Jubrique

conceyu de la provincia de Málaga (España)

Jubrique ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía, asitiáu al oeste de la provincia nel Valle del Genal, siendo una de les poblaciones que conformen la contorna de la Serranía de Ronda.

Jubrique
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Jubrique (es) Traducir David Sánchez Muñoz
Nome oficial Jubrique (es)[1]
Códigu postal 29492
Xeografía
Coordenaes 36°33′51″N 5°12′53″W / 36.5643°N 5.2146°O / 36.5643; -5.2146
Jubrique alcuéntrase n'España
Jubrique
Jubrique
Jubrique (España)
Superficie 39 km²
Altitú 558 m
Llenda con Alpandeire, Algatocín, Benalauría, Benadalid, Faraján, Júzcar, Estepona, Genalguacil y Benarrabá
Demografía
Población 561 hab. (2023)
- 266 homes (2019)

- 262 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.03% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 14,38 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
jubrique.org
Cambiar los datos en Wikidata

Atopar a 559 metros d'altor, y a 38 km de Ronda, la capital de la contorna. La so población ye de 754 habitantes (INE 2005), y la so conceyu tien una estensión de 39 km².

Economía editar

Basada casi puramente na agricultura, la silvicultura y la ganadería (caprino y porcín).

Xeografía editar

Población asitiada na serranía de Ronda, a 38 km d'ésta.

El cascu urbanu ta asitiáu dientro de la Zona Bética, carauterizada por una vexetación abondosa (pinos, castañales,...) y pola presencia de formaciones xeolóxiques d'orixe metamórficu.

Les coordenaes xeográfiques del nucleu urbanu son: 36º 34’ 00” Latitud Norte y 5º 12’ 44” de Longitud Oeste (meridianu de Greenwich).

Historia editar

Tolos pueblos del ríu Genal tienen topónimos d'orixe árabe. Poco dempués del amenorgamientu de los andalusíes, por Fernando'l Católicu, éstos remontáronse de nuevu, siendo esti monte de Sierra Bermeya a la que xubió D. Alonso Aguilar, famosu capitán, con tou un exércitu p'amenorgalos, y sobre ella desenvolvióse la tarrecible batalla (1494) na que perdieron la vida él y casi tolos sos homes, incluyíos quinientos caballeros a caballu, mientres el so fíu, xunto col Conde Ureña y dalgunos más llograron escapar a la roxura de los moriscos serranos, que taben enfurecidos y desesperaos polos repitíos y violaciones de los trataos. A empiezos del sieglu XVI les capitulaciones convertir en lletra muerta, polo que los moriscos tuvieron qu'abandonar los llugares y dexar pasu a los castellanos que, como conquistadores, van aposentándose na zona. Munches d'estes families morisques fueron desterraes a Galicia y el Norte d'África, anque dalgunos de los sos miembros tornaron illegalmente y fixéronse salteadores na Sierra como la banda de Marcos el Meliche, auténtica precursora de les bandes de Bandoleros. En 1510 Benameda y Rotilla, que tamién yeren solarlegos del Duque d'Arcos, como Jubrique, apaecen totalmente despoblados. Nel Censu Real de 1594 podemos lleer: “Xubrique atópase baxando de Sierra Bermeya, no último del Algarbe de Ronda, tien dos anexos sobre'l ríu Genal, tien 2898 habitantes, y confirma con Genalguacil al sur y con Algatocín al Oeste”. Nel Censu de Madoz del añu 1846 figura con 2698 habitantes, y ye de reseñar qu'a partir del sieglu XVII intensificóse la rellación con Xibraltar, siendo frecuente la práutica del contrabandu y el bandolerismo al traviés de los arriscados pericuetos de la Sierra. Históricamente, la Serranía tuvo ocupada dende'l Paleolíticu con una continuidá casi ininterrumpida hasta los nuesos díes. Íberos, romanos, visigodos, árabes y cristianos escoyer como llugar pa vivir polos sos recursos y valor estratéxicu, dexando numberosos restos por tola Contorna.

Fiestes editar

  • 24 de xunu, Romería de San Juan.
  • 4 al 8 d'ochobre, Fiestes patronales n'honor a San Franciscu d'Asís.
  • Primer fin de selmana de mayu, Mázcares.
  • Últimu fin de selmana de mayu, Romería na ermita del Chorrillo.
  • Día de la Torta, tolos miércoles na plaza de la ilesia.(Anguaño nun se celebra esta fiesta).
  • A principios d'agostu celebra una verbena na plaza de la ilesia.
  • Primer selmana de mayu, selmana cultural.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar