Abrir el menú principal

Frank Patrick Herbert (8  d'ochobre de 1920Tacoma - 11  de febreru de 1986Madison) foi un escritor estauxunidense de ciencia ficción, conocíu principalmente pola serie de llibros de Les Cróniques de Dune.

Frank HerbertPicto infobox auteur.png
Frank Herbert - 1984.jpg
Vida
Nome completu Frank Patrick Herbert
Nacimientu Tacoma8  d'ochobre de 1920
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Fallecimientu

Madison11  de febreru de 1986

(65 años)
Causa de la muerte cáncer de páncrees
Familia
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Washington
Llingües inglés estauxunidense
Oficiu
Oficiu escritor, novelista, fotógrafu, periodista y escritor de ciencia ficción
Trabayos destacaos Dune Traducir
Premios
Xéneru artísticu Ciencia ficción
Serviciu militar
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Creencies
Relixón Ilesia Católica
IMDb nm0378541
Cambiar los datos en Wikidata

BiografíaEditar

Nació en Tacoma, Washington. Trabayó en múltiples trabayos como fotógrafu, cámara de televisión, presentador de radiu, inclusive de pescador d'orca o analista. En 1965 presenta Dune con gran ésitu de públicu y crítica, consigue'l Premiu Hugo y el premiu Nébula amás del premiu Internacional de Fantasía (xuntu cola novela: El señor de les mosques). Dempués ampliaría esta novela con otros cinco más hasta la so muerte, siguiendo otru escritores con otros títulos pero cola mesma referencia.

Gran parte de la so obra reflexa'l so interés pola ecoloxía y la psicoloxía. Nos sos últimos venti años y xuntu cola so familia moraron nuna granxa biolóxica», primero cerca de Washington y más tarde en Ḥawai, viviendo de forma autosuficiente y en plenu contautu cola naturaleza.

DuneEditar

Ye una de les noveles más vendíes del mundu, popularizó na ciencia ficción la tema de la ecoloxía. Nesta novela amás fálase de la supervivencia de la especie humana, la so evolución, les interacciones ente'l poder, la relixón y la política.

La novela desenvolver nun futuru alloñáu sobre un planeta grebu, Arrakis o Dune, bien importante por apurrir la especia Melange, exa fundamental del Imperiu Galácticu. Nesti escenariu, un adolescente perteneciente a una de les castes de la nobleza, Paul Atreides, ta destináu a convertise nel mesíes, dictador y mártir del pueblu del desiertu, los Fremen.

ObraEditar

En collaboración con Bill Ransom publicó:

  • L'incidente Jesús (1979)
  • L'efectu Lázaro (1981)
  • El factor ascensión (1988)

En collaboración con Brian Herbert publicó L'home de dos mundos (1986)

Amás, Les cróniques de Dune completar con dos noveles escrites por Brian Herbert y Kevin J. Anderson ellaboraes a partir de notes dexaes por Frank Herbert nuna caxa de depósitu que tuvo que ser abierta con parafusa, y que solo fueron atopaes hasta dempués de la so muerte:

FilmografíaEditar

BibliografíaEditar

Enllaces esternosEditar