Gobiernu vascu

(Redirixío dende Gobiernu Vascu)

El Gobiernu Vascu (n'euskera: «Eusko Jaurlaritza») ye la entidá qu'exerz el poder executivu y dirixe l'alministración autonómica nel País Vascu, España. Ta compuestu pol presidente del Gobiernu Vascu (n'euskera: «lehendakari»), que ye escoyíu pol Parllamentu Vascu cada cuatro años, y polos conseyeros qu'él mesmu noma en siendo investido. La so sede atopar nel distritu de Lakua, en Vitoria, sede de les alministraciones comunes del País Vascu.

Gobiernu vascu
Gobierno Vasco (es)
Eusko Jaurlaritza (eu)
gobiernu autonómicu y organización
Llocalización
Sede Sede Central del Gobierno Vasco (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación1980
Organigrama
Presidente Iñigo Urkullu
Participación empresarial
Formáu por Department of Economic Development and Competitiveness (en) Traducir
Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura (es) Traducir
Departamento de Salud (es) Traducir
Home Office of the Basque Government (en) Traducir
Presupuestu 11 750 000 000 € (2020)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Composición actual editar

Na so XI llexislatura, el Gobiernu Vascu ta presidíu por Iñigo Urkullu, miembru del Partíu Nacionalista Vascu, gracies a un pactu de gobiernu alcanzáu col Partíu Socialista d'Euskadi-Euskadiko Ezkerra. Urkullu llogró'l sofitu de 37 parllamentarios (28 de la PNV y 9 del PSE-EE) na sesión de invistidura celebrada los díes 23 y 24 de payares de 2016, siendo investido na segunda xornada por mayoría simple.

El lehendakari formó un gobiernu de coalición compuestu por once conseyeríes; al mandu de cada una d'elles asítiase'l conseyeru (n'euskera, sailburu) con una estructura que cunta con viceconseyeros, direutores y secretarios, según un cuerpu de funcionarios. La presidencia (n'euskera, lehendakaritza), al mandu de la cual asítiase'l lehendakari, componer de delles Secretaríes Xenerales que de la mesma tán compuestes por direiciones y delegaciones de diverses funciones.

Llista de lehendakaris editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar