Gundemaro III (o Gundomar), fíu del rei Gundebaldo, foi l'últimu rei de los burgundios. Gobernó Burgundia a la muerte del so hermanu mayor, Segismundo, dende'l 524 hasta'l 534.

Gundemaro III
rei Reinos de los burgundios

524 - 534
Vida
Nacimientu I de mileniu
Muerte 534
Familia
Padre Gundebaldo
Hermanos/es Segismundo (es) Traducir
Pueblu Burgundian dynasty (en) Traducir
Oficiu soberanu
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Gundemaro caltúvose fiel al arrianismu como la mayoría del so pueblu —y a diferencia del so hermanu, que se convirtió al catolicismu— y por ello recibió'l plenu sofitu de la nobleza burgundia y l'exércitu, que se caltuvieron lleales al arrianismu, ya inclusive al paganismu. Dambos hermanos fixeron frente a la ofensiva de los francos na guerra de Burgundia (523-524), y dambos fueron ganaos na batalla polos fíos de Clodoveo I. Gundemaro fuxó y Segismundo foi fechu prisioneru por Clodomiro y lleváu como rehén, cola so familia, a Orleans.

Gundemaro III axuntó entós otru exércitu burgundiu, aliar colos ostrogodos, sublevó'l país contra la dominación franca y recuperó el poder. Les poques guarniciones franques de Clodomiro fueron masacradas, lo que motivó qu'ésti asesinara al so hermanu Segismundo y la so familia, tomaos como rehenes, y que decidiera entamar una segunda espedición pa concluyir definitivamente col reinu burgundiu.

Clodomiro coló nel 524, esta vegada col so hermanu Teodorico I, rei d'Austrasia. La situación yá nun yera la mesma: Gundemaro al mandu de un exércitu fiel esperó a los francos, al este de Lyon. Na batalla de Vézeronce, el rei Clodomiro cayó nel combate y dempués la so cabeza foi empalada nuna llanza. Magar ello trunfaron los francos y Gundemaro y parte del so exércitu llograron fuxir.

Depués intentaron en devanéu caltener el dominiu sobre les tierres de los burgundios, que gracies al sofitu de los sos aliaos ostrogodos llograron recuperase y llegar a un alcuerdu con Teodorico I, hermanu de Clodomiro y el mayor de los fíos de Clodoveo, que lu caltuvo nel poder. Sicasí, los otros hermanos de Clodomiro, Childeberto I y Clotario I, decidieron colar xuntos sobre'l pequeñu reinu burgundiu y entartallar a los postreros defensores na batalla de Autun (532). Tres la muerte de Teodorico, al qu'asocedió'l so fíu Teodeberto I, la conquista de la Burgundia foi rápida ante la baxa resistencia de los burgundios. Los gobernantes merovinxos compartieron l'antiguu reinu burgundiu, que s'estremó en 534:

(Nota: Dacuando considérase-y como Gundemaro II, yá que al so antecesor Gundemaro I nun se-y considera rei de Burgundia, yá que los burgundios entá nun cruciaren el Rin nin s'establecieren en Burgundia.)

Referencies editar


Predecesor:
Segismundo
Reis burgundios
524534
Socesor:
Remata'l reinu Burgundiu.
Empieza'l Reinu de Borgoña

Referencies editar

Enllaces esternos editar