Herning ye una ciudá danesa allugada nel centru de la península de Xutlandia, al empar que la capital del conceyu homónimu, na rexón de Xutlandia Central. Na llocalidá viven más que 46.000 habitantes.

Herning
Alministración
PaísBandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Estáu federáuBandera de Dinamarca Dinamarca
Rexón alministrativa Midtjylland
Conceyu Herning
Tipu d'entidá ciudá
Códigu postal 7400
Xeografía
Coordenaes 56°08′10″N 8°58′36″E / 56.1361°N 8.9767°E / 56.1361; 8.9767
Herning alcuéntrase en Dinamarca
Herning
Herning
Herning (Dinamarca)
Altitú 58 m
Demografía
Población 44 557 hab. (2018)
Porcentaxe 100% de Herning
3.36% de Midtjylland
0.76% de Dinamarca
0.75% de Reinu de Dinamarca
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 (horariu estándar)
UTC+02:00 (horariu de branu)
Llocalidaes hermaniaes Kielce y Criciúma (es) Traducir
herning.dk
Cambiar los datos en Wikidata

Herning allugar nuna zona de gorbizales carauterizada pola producción tradicional de llana y pola so industria testil. Anque tien un orixe modestu na Edá Media, la ciudá desenvolver hasta la segunda metá del sieglu XIX y principios del XX, polo que se trata d'una ciudá nueva, ensin edificios históricos. Herning ye, en términos de población, la cuarta ciudá de la rexón de Xutlandia Central y la décimu primer del país.

Historia editar

El significáu de Herning vien de hørningh: "cuetu", y la terminación -ing, que denota un llugar. Herning foi na Edá Media un asentamientu rural con una pequeña ilesia románica. En 1579 construyir nel llugar una casona renacentista llamada Herningsholm.

Na primer metá del sieglu XIX, dellos colonos fueron atraíos pol cultivu de les tierres y la construcción d'un tribunal de xusticia y una cárcel. Sicasí, la crecedera foi bastante lentu y pa 1840 el llugar cuntaba namái con 21 habitantes partíos de forma esvalixada. Herning empezó a crecer más rápido cuando na década de 1840 construyóse una carretera que comunicaba Ringkøbing con Silkeborg y travesaba el pobláu. D'esta forma Herning convertir nun pequeñu centru comercial. El desenvolvimientu dispararíase más palantre cola llegada del ferrocarril.

La zona de gorbizales del centru y l'este de Xutlandia, onde s'alcuentra Herning, foi históricamente una zona probe y escasamente poblada. Los sos habitantes dedicar a la esplotación de la llana y a la fabricación de prendes d'esti material, que yeren vendíes de manera itinerante. Entá na actualidá los habitantes de la rexón son llamaos uldjyder ("jutlandeses laneros") dacuando. El trabayu artesanal de la llana desenvolver hasta convertise nuna importante industria testil en Herning, Ikast y Brande. En 1873 inaugurar en Herning una fábrica de filaos de llana, que se convirtió en 1876 nuna fábrica de ropa. Al añu siguiente Herning foi designada como la terminal de la llinia ferroviaria que corría hasta equí dende Skanderborg y Silkeborg. Ente 1887 y 1889 l'antigua ilesia medieval foi baltada y nel so llugar alzóse l'actual ilesia de Herning. Ente los edificios d'esti periodu de crecedera destaquen l'Hotel Eyde (1893), el tribunal de Herning (1893), la casa de misión cristiana Bethania (1898), y el Hedebanken (1912). La producción testil disparó la población de la ciudá de 1.789 habitantes en 1880 a 4.330 en 1901.

Herning llogró privilexos de ciudá comercial (købstad) en 1913, nuna dómina onde'l progresu tomó impulsu col establecimientu de nueves empreses testiles y otres industries na zona. Magar la industria testil apoderó la economía de la ciudá a lo llargo del sieglu XX, nesti sieglu tamién se desenvolvieron considerablemente les industries del fierro, de los metales y del mueble. Les actividaes agrícoles tamién destacaben, y na ciudá empezar a celebrar feries agrícoles. Escontra finales del sieglu XX la industria diversificóse entá ye más, aumentó'l pesu del sector servicios y surdieron empreses especializaes na teunoloxía de la información.

El Colexu Universitariu de Herning inaugurar en 1960, col so destacáu edificiu de 16 plantes. El colexu cerraría en 2007 por motivos económicos. En 1982 establecióse una planta de cogeneración de grandes dimensiones al sur de la ciudá. Dende entós construyéronse dellos rascacielos en Herning.

Herning foi designada ciudá danesa del añu en dos causes. En 1965 por ser "una bona ciudá pa vivir", y en 2003 por ser "una ciudá con vida". En 1995 inaugurar en Herning un campus de la Universidá d'Aarhus, onde s'imparten estudios de negocios ya inxeniería.

Cola reforma municipal de 2007, el conceyu de Herning espandir cola fusión de los antiguos conceyos de Aulum-Haderup, Trehøje y Aaskov.

En 2008, Herning resultó ganadora pa ser la sede d'un nuevu superhospital pa la rexón de Xutlandia Central. El nuevu hospital va tar en Gødstrup, al oeste de la ciudá. La so construcción va empecipiar en 2013 y va quedar terminada en 2020.

En 2013, tres la victoria danesa nel Festival d'Eurovisión, Herning perfílase, xunto cola capital, Copenhague, como ciudá sede candidata a allugar el certame en 2014.

Referencies editar