Indicatoridae

familia de páxaros

Los indicadores, de la familia Indicatoridae, son aves del orde Piciformes. La so distribución xeográfica abarca'l Vieyu Mundu, nes rexones tropicales, col mayor númberu d'especies n'África y dos n'Asia.

Indicatoridae
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Piciformes
Familia: Indicatoridae
Swainson, 1837
Xéneros
Consultes
[editar datos en Wikidata]

La mayoría de los indicadores son d'un color apagáu, anque dalgunos presenten una coloración mariella brillosa nel plumaxe. Les plumes esteriores de la cola son siempres de color claru; blanques en toles especies africanes.

El indicadores son de les poques aves que s'alimenten regularmente de cera: cera d'abeyes na mayor parte de les especies, y posiblemente la secreción serosa de les cochinillas de les plantes (inseutos hemípteros de la superfamilia Coccoidea) nel xéneru Prodotiscus y en menor midida en Melignomon y nes especies más pequeñes de Indicator. Tamién s'alimenten de les bárabos de les abeyes, de les guxanos de ciertes caparines parásites de los truébanos, llamaes tiñas, d'otros inseutos, d'arañes y, dacuando, de frutes. En munchos casos, exemplares de distintes especies entemecer en bandaes p'alimentase.

Reciben el nome de indicadores pol sorprendente comportamientu reparáu en delles especies: emponen a los humanos, y posiblemente a otros grandes mamíferos, escontra los truébanos. Una vegada que'l mamíferu abre'l truébanu y toma el miel, l'indicador alimentar de la cera y los bárabos. Esti comportamientu foi bien estudiáu nel indicador grande (Indicator indicator); delles autoridaes señalen que tamién se produz nel indicador variegado (Indicator variegatus).

Estudióse la conducta reproductiva d'ocho especies de los xéneros Indicator y Prodotiscus. Toos son esplotadores que ponen un güevu nun nial d'otra especie, en series de cinco huevos mientres de cinco a siete díes. La mayoría prefieren a les especies qu'añeren en furacos, de cutiu otros Piciformes de les families Capitonidae y Picidae, pero Prodotiscus esplota los niales en forma de taza de páxaros de les families Zosteropidae y Sylviidae. Sábese que los pitucos d'indicador pueden espulsar del nial a los del so güéspede, y tienen un gabitu nel picu pa romper los güevos del güéspede o mancar o matar a los pitucos.

Especies editar

17 especies, estremaes en cuatro xéneros, componen la familia Indicatoridae:

Prodotiscus zambesiae, indicador del Zambeze

Indicator variegatus, indicador variegado

Indicator archipelagicus, indicador malayu ** Indicator minor, indicador menor

Indicator pumilio, indicador nanu ** Indicator meliphilus, indicador pálidu ** Indicator xanthonotus, indicador indiu * Xéneru Melichneutes

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar