El doctor Cecilio Báez González (1 de xineru de 1862Asunción – 18 de xunu de 1941Asunción) foi un políticu, catedráticu y periodista paraguayu. Exerció la presidencia del Paraguái dende'l 9 d'avientu de 1905 hasta'l 25 de payares de 1906. Ye consideráu como unu de los intelectuales más importantes que dio'l país.[4]

Cecilio Báez
Presidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Asunción1 de xineru de 1862[1]
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción18 de xunu de 1941[2] (79 años)
Estudios
Estudios Universidá Nacional d'Asunción
Nivel d'estudios doctor en ciencies
Llingües falaes castellanu[3]
Oficiu periodista, políticu, diplomáticuabogáu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El doctor Cecilio Báez González nació en Asunción, capital de la República del Paraguái, el 1 de febreru de 1862. Los sos padres fueron el señor Nicolás Báez y la señora Faustina González. Los sos hermanos fueron Otoniel, Benjamín, Modesta y Restituta Báez González. Casar a los 25 años con Marcelina Allende, una nueva caazapeña de 19 años, el so padre foi don Policarpo Allende (español) y la so madre doña Rosario Monges (paraguaya). De la unión de Cecilio y Marcelina nacieron 14 fíos, ente ellos el Dr. Amadeo Báez Allende, Arminda, y Nicolás Báez Allende.

Realizó los sos estudios secundarios nel Colexu Nacional de la Capital en 1878 y pa la so felicidá, doce meses dempués figuró como becariu internu por Santa Rosa col beneficiu de 25 “patacones” (moneda d'entós) que recibiría per mes.

Perteneció a la primer promoción na que la Universidá Nacional d'Asunción expedió los trés primeros diplomes de doctores en Derechu y Ciencies Sociales el 15 de xunetu de 1893. Los diplomes fueron apurríos nel siguiente orde: Cecilio Báez González, Gaspar Villamayor y Emeterio González.

Dedicar con entusiasmu al periodismu, yá que llevaba bien dientro d'él, l'amor a la redaición, tamién se consagró extraordinariamente na docencia y na política.

Desempeñóse, como decanu de Derechu, dio cátedres d'historia, foi decanu y rector de la Universidá Nacional. En 1894 ye empecipiáu a la Loxa Masonica Sol Naciente de la Gran Loxa Simbolica de Paraguái.

Participó en 1902 del Segundu Congresu Panamericanu realizáu en Méxicu, a onde él fungía de Ministru Plenipotenciario. Participó como combatiente na revolución de 1904 y ocupó el cargu de PRESIDENTE PROVISIONAL DE LA REPÚBLICA en 1905.

Foi Ministru de Rellaciones Esteriores del Gobiernu Constitucional del Dr. Benigno Ferreira, ocupando igual cargu sol gobiernu del Cnel. Albino Jara.

Mientres el gobiernu de José Félix Estigarribia, foi nomáu Rector Honoríficu Perpetuu de la Universidá Nacional. Recibió na so llarga actuación delles distinciones internacionales, ente elles la de miembru de la Sociedá de Ciencies Sociales de Filadelfia nos Estaos Xuníos, la d'Academia d'Historia de L'Habana y de la Société Academique D`Historie Internacional de París.

Ente les sos obres intelectuales podemos citar Ensayos sobre la llibertá civil, La tiranía nel Paraguái, Ensayo sobre'l Dr. Francia y la dictadura en Suramérica y Resume de la Historia de Paraguái.

Escribió obres de índole xurídica y histórica. Conocer como Maestru de la Mocedá Paraguáia. Dexó una de les más completes biblioteques de Paraguái. Morrió n'Asunción el 18 de xunu de 1941 a los 79 años d'edá.

Gobiernu editar

Foi presidente provisional de la República, electu pola asamblea paraguaya el 9 d'avientu de 1905 en sustitución de don Juan Bautista Gaona, que foi depuestu. El so gabinete tuvo formáu de la siguiente manera: como ministru del Interior tuvo José Emilio Pérez; como ministru de Facienda, Emiliano González Navero; en Rellaciones Esteriores, Cayetano A. Carreres y como ministru de Guerra y Marina tuvo Benigno Ferreira. Este foi un periodu nel que la tarrecible inestabilidá política nun torgar la prosperidá económica, el país pasaba por una etapa bien bona nel sector económicu.

Mientres el so gobiernu llegaron los primeres automóviles al Paraguái; asocedió'l famosu y tan recordáu duelu ente Carlos García y Gomes Freire Esteves, onde finó García; foi una bona dómina pa la economía del país: fundáronse importantes empreses industriales y comerciales; adquiriéronse les biblioteques d'Enrique Solano López y Blas Garay; construyóse'l Hospital Militar; se pavimentaron delles cais asuncenas; declaráronse imprescriptibles les tierres fiscal y municipal, apruébase los estatutos de la Sociedá “Los Amigos de la Educación”, etc.

Nel ámbitu económicu créase'l Bancu Paraguayu y l'aumentu de capital de La Industrial Paraguáia, amás de la integración del capital del Bancu Agrícola, la emisión circulante que foi de 35 millones de pesos y les rentes xenerales algamando a más de 24 millones y la concesión al Dr. Stanley de l'autorización pa implementar un serviciu de de vapores ente Areguá y San Bernardino.

Nel ámbitu educativu, operaben 347 escueles primaries con 30.000 alumnos, ente que la Universidá cuntaba con 195 inscriptos y 37 profesores, y nel Colexu Nacional de la Capital asistíen 633 alumnos y 72 docentes. Funcionaben les Facultaes de Derechu, Notariado, Medicina y Farmacia.

El Dr. Antolín Irala integró la Comisión Inspectora de Sociedaes Anónimes y tienen vinculación cola burocracia los poetes Ángel I. González, José Cándido Diana, Daniel Jiménez Espinoza, Fortunato Toranzos (fíu) y el músicu Agustín Pío Barrios. Apaecieron, tamién, diez diarios y periódicos, y cuatro revistas.

Inauguróse, amás, El Gran Hotel de Paraguái, invirtiéronse $65.000 n'elementos pa la Escuela d'Agricultura y autorizóse al señor Ernesto Wenzel la construcción d'una tranvía rural que xuniría, en 20 quilómetros, la ciudá de Villarrica al Cuetu Peláu.

Depués de la revolución de 1891, sufrió la frialdá del exiliu. Pero tornó, felizmente, al so país al añu siguiente.

Trayeutoria política editar

Participó na creación del Centru Democráticu (más tarde Partíu Lliberal) el 10 de xunetu de 1887. Cecilio Báez, amás de Presidente de la República, foi abogáu, senador, Presidente del Cimeru Tribunal de Xusticia y Ministru de Rellaciones Esteriores, catedráticu y mientres el gobiernu de Félix Paíva, en 1937 y 1938 foi unu de los firmantes del Tratáu de Paz con Bolivia, depués de terminada la Guerra del Chaco.

Actuó como canciller colos presidentes Juan B. Gaona en 1904, Benigno Ferreira en 1906 y Albino Jara en 1911. En Méxicu, ocupó les delegaciones en 1903 y en Gran Bretaña y Francia en 1919. Destacóse como voceru de Derechu Internacional en xuntes realizaes en Méxicu, Chile y Cuba. En Méxicu (1902) tuvo una importante actuación defendiendo la tesis del arbitraxe obligatoriu. Foi tamién, presidente de la comisión internacional del Congresu de Xurisconsultos de Montevidéu, en 1914.

Referencies editar

  1. Identificador Open Library: OL2325536A.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. ABC Color (6 d'abril de 2011). «Cecilio Báez foi unu de los grandes intelectuales». Consultáu'l 8 de xunu de 2014.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Juan Bautista Gaona
 
Presidente de la República de Paraguái

1905 - 1906
Socesor:
Benigno Ferreira