La interés ye cualquier comportamientu inquisitivo natural, evidente pola observación en munches especies animales, y ye l'aspeutu emocional en seres vivos que nicia la esploración, la investigación, y el aprendizaxe. Esencialmente, describe un númberu desconocíu de mecanismos del comportamientu psicolóxicu que tienen l'efectu d'impulsar a los individuos, humanos y non humanos, a buscar la información y l'interacción col so ambiente natural y con otros seres al so alredor.

Interés
tarifa (es) Traducir
cantidad de dinero (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
"L'interés mató al gatu" ye una frase que provién d'otra espresión inglesa del Sieglu XVIII luli sar, "la esmolición mató al gatu" (una y bones los gatos son bien cautelosos), qu'alvertía qu'esmolecese por demás ye malu pa la salú. Trescurríu'l tiempu, la pallabra esmolición convertir en interés.

Causes editar

L'interés ye, sobremanera, un instintu natural. Confier una ventaya de sobrevivencia a ciertes especies y puede atopase nes sos xenomes. Ye daqué natural que-y asocede a los seres humanos y a los animales, especialmente a los individuos más nuevos.

Interés astractu editar

Anque los seres humanos son consideraos particularmente bien interesaos, dichu comportamientu nun se verifica nellos con mayor frecuencia que n'individuos d'otres especies. Lo que paez estremar l'interés humanu de la de los animales ye qu'aquella suel combinase cola capacidá de pensamientu astractu y, d'esa manera, conducir a la mímesis, a la fantasía, a la imaxinación y eventualmente a una manera especial del ser humanu de pensar (razón humana), que ye astracta y consciente.

Interés mórbida editar

 
Un ensame de persones atácase cerca d'un accidente automovilísticu en Checoslovaquia.

Un interés mórbida ye una obligación, afitada col entusiasmu y el mieu pa saber sobre asuntos macabros tales como la muerte y la violencia horrible (vease videos snuff). Sicasí, de manera más simple, esto puede entendese como una forma catártica de comportamientu o como daqué instintivu dientro de los seres humanos. Según Aristóteles, inclusive nel so Poética lléese que, “gociamos el contemplar más refechamente les imáxenes de les coses que, una vegada vistes, sonnos dolioses”. (Esti aspeutu de la nuesa naturaleza refierse de cutiu como “el síndrome del accidente de tráficu” o “síndrome de Trainwreck”, deriváu de la inhabilidad bultable de los transeúntes de nun faer casu de tales accidentes.)

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar