Francisco Javier Echeverría

Francisco Javier Echeverría Migoni (Xalapa, Veracruz, 25 de xunetu de 1797Ciudá de Méxicu,17 de setiembre de 1852) políticu, comerciante y prósperu home de negocios mexicanu que se desempeñó de volao como Presidente Interín de Méxicu en 1841.

Francisco Javier Echeverría
13. Presidente de Méxicu

22 setiembre 1841 - 10 ochobre 1841
Anastasio Bustamante - Antonio López de Santa Anna
diputáu de Méxicu

Vida
Nacimientu Xalapa-Enríquez (es) Traducir2 de xunetu de 1797
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu17 de setiembre de 1852 (55 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuministru
Llugares de trabayu Ciudá de Méxicu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Partido Conservador (Mexico) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años y formación editar

Echeverría yera orixinariu de Xalapa, Veracruz; llugar que lu vio nacer la mañana del 25 de xunetu de 1797. Foi'l terceru de los ocho fíos nacíos del matrimoniu ente'l fanegueru ya influyente comerciante navarru Pedro Miguel Echeverría Meoqui (1758-1830) y la so esposa María del Rosario Francisca Migoni Godoy (1760-1837), dama veracruzana dedicada a los llabores domésticos.

Los sos padres contraxeren matrimoniu na última década del sieglu XVIII. En 1792 nació la so hermana mayor María del Rosario, a ella siguiólu Pedro José en 1794, en 1799 vieno Antonio, en 1800 nació Inés, seis años dempués María del Pilar, en 1808 vieno la nacencia de María Josefa y el 13 de xunetu de 1813, nació la so hermana menor, María Guadalupe.

El so padre Pedro Echeverría yera un importante y respetáu miembru del Conceyu porteño y del Consuláu de Comerciantes de Veracruz, onde llegó a desempeñase como consiliario y a ocupar diversos cargos dientro de dicha corporación. Como parte d'una familia bien adinerada, los Echeverría Migoni recibieron una esmerada educación nes meyores instituciones veracruzanas de la dómina. Por inducción del so padre, Francisco dedicar al manexu de los negocios familiares y al comerciu nel so natal Xalapa hasta 1829. Pero Echeverría, alvertíu ya intelixente, nun se llindó a les conocencies necesaries nel exerciciu del comerciu; cultu, realizó llectures útiles d'economistes franceses.

Carrera política editar

Javier Echeverría casóse'l 15 d'avientu de 1823 na ciudá de Méxicu cola tamién xalapeña María del Abellugu Almanza (1799-1848); tuvieron dellos fíos. El primer emplegu que tuvo foi como diputáu nel Congresu de Veracruz en 1829. Esi mesmu añu foi designáu miembru de la Comisión de Facienda; onde contribuyó a que l'erariu d'Estáu amenorgárase d'alcuerdu a la situación económica en que s'atopaba'l gobiernu. Dempués del fallecimientu del so padre asocedíu en marzu de 1830, Francisco y dellos de los sos hermanos constituyeron una de les firmes comerciales más importantes de Veracruz, denominada “Viuda Echeverría y Fíos”, qu'abrieron de mancomún acordies cola so madre; y onde Francisco y el so hermanu Pedro José yeren socios. En 1834 treslladó a la firma comercial a la ciudá de Méxicu; onde se consagró nuna de les más importantes.

Secretariu de Facienda (1834, 1836-1841) editar

En mayu d'esi mesmu añu, el presidente Santa Anna nomar ministru de Facienda, cargu que desempeñó del 5 de mayu al 1 de setiembre, fecha en que dimitió'l so cargu pos nun taba acordies con dellos aspeutos de l'alministración santanista. En 1836, so la segunda presidencia d'Anastasio Bustamante, formó parte del Conseyu d'Estáu, onde trabayó nel rubro de facienda, torgando más operaciones illegales al erariu. Volvió ser ministru de Facienda del 27 de xunetu de 1839 al 23 de marzu de 1841; dempués de los daños económicos que dexó la primer intervención francesa en Méxicu. Mientres el bloquéu, l'estáu de facienda escareció de los productos de les aduanes marítimes y tuvieron que faer reparticiones estraordinaries nos aprestos de defensa esterior y nes revueltes interiores.

Amás d'un 44% fixu qu'había que dixebrar de los productos de les aduanes pa pagar los fondos del 15,17 y 12%, y de un 12% de los ingresos de la Tesorería Xeneral pa los vales d'algame; el total de les entraes del erariu topar en delda por enforma dineru. El nuevu ministru, pa estenar la faciendo, fixo entrar al fondu del T5 los vales d'algame, que los sos portadores emprestaron amás un 15% del importe del so papel, pagu tou pol mesmu fondu.

Echeverría ensin violencia, llogró dexar llibre pa les atenciones ordinaries de l'alministración el 50 % de les aduanes de los puertos, y les rentes interiores de la nación. Introdució depués una severa economía nos gastos, dixebró á los emplegaos pocu fieles, y aprovió les places ensin acepción de persones, en suxetos de remangu y honradez. Gracies a esto y a los cuantiosos suplementos que del so caudal fixo, llogró poner dalgún orde na facienda, restablecer el creitu y caltener ensin operaciones nocives l'alministración del xeneral Anastasio Bustamante, una de les más combatíes qu'hubo na república. Ensin pudor, dende la secretaría de Facienda entemeció los sos negocios privaos colos asuntos públicos p'amontar la so fortuna personal. Sicasí, l'erariu beneficiar colos sos triquiñuelas, pos apurrió al presidente Anastasio Bustamante un escedente de más de 600 000 pesos nun momentu en que la bancarrota paecía acomuñada al gobiernu.

Presidencia (1841) editar

A escuses de Echeverría dos miembros del gabinete autorizaron la importación polos puertos del norte d'efectos prohibíos, p'aidar colos derechos que produxeren, a les tropes que guarníen la frontera.

Echeverría, qu'a la primera interpelación del Congresu negara'l fechu porque lu inoraba, cuando se cercioró d'él, por arguyu y honor arrenunció al so cargu en marzu de 1841. La suma qu'entós-y debía l'erariu polos suplementos que tenía fechos, y responsabilidaes que contraxera, xubió a seiscientos sesenta y dos mil peso; raru exemplu de verdaderu patriotismu, y que nun valió la gratitud pública, pos esos servicios fueron apenes conocíos, y años dempués de la so muerte entá nun acaba de pagase a la so familia'l total del so creitu. Cuando españó na capital en 1841 la revolución que se llamó de "Rexeneración", les cámares nomáron-y presidente interín de la república, porque'l presidente Anastasio Bustamante tomara'l mandu de les tropes pa dir combatir a los insurrectos.

Asumió'l cargu'l 22 de setiembre de 1841. El gobiernu de Echeverría duró dieciocho díes, nos cualos llogró aumentar nun 10% l'impuestu al consumu, procuró acuartar aquella sedición pero nun tuvo ésitu. Reinaben el tracamundiu, l'anarquía, el desorde y prefirió retirase a espachar los sos asuntos personales. Los santanistas movilizar a la capital, buscando la manera de tornar al poder al so caudiellu. Echeverría tuvo nel poder menos d'un mes, pero salió abondo ricu. Dexó'l poder en manes de Santa Anna; retirar a la vida privada y nun volvería arreyar se na política hasta nueve años dempués de dexar la presidencia.

Últimos años y muerte editar

Tornó a la escena política como diputáu por Veracruz en 1850 y 1851. Había munches comisiones y asociaciones de beneficencia en Méxicu a les que Echeverría sofitaba económicamente. Onde s'estremó foi na xunta de cárceles y na Academia de San Carlos, de les que foi presidente. A los sos esfuercios na xunta de cárceles debe la casa de correición de moces. Generosamente del so bolsu salvó de la ruina a la segunda institución, qu'en verdá concluyera, y alzóse á la clase del primer establecimientu que nel so xéneru hai nel Nuevu Mundu.

L'únicu elementu con que pa eso cuntó, foi la renta de llotería que dexó'l gobiernu á l'academia en pagu de lo que-y debía, pero n'estáu tan miserable que nun pudiera cubrir en dellos meses. Colos productos d'esta renta, bien remanada, fixéronse al gobiernu grandes suplementos, adquirir en propiedá l'edificiu y otros trés cases, traer d'Europa arteros profesores, caltiénense porción de pensionados en Méxicu y Roma, a los alumnos toos de l'academia devasar cuanto precisaba p'aprender, van formándose bones galeríes de grabaos, pintures y estatues, y aídase con más de 45,000 pesos añales a otros cinco establecimientos de beneficencia.

Francisco Javier Echeverría Migoni, quien foi altruista hasta'l final de los sos díes, morrió'l 17 de setiembre de 1852, a los 55 años d'edá, na so casa de la ciudá de Méxicu. Los sos restos fuelguen na capital del país.

Referencies editar

  • Echeverría, Francisco Javier," Enciclopedia de Méxicu, v. 4. Méxicu City, 1996, ISBN 1-56409-016-7.
  • García Puron, Manuel, Méxicu y los sos gobernantes, v. 2. Méxicu City: Joaquín Porrua, 1984.
  • Orozco Llinares, Fernando, Gobernantes de Méxicu. Méxicu City: Panorama Editorial, 1985, ISBN 968-38-0260-5.
  • Vázquez-Gómez, Juana, Diccionariu de gobernantes y héroes nacionales de Méxicu (1325-2006), Ciudá de Méxicu, Editorial Patria, 2007, ISBN 978-978-817-035-2
  • Villalpando, José Manuel y Alejandro Rosas; Historia de Méxicu al traviés de los sos gobernantes, Ciudá de Méxicu, Editorial Planeta, 2003, ISBN 970-690-875-7