Fátima, mientres les fiestes d'agostu. El día 15 se procesiona la talla en romería, axuntándose los participantes nes choperas xunto al ríu. Esi mesmu día convoca un concursu de xarrés. Tamién el Conceyu de Fonelas entama un maratón llamáu "Trail de los Badlands" a la qu'asisten más de 250 corredores.

Gastronomía editar

Como notable zona de güertas, unu de los sos productos más reconocíos son los piescos. Con ellos ellabora la receta "piescos al vinu", que complementa la repostería de roscos y tortas. Al igual qu'otros munchos conceyos de la rexón d'Andalucía Oriental, son tamién típicos los estofados de corderu o coneyu, les farrapes, les migues y los escabeches.

Receta de piescos al vinu editar

Ingredientes:

  • 4 piescos
  • 2 vasos de vinu
  • 150 gramos d'azucre Canelo
  • 4 cuyaraes d'agua

Preparación:

Primeramente, va haber que caltener llimpios (ensin piel, cortaos pola metá y ensin güesu) en almíbar los piescos. Tres esti procesu, entemezse l'azucre coles cantidaes indicaes d'agua frío; apúrrese'l vinu y la canela. Con esti caldu cubren los piescos, que se van dexar macerar siquier cuatro hores. Puede sustituyise la canela por vainilla.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar

Noroeste: Pedro Martínez Norte: Pedro Martínez y Villanueva de les Torres Nordeste: Villanueva de les Torres
Oeste: Pedro Martínez y Huélago   Este: Guadix
Suroeste: Guadix (por enclave) Sur: Purullena y Benalúa Sureste: Guadix