Hans-Ulrich Rudel (2 de xunetu de 1916Grzędy – 18 d'avientu de 1982Rosenheim) foi un pilotu alemán na la Segunda Guerra Mundial. Rudel foi'l soldáu alemán más gallardoniáu d'esa guerra, portando coles mesmes la Cruz de Caballeru de la Cruz de Fierro con Fueyes de Carbayu del Tercer Reich (n'oru, espaes y diamantes), en xineru de 1945. Dempués de la guerra, foi un prominente activista neonazi en Suramérica y Alemaña Oeste.

Hans-Ulrich Rudel
Vida
Nacimientu Grzędy2 de xunetu de 1916[1]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Muerte Rosenheim[2]18 d'avientu de 1982[1] (66 años)
Sepultura Dornhausen (es) Traducir
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Estudios
Llingües falaes alemán
Oficiu
Oficiu aviador, escritor, alpinistaoficial
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Luftwaffe (es) Traducir
Graduación Coronel
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
guerra Xermano-Soviética
Batalla de Kursk (es) Traducir
Sitio de Leningrado (es) Traducir
Batalla de Stalingráu
Q60849900 Traducir
Ofensiva del Oder-Vístula (es) Traducir
Q4464789 Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido del Imperio Alemán (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Rudel rindióse énte l'armada de los Estaos Xuníos el 8 de mayu de 1945, y voló a Arxentina en 1948. Un nazi dedicáu y ensin arrepentimientu, fundó la Kameradenwerk, una organización de sofitu pa criminales nazis qu'ayudó a fuxitivos a escapar a Suramérica y Oriente Mediu. Xunto con Willem Sassen, Rudel ayudó a dar abellugu a Josef Mengele, el famosu doctor de les SS n'Auschwitz. Trabayó como comerciante d'armes y conseyeru militar pa los rexímenes de Juan Perón n'Arxentina, d'Augusto Pinochet en Chile y d'Alfredo Stroessner en Paraguái. Foi amás un amigu cercanu de Perón y Stroessner. Por cuenta de estes actividaes, foi puestu so observación y vixilancia pola Axencia Central d'Intelixencia de los Estaos Xuníos.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar