Gréndel ye un jotun tamién llamaos trolls y unu de los trés antagonistes presentes nel poema épicu Beowulf, compuestu alredor de los años 700-1000 d. C.

Grendel
Personaxe de Beowulf
Información
Sexu masculín
Padres Grendel's mother (en) Traducir
[editar datos en Wikidata]

Nel poema hai poques descripciones del bisarma, pero infierse que se trataba d'una criatura selvaxe, con una fuercia brutal y d'enorme estatura. Seique un demoniu o un xigante, tamién se refieren a él nel poema como un ogru o un licantropo y fíu de Caín.

Descripciones nel poema editar

Nel poema, Gréndel invade Hérot, la tierra de los daneses, volviéndola inhabitable, yá que taramiaba humanos ensin que naide se-y opunxera. El héroe de los gautas, Beowulf, dexa la so tierra natal pa ganar a la bisarma. El guerreru terminar matando dempués d'una llucha a mano llimpia. Y depués la madre de Grendel vuelve pa vengase, más tarrecible y poderosa, pero tamién vence a manes de Beowulf.

La so primer apaición nel poema:

"102 Llamábase Gréndel aquel espantible, horripilante
103 y maldadosu proscritu: moraba en fangales, :104

en covarones y llamargues. Dende tiempos remotos

105 vivía esta fiera ente xente infernal, :106

careciendo la pena que Dios infligió"

La so fuercia:

"720 L'horrible enemigu, el priváu de gocies, :721

llegó ante la estancia. Con solo tocala, :722 na puerta rompió los forxaos cerrojos:

723 yá podía'l malinu —yera grande la so roxura—"

Única descripción física:

"726 con rabia avanzó: tenía nos sos güeyos
727 un rellumu espantible, igual que de fueu."
"738 cómo diría atacar coles sos garres feroces."

Los sos poderes máxicos:

"798 Mas aquellos vasallos de reciu coraxe, :799

que por tolos llaos poníanle acoso :800 al dañible enemigu, nun topaben la forma :801 de mancalo de muerte: al foscón proscritu :802 espada nenguna qu'hubiera nel mundu, :803 nin el fierro meyor, ablayalo podía, :804 pos él cola so maxa abruxaba les armes, :805 los sos filos de guerra."

== N'otres obres Famosu pol poema, el so nome foi utilizáu como sinónimu de demoniu. Inclusive se llegó a usar n'obres de lliteratura moderna, como la saga de ciencia ficción Los cantares de Hyperion, na que'l so autor Dan Simmons referir con esti nome a la so particular bisarma Paniega. Nel mundu del cómic, atopar nel diseñu del mesmu nome dibuxáu y guionado por Matt Wagner.

Na novela Devoradores de cadabres de Michael Crichton, afecha al cine como The 13th Warrior, que rellata una versión "realista" de Beowulf escrita pol viaxeru musulmán Ibn Fadlan, Grendel ye sustituyíu polos Wendol, una tribu de neandertales que sobrevive nun valle remotu de Dinamarca en plenu sieglu X y qu'apavora a los poblaos viquingos de la zona. La madre de Grendel ye representada nesta obra como la sacerdotesa y xefa suprema de la tribu. Tamién la banda Marillion compunxo una tema nel so honor, poniéndose del llau del "bisarma". Ye la tema más llarga de la banda. El grupu de heavy metal Dantesco compunxo una tema llamada "la última visita de grendel".

Referencies editar

Enllaces esternos editar