Ilesies ortodoxes orientales

Col nome de Ilesies ortodoxes orientales arrexuntar a toes aquelles xurisdicciones que se biforcaron del cuerpu de la Ilesia al refugar la Cristoloxía emanada del Concilio Ecuménicu de Calcedonia l'añu 451. Magar qu'en gran parte de los casos, estos grupos resultaríen na autodenominación de versiones alternatives de la fe y la tradición na so fórmula católica y apostólica.

Ilesies ortodoxes orientales
familia confesional cristiana (es) Traducir
Historia
Orixe del nome Conciliu de Nicea I
Concilio de Constantinopla I
Conciliu d'Éfesu
Participación empresarial
Formáu por Ilesia ortodoxa copta
Ilesia ortodoxa etíope
Ilesia ortodoxa siria
Iglesia apostólica armenia (es) Traducir
Ilesia ortodoxa eritrea
Cambiar los datos en Wikidata

Tienen de mancomún el credo miafisita (una naturaleza) y el refugu a la doctrina diofisita (dos naturaleces) d'esi concilio. Por eso acusar de monofisismu (una sola naturaleza). Al igual que les diverses Ilesies bizantines, tienen un marcáu calter étnicu.

Denominaciones editar

Pa estes Ilesies, "na actualidá, el nome aceptáu por regla xeneral ye'l d'ilesies ortodoxes orientales".[1] Por esta denominación de "Ilesies ortodoxes orientales", el Conseyu Mundial d'Ilesies estremar d'aquelles otres Ilesies, tamién autodenominadas ortodoxes, que'l Conseyu llama Ilesies ortodoxes bizantines.[2]

Históricamente conocer como Ilesies non calcedónicas, precalcedónicas, anticalcedónicas, porque nun acepten la doctrina cristolóxica (llamada diofisismu) del Concilio de Calcedonia de 451 y por esta razón los sos detractores llamar monofisitas.[1]

Elles basen la so doctrina nos trés primeros concilios ecuménicos,[1] y por eso conocer como Ilesies de los trés concilios.

Llamar tamién antigües Ilesies orientales ya Ilesies orientales menores.[1][3][4]

Les distintes Ilesies editar

Les Ilesies que constitúin la familia histórica de les Ilesies ortodoxes orientales monofisitas partir ente delles tradiciones culturales y estrémense en delles ilesies.

Ilesies de tradición copta (ritos alexandrinos) n'África

Ilesies de tradición siríaca

Ilesies de tradición armenia

Situación actual editar

Anque les conoz como monofisitas, nenguna d'elles acepta anguaño la doctrina orixinal monofisita d'Eutiques[ensin referencies] y en diverses declaraciones y alcuerdos cola Ilesia católica romana y les Ilesies ortodoxes alcordaron que profesen una fe común al respective de la cristoloxía, polo que les diferencies teolóxiques que dieron llugar a la separación namái se debieron a la incomprensión de los idiomes de cada una[ensin referencies]. A pesar d'esos alcuerdos, entá refuguen sicasí'l Concilio de Calcedonia.

Estes Ilesies en comunión recíproca, son independientes na lliturxa y na organización, pero en xunto constitúin la Comunión ortodoxa oriental ».

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar