José María Arrubla Martínez

políticu colombianu (1780–1816)

José María Arrubla y Martínez (4 de mayu de 1780Santa Fe de Antioquia – 10 de setiembre de 1816Bogotá) foi un comerciante colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 26 de payares de 1812 al 13 d'avientu de 1812 como integrante de la Xunta de gobiernu que'l xeneral Antonio Nariño conformó por qu'actuara na so ausencia.

José María Arrubla Martínez
Vida
Nacimientu Santa Fe de Antioquia4 de mayu de 1780
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá10 de setiembre de 1816 (36 años)
Estudios
Estudios Colegio Mayor de San Bartolomé (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Foi'l primoxénitu de cinco hermanos nacíos nel llar de don Juan Pablo Pérez Arbizu Rubla y Beaumont y de Rita Martínez Ferreiro. Don Juan Pablo yera orixinariu d'Ustes (Navarra) y provenía d'una antigua familia heredera de la casa de Apezarrasena. Llegó a Santa Fe d'Antioquia acompañáu del so hermanu Tomás y casóse con una fía del alférez real y alcalde ordinariu de la ciudá, don Bernardo Martínez y Perrúa y de Francisca Ferreiro Pérez. El so apellíu se transormó en Arrubla.

Trayeutoria editar

Colexal de San Bartolomé. Aniciar en Santafé onde instaló un reconocíu establecimientu de comerciu.

Asumió la Presidendia de la República como integrante de la Xunta de Gobiernu entamada por Nariño por que dirixiera al país mientres la so ausencia.

Familia editar

Arrubla casárase'l 10 de xunetu de 1803 en Santafé con María Ignacia Díaz d'Herrera y Gálvez, fía del español Juan Díaz d'Herrera y Mathei y de Manuela Gálvez Larreátegui. Foi'l so o´nico fíu don Gerardo Arrubla Herrera.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Antonio Nariño
Presidente de Colombia
26 de payares de 1812
13 d'avientu de 1812
Socesor:
Antonio Nariño