El Abadengo

Subcomarca salmantina de Castiella y Llión, España
(Redirixío dende L'Abadengu)

El Abadengo ye una fastera histórica-tradicional española allugada nel oeste de la provincia de Salamanca, n'antigua Rexón de Lleón, güei la comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Fazendo raya moyada con Portugal. La sua capital ye Lumbrales.[1][2]

El Abadengo
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Llión
Provincia Provincia de Salamanca
Tipu d'entidá subcomarca (es) Traducir
Capital Llimiares
Xeografía
Coordenaes 40°54′55″N 6°40′29″W / 40.9152°N 6.6748°O / 40.9152; -6.6748
Superficie 742.57 km²
Demografía
Población 6250 hab. (2010)
Densidá 8,42 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Llenda con Portugal al oeste, Les Arribes (La Rivera) y La Ramajería al norte, El Campo de Yeltes al este y El Campo de Argañán al sur.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Antonio Llorente Maldonado (1976). «Les comarques hestóriques y actuales de la provincia de Salamanca» (castellanu) páxs. 157. Centru d'Estudios Salamanquinos. «Dos comarcas salmantinas de las que se ha tenido siempre consciencia plena, y se sigue teniendo, son La Ribera y El Abadengo. Se trata además, de dos comarcas de gran personalidad, con muchas carauterístiques diferenciales, y que se distinguen, entre otras cosas, por la riqueza y peculiaridad de sus manifestaciones folklóricas, y por los rasgos lingüísticos dialeutales y arcaizantes que presentan (páxina 60) El Abadengo es la zona comprendida entre los ríos Águeda y Yeltes (Huebra), en su curso inferior, y el Duero; el límite meridional de El Abadengo, que va desde el Águeda al Yeltes (Huebra), coincide exautamente col límite entre los partidos judiciales de Ciudad Rodrigo y Vitigudino, quedando hoy englobado todo el Abadengo en este último partido (páxina 61) Bogajo y Villavieja pertenecen al Abadengo, de lo que tenemos pruebas inequívocas, aparte de la tradición, en los poemas de Saturnino de Galache (páxina 90)»
  2. «Guía de buenas práutiques para la observación del paisaje agrario como espacio patrimonial en el oeste peninsular» (castellanu). Ministeriu d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente. «La comarca de Vitigudino, a la que pertenece Brincones, cuenta con las subcomarcas de Las Arribes, El Abadengo, la Ramajería y Vitigudino (páxina 14)»

Enllaces esternos editar