El granate[1] pertenez a un grupu de minerales que presenten cristales en forma de dodecaedros o trapezoedros. Pertenecen a los nesosilicatos y tienen la mesma fórmula química: A3B2(SiO4)3

GranateFicha de mineral
Xeneral
Categoría grupo mineral (es) Traducir
Subclase de nesosilicato (es) Traducir y garnet supergroup (en) Traducir
Epónimu Punica granatum ()
Propiedaes físiques
Color bermeyu
Color de la raya blancu
Cambiar los datos en Wikidata
Granate.

Los elementos químicos que puen tar presentes nesta formulación son, sobremanera, calciu, magnesiu, aluminiu, fierru (II), fierru (III), cromu (III), manganesu y titaniu.

El granate nun tien una quebra definida. Suélense formar quebres en forma de concha o irregulares. Hai variedaes bien dures que s'utilicen como abrasivos. La durez na escala de Mohs ye de 6,5-7,5. La so mestura ye de 3,1-4,3 g/ml. El so rellumu paezse al vidriu o a la resina. Pueden ser tresparentes o opacos.

El nome granate deriva del llatín granatus, "con granos". Posiblemente refierse al malum granatum —árbol de la granada—, planta que les sos granes tienen forma, tamañu y color paecíos a los de dellos cristales de granate.

Modelu de l'estructura molecular del granate.

Colores editar

Esiste la creencia errónea de que'l granate ye una piedra preciosa colorada. Ello ye que hai una variedá de colores que van dende púrpura, colloráu, naranxa, mariellu, verde, castañal, café y negru al incoloru. L'azul, l'únicu color que faltaba nesta familia, atopóse finalmente nun mineral de Bekily (Madagascar) que camuda de color d'azul a rosa acoloratáu. Estes piedres son bien rares. Los granates con cambéu de color son, con muncho, los más raros —con esceición de la uvarovita, de la que nun esiste un tamañu aplicable en xoyería-. Con lluz diurnu, el so color pue tener tonalidaes grises, castañales clares y escures o verdes y rares vegaes azules. Con lluz incandescente, el color camuda a acoloratáu o rosa purpúreo. La composición d'estos granates correspuende a la d'un amiestu de spessartina y requilencia como los granates de Malasia. El cambéu de color d'estos nuevos granates ye, de cutiu, más intensu que nel casu de la alexandrita d'alta calidá, na que, con frecuencia, resulta decepcionante; pero aun así, cuesta miles de dólares por quilate. Espérase que los precios del granate con cambéu de color escontra l'azul igualen o inclusive superen los de alexandrita, una y bones el cambéu ye más intensu y les piedres son más rares. L'efectu del cambéu de color puede atribuyise a un conteníu relativamente alzáu de vanadio (aprox. 1%).

Variedaes editar

Por cuenta de la so composición química, estrémense seis variantes comunes de granate. Trátase de:

  • Piropu de color vinu tintu a coloráu sangre Mg3Al2[SiO4]3
  • Almandinu doráu Fe3Al2(SiO4)3
  • Spessartina ente ámbare y lladriyu Mn3Al2[SiO4] 3
  • Grosularia mariellu terroso. Variantes: hesonita y tsavorita Ca3Al2(SiO4)3
  • Uvarovita de color verde Ca3Cr2[SiO4]3
  • Andradita de color mariellu o azul escuro Ca3Fe2(SiO4)3

anque tamién apaecen con cierta frecuencia nos xacimientos xeolóxicos otres variantes, como son:

  • Calderita mariellu escuru o mariellu-acoloratao (Mn,Ca)3(Fe,Al)2(SiO4)3
  • Goldmanita de color verde-pardu Ca3(V,Al,Fe)2(SiO4)3
  • Hibschita d'un pardu casi incoloro Ca3Al2[(OH)6-1/(SiO4)1.5-2.5]
  • Katoíta incolora a blancu llechosu Ca3Al2[(OH)8-6/(SiO4)1-1.5]
  • Kimzeyita color pardu negrusco Ca3(Zr,Ti)2[(Si,Al,Fe)O4]3
  • Knorringita verde azuláu Mg3Cr2[SiO4]3
  • Majorita pardu amarillento, con una variante colloráu púrpura Mg3(Fe,Si,Al)2[SiO4]3
  • Morimotoíta color negru Ca3(Ti,Fe)2[(Si,Fe)O4]3.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar