Juan Alonso de Navia-Arango y Navia-Osorio

II Marqués de La Ferrera

Xuan Alonso de Navia-Arango y Navia-Osorio (16 de marzu de 1703Valdés – 1777) foi'l II Marqués de La Ferrera, nació en Ḷḷuarca (Asturies) el 16/03/1703 y finó n'Uviéu en 1777 . Heredó del so padre D. Xuan Alonso Navia y Arango Lleón Menéndez d'Avilés en 1731 el Marquesáu de La Ferrera xunto a grandes mayoralgos.

Juan Alonso de Navia-Arango y Navia-OsorioPicto infobox character.png
Vida
Nacimientu Valdés16 de marzu de 1703
Muerte 1777 (73/74 años)
Cambiar los datos en Wikidata

BiografíaEditar

Casó'l 06/02/1724 n'Uviéu con doña Joaquina Álvarez de Rivera y Cabeza de Vaca, fía única y heredera de Xosé de Rivera y Dóriga, paxe del rei Carlos II, Correxidor de Segovia, Vizconde de Casta-Ossa y Caballeru de la Orde de Santiago y de doña Melchora Cabeza de Vaca y Prada, fía de Xosé Ramírez Cabeza de Vaca, Rexidor d'Uviéu y Lleón y Correxidor de Palencia y Valladolid y de doña Sabela Vázquez de Prada. Nun tuvo socesión masculina, pos l'únicu fíu varón morrió de pocu tiempu. Sobreviviéron-y trés fíes llamaes María Manuela, María Teresa y María Josefa de Navia y Rivera.

Foi miembru de la Xunta Xeneral del Principáu y de la Diputación, teniendo'l control de los poderes de dellos conceyos d'Asturies. Perteneció a la primer xeneración d'ilustraos, defendiendo'l llibre comerciu con América según el desenvolvimientu de les comunicaciones. A partir de 1745 hasta la so muerte les facetes más importantes de la política asturiana dependieron d'él.[1]

Finó en 1777, heredando la so fía Dª María Manuela Navia-Arango de Rivera el marquesáu.[2]

FuentesEditar

ReferenciesEditar

  1. «Xuan Alonso de Navia Arango» (castellanu). Consultáu'l 8 de payares de 2012.
  2. Trelles Villademoros, Xosé Manuel (1760). Asturies ilustrada: Primitivu orixe de la nobleza d'España, la so antigüedá, clases y diferencies cola descendencia socesiva de les principales families del reino. 3. Madrid: Oficina de Domingo Fernández d'Arroxo, Cai del Carmen..  p. 346. 

BibliografíaEditar

  • Faure, Roberto,Ribes, María Asunción y Garcia ,A. Diccionariu d'apellíos españoles, Espasa Calpe, 2009, ISBN 978-84-670-30976
  • Albertu y Arturo García Carraffa, Enciclopedia Hispanoamericana d'Heráldica, Xenealoxía y Onomástica, Imp. Antoniu Marzu, 1920-1963. 86 v