Juan Gualberto González

políticu paraguayu

.

Juan Gualberto González
Presidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Asunción12 de xunetu de 1851
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción30 de xunetu de 1912 (61 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Oficiu políticu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Juan Gualberto González Berges (12 de xunetu de 1851Asunción – 30 de xunetu de 1912Asunción) foi un políticu y presidente del Paraguái que gobernó ente los años 1890 y 1894.

La so vida editar

Juan Gualberto González nació na ciudá d'Asunción el 13 de xunu de 1847, siendo fíu natural de Genoveva Gonzalez. Casóse cola educadora Rosa Peña Guanes, fía de doña Rosario Guanes y don Manuel Pedro de Peña, un home autocalificado periodísticamente de “Ciudadanu Paraguayu”, acérrimo opositor al gobiernu de los Lopez, autoexilado en Buenos Aires.

Cuando españó la Guerra de la Triple Alianza, emprestó los sos servicios integrándose a la Sanidá Militar. Foi prisioneru xunto a Juan Bautista Gill y tuvo qu'apuntase nel exércitu aliáu. Retornó a Asunción nel añu 1869, dos años más tarde ingresó a la masonería y empecipióse na Loxa Unión Paraguaya Nᵘ30. Dempués de dalgún tiempu foi unu de los fundadores del Conseyu Supremu Grau 33, esta institución emponderar en dicha función, el 8 de xunetu de 1895, juntamente con don Eleuterio Corréu, don Antonio Taboada y el Dr. Cecilio Báez. Finó n'Asunción el 30 de xunetu de 1912.

El so gobiernu editar

Asumió la Presidencia de la República ente'l 25 de payares de 1890 y el 9 de xunu de 1894. Acompañar na vicepresidencia Marcos Morínigo y el so gabinete tuvo formáu polos siguiente ciudadanos: don José Tomás Sosa, como ministru del Interior; Venancio V. López (nietu de Carlos y sobrín de Francisco Solano López) en Rellaciones Esteriores; José Segundo Decoud, en Facienda; Benjamín Aceval, en Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública y el xeneral Juan B. Egusquiza, en Guerra y Marina.

Mientres el so gobiernu apinóse la crisis bancaria declarada na alministración anterior. Creóse la oficina de Contribución Direuta (Impuestu Inmobiliariu), creóse la Intendencia municipal d'Asunción y morrió l'obispu Pedro Juan Aponte. Creóse la Escuela Práutica d'Agricultura, inauguróse'l Palaciu de Gobiernu con una gran esposición conmemorativa del Cuartu Centenariu del Descubrimientu d'América, terminóse la construcción de la Cárcel Pública, construyóse l'edificiu del Hospital de Caridá (Clíniques) y creóse el Bancu Mercantil. El 18 d'ochobre de 1891 fracasó un golpe contra'l so gobiernu, pero marcó a fueu la política paraguaya. En 1891 dexar ensin efeutu la designación d'ex-canciller coronel Juan Crisóstomo Centurión como ministru plenipotenciario ante los gobiernos d'Inglaterra, Francia y España; fracasó nesi añu la misión diplomática del representante bolivianu Mariano Baptista, quien más tarde aportó a presidente del so país.

En 1892 estableciéronse les primeres beques militares y dar# en la creación d'una Escuela Práutica d'Agricultura y n'ochobre d'esi añu, tuvo llugar la vixencia de la Llei d'Enseñanza Secundaria y Superior, acontecimientu trascendental d'aquella dómina. En mayu de 1893 realizóse la fundación de la Facultá de Notariados y Escribanos Públicos. El 16 de xunetu tuvo llugar la solemne ceremonia de graduación de los primeros doctores en derechu y ciencies sociales, ellos fueron: Emeterio González, Cecilio Báez y J. Gaspar Villamayor, foi padrín el líder krausista español y maestru de la destacada mocedá paraguaya, el Doctor Ramón Zubizarreta.

Fundóse oficialmente la ciudá de Sollutaría; el 2 d'abril de 1861, foi nomáu Ministru de Xusticia, el distinguíu médicu Dr. Facundo Insfrán, en reemplazu del Dr. Benjamín Aceval, Adoptar pal país, el Códigu de Comerciu arxentín, dar# en la refección del Palaciu de López, fundóse nueves colonies y llogróse la posibilidá de la llegada de 1723 inmigrantes. El ferrocarril llega n'agostu de 1891 hasta Pirapó, mui cerca de Yuty, y los gastos del gobiernu nesi añu yera de 314.615,23 pesos, escueles, 292; alumnos, 18.944, sobre'l cálculu total de 20.000 analfabetos y afitóse en 1.226.000 pesos, el Presupuestu de Gastos de la Nación pa 1893.

Realizáronse dellos nomamientos: el de José Segundo Decoud ante los respeutivos gobiernos del Uruguái y el Brasil y el del Doctor César Gondra ante la Santa Sede. En xunetu de 1892 quedó autorizáu como ministru plenipotenciario d'España don Juan Durán y Cuervo, iniciador d'una enllargada nómina.

En materia de periodismu, apaecieron “La Democracia” y “L'Independiente” y ente 1891 y 1894, “La República”, “El Tiempu”, “La Llibertá”, “El Progresu”, “El Pueblu”, “La Centinela”, y “La Patria”.

La so cayida editar

Nesi entones suponíase que González apurriría'l poder al so concuñáu don José Segundo Decoud. Sicasí, na mañana del 9 de xunu de 1894, por desalcuerdos políticos, presentar na so oficina una comisión que tuvo integrada polos señores Rufino Mazó, Eusebio Mongelós y Rufino Careaga, quien en nome del xeneral Juan Bautista Egusquiza pidiéron-y l'arrenunciu. Ante la negativa de González, ésti foi conducíu al Cuartel d'Escolta, onde yá lo esperaben Egusquiza y el xeneral Bernardino Caballero. González volvió negase y el Congresu, amenaciáu, punxo'l poder en manes del vicepresidente, don Marcos Morínigo.

Trayeutoria política editar

Actuó como ayudante de sanidá na Guerra de la Triple Alianza. Desempeñóse como maxistráu y Presidente de la Cámara de Diputaos. El 26 de xunu de 1869, apaeció como firmante de l'acta inicial de fundación del famosu club d'aquella dómina, el Club del Pueblu”, que los sos miembros principales yeren los señores Ignacio Sosa, que yera'l presidente; José María Mazó, vicepresidente; y José Segundo Decoud, secretariu. En 1872 foi xuez de primera instancia de comerciu. En 1873 actuó como Defensor de probes y ausentes. En 1877 foi unu de los fundadores de l'Asociación Nacional Republicana en 1877, el 15 d'agostu d'esi añu apaeció actuando como secretariu de la comisión provisional que favoreció la fundación de la ANR., foi presidente del Conseyu de Creitu Públicu y robló el manifiestu inicial del 11 de setiembre, y el 5 d'agostu de 1888 pasó a ser vocal d'aquella comisión. En 1881 tuvo a cargu del Ministeriu de Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública, amás foi titular de los bancos Hipotecariu, Comercial y Territorial.


Predecesor:
Patricio Escobar
 
Presidente de la República de Paraguái

1890 - 1894
Socesor:
Marcos Antonio Morínigo

Referencies editar

Enllaces esternos editar