Fuensanta

conceyu de la provincia d'Albacete (España)

Fuensanta ye un conceyu español asitiáu al sureste de la península ibérica, na provincia d'Albacete, dientro de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Pertenez a la mancomunidá de Mancha Júcar-Centro y ta arrodiáu polos términos municipales de La Roda, Tarazona de la Mancha y pola provincia de Cuenca. En 2017 cuntaba con 313 habitantes según los datos oficiales del INE. Falta 37 km de la capital provincial y ocupa una estensión de 23,96 km².

Fuensanta
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia d'Albacete
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Fuensanta (es) Traducir José Manuel Núñez Núñez
Nome oficial Fuensanta (es)[1]
Códigu postal 02637
Xeografía
Coordenaes 39°14′43″N 2°04′09″W / 39.245277777778°N 2.0691666666667°O / 39.245277777778; -2.0691666666667
Fuensanta alcuéntrase n'España
Fuensanta
Fuensanta
Fuensanta (España)
Superficie 24 km²
Altitú 732 m
Llenda con Tarazona de la Mancha, La Roda y Casas de Benítez
Demografía
Población 289 hab. (2023)
- 168 homes (2019)

- 129 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.07% de provincia d'Albacete
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 12,04 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
dipualba.es…
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

  • Altitú: 732 msnm.
  • Llatitú: 39º 14' 43" N
  • Llargor: 002º 04' 09" O

Historia editar

 
Claustru del conventu trinitariu asitiáu en Fuensanta.

Tres una apaición mariana en 1482, que daría llugar a la nacencia d'una fonte o manantial, fúndase una pequeña ermita que primeramente perteneció a la población de La Roda. Escontra 1561 la Orde Trinitaria consiguió mercar la ermita pa edificar un monesteriu, tres un llargu conflictu cola parroquia de La Roda.

Col tiempu la xente de la contorna empezó a allegar a recibir baños na fonte santa, y foise creando al so alredor una pequeña aldega que daría llugar a la nacencia de la población. En 1579 cuntaba con 20 vecinos, y en 1671 yá había 40, que consiguieron la so segregación de La Roda y la so constitución en villa independiente, tres el pagu de 337.500 maravedinos al rei. La Roda empecipió un pleitu contra esta decisión, qu'acabó cola confirmación de la segregación de la Fuen Santa en 1672.

Cola desamortización española de los bienes de la Ilesia católica, a principios del sieglu XIX, el monesteriu de los Trinitarios quedó abandonáu, pasando col tiempu a ser propiedá del Conceyu, mientres el so templu convertir en parroquia local, en sustitución de l'antigua.

Patrimoniu editar

El principal monumentu de la llocalidá de Fuensanta ye l'antiguu conventu de los flaires trinitarios, na ilesia del cual venérase la imaxe de La nuesa Señora de los Remedios de Fuensanta. Anguaño'l complexu conventual ta formáu por dos partes, la ilesia, que ye la parroquia, y el claustru, de propiedá municipal.

 
Llugar onde s'apaeció la Virxe de los Remedios.

El templu ta formáu por una planta rectangular cubierta de bóvedes de lunetos, nel cruceru álzase una cúpula sobre pechinas, que ta afatada con medallones de santos trinitarios en relieve de yelsu policromado. El camarín del templu onde se curia la imaxe ta cubiertu por una cúpula sobre pechinas con decoración pictórica barroca. La portada ye de construcción senciella, d'estilu barrocu. El claustru foi construyíu nel sieglu XVI, tien un ampliu espaciu cuadráu con doble galería porticada; el baxu con arcos de mediu puntu y el superior con columnes que sostienen dinteles.

Nos antiguos güertos del conventu caltién una pequeña capiya, de gran devoción ente la población, yá que foi na fonte del so interior onde se daría la supuesta apaición de la Virxe.

 
Caños de la fonte.

Otru edificiu relixosu de la villa de Fuensanta ye l'antigua parroquia de San Gregorio Nacianceno, construcción del sieglu XVII qu'anguaño ye una propiedá particular convertida n'almacén.

Esiste na villa una antigua casa barroca del sieglu XVIII, anguaño estremada en trés cases particulares, na que destaca la so fachada rococó y una bona rejería. Tamién esiste un palacete d'estilu modernista conocíu como Villa Manolita o Casa de los Mañas que se reformó nel añu 2003 pa convertila nun albergue rural.

 
Anguaño allugue Villa Manolita.

En callar Güertes asítiase un arcu que, según la tradición llocal, sería una construcción de dómina árabe, anque nun esiste nenguna prueba d'ello, y seya que non foi reconstruyíu en 2004. L'arcu taba construyíu a base de piedra viva plana y de morteru de sable y cal.

Fiestes editar

  • 9 de mayu: San Gregorio Nacianceno.
  • El domingu siguiente a San Gregorio: romería de la Virxe de los Remedios hasta La Roda.
  • Tres selmanes dempués: romería de vuelta de la Virxe a Fuensanta.
  • Selmana cultural del 9 al 15 d'agostu.
  • 8 de setiembre: feria de la Virxe de los Remedios.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar