Joel Schumacher

cinesta estauxunidense (1939-2020)

Joel Schumacher (29 d'agostu de 1939Nueva York – 22 de xunu de 2020Nueva York) foi un direutor, productor y guionista de cine d'Estaos Xuníos. Foi'l direutor d'obres como The Lost Boys, El veceru, Batman Forever, 8mm, Falling Down y The Phantom of the Opera.

Joel Schumacher
Vida
Nacimientu Nueva York29 d'agostu de 1939[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Nueva York[2]22 de xunu de 2020[2] (80 años)
Causa de la muerte cáncanu[2]
Estudios
Estudios Universidá de California en Los Angeles
Parsons The New School for Design (es) Traducir
Fashion Institute of Technology (en) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
suecu
Oficiu guionista, direutor de cine, productor de cine, diseñador de vestuariurealizador
Premios
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0001708
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera editar

Primeros años editar

Schumacher nació en New York City. La so madre Marian yera una xudía d'ascendencia sueca ente que'l so padre Frank yera un baptista de Knoxville (Tennesse), que morrió cuando Joel tenía cuatro años. Estudió nel Parsons The New School for Design y The Fashion Institute of Technology de New York. Dempués de los sos primeros trabayos nel mundu de la moda, atopó la so verdadera pasión nel cine. Treslladar a Los Angeles, onde empezaría'l so trabayu como diseñador de vestuariu en películes como El dormilón y desenvolvió la so conocencia na televisión y faía d'oyente na Universidá d'UCLA. En 1976, realizaría'l so primer guión pa la película de baxu presupuestu Car Wash con escasu ésitu al que siguiríen títulos como El magu (1978), una adautación de la obra llevada a la pantalla por Sidney Lumet.

Carrera como direutor editar

El so debú como direutor llegaría con The Incredible Shrinking Woman in 1981, protagonizada por Lily Tomlin y que trataba la hestoria del home menguante, pero con protagonista femenina. El filme resultó un ésitu nel mundu del cine independiente. Na década de los 80, Schumacher especializar en productor de distintos ámbitos, como la comedia Los llocos del taxi (1983), St. Elmo, puntu d'alcuentru o'l filme de terror Xeneración Perdida (tituláu Mozos Ocultos n'España), consideraes como dos películes arquetípicas de los 80 y como dos de los grandes ésitos de la carrera de Schumacher. Esto provocó que los estudios engarraren por tener al so serviciu a un direutor tan relevante. Na década de los 90, Schumacher especializar en thrillers de gran aceptación como Flatliners (1990), Falling Down (1993) o treslladando al cine los best-sellers de John Grisham, El veceru (1994) y Tiempu de matar (1996), la postrera una eleición de Grisham. Otru de los elementos polos que foi conocíu Schumacher ye por haber sustituyíu a Tim Burton como direutor de la saga Batman. El neoyorquín dirixó Batman Forever en 1995, que foi unu de los mayores ésitos a pesar de recibir non bien bones crítiques, y Batman & Robin, que foi un gran desastre tocantes a crítica y taquilla. Estes poques mires fixeron que la Warner Bros. atayara'l siguiente proyeutu de Batman y que diba ser dirixíu por el mesmu Schumacher Batman Triumphant.

A partir d'equí, Schumacher realizaría otros proyeutos como 8mm (1999) con Nicolas Cage y la comedia Flawless (1999) con Robert De Niro les cualos recibieron bones crítiques pero nun figuraron grandes númberos na taquilla. Nel 2000, Schumacher daría un xiru radical y consiguiría les meyores crítiques de la so carrera col drama ambientáu na guerra del Vietnam Tigerland, onde se daría a conocer a un mozu Colin Farrell. El trabayu de Schumacher siguiría cola revesosa Última llamada (2002), onde'l direutor vuelve cuntar con Colin Farrell y tamién el thriller políticu Nueve díes (2002) protagonizáu por Anthony Hopkins y Chris Rock. En 2004, Schumacher vuelve a la carga con La pantasma de la ópera, basáu nel musical y onde el direutor fixo'l casting de los protagonistes. La película consiguió 3 nominaciones a los Oscar y 3 a los Globos d'Oru, anque nun ganaría nengunu d'ellos.

En 2007 dirixe The Number 23, un thriller con Jim Carrey como protagonista.

Direutor de videoclips editar

  • En 1999, Schumacher dirixó'l clip "Letting the Cables Sleep" del grupu inglés Bush.

Filmografía completa editar

Premios editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 2,2 «Joel Schumacher, Director of Batman Films and ‘Lost Boys,’ Dies at 80». Consultáu'l 22 xunu 2020.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar