Ladislao Hunyadi

políticu húngaru

Conde Ladislao Hunyadi (n'húngaru:Hunyadi László) (143316 de marzu de 1457) yera fíu del rexente Juan Hunyadi y hermanu mayor del rei Matías Corvino.

Ladislao Hunyadi
Ban de Croacia (es) Traducir

Vida
Nacimientu valor desconocíu, 1431 (greg.)
Nacionalidá Bandera d'Hungría Hungría
Muerte Buda16 de marzu de 1457 (greg.)[1] (25/26 años)
Sepultura Catedral de San Miguel (es) Traducir
Causa de la muerte decapitamientu
Familia
Padre John Hunyadi
Madre Erzsébet Szilágyi
Hermanos/es Matías Corvino
Familia
Pueblu Familia Hunyadi (es) Traducir
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu político antes de la aparición de los partidos políticos (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
La despidida de Ladislao Hunyadi. Obra de Gyula Benczúr.

Biografía editar

Ladislao Hunyadi nació en 1433, como fíu del rexente húngaru Juan Hunyadi y la condesa Isabel Szilágyi. Creció en Transilvania nes propiedaes de la familia de la so madre, y foi instruyíu pol arzobispu Juan Vitéz según les concepciones humanistes florecientes de la dómina. Coles mesmes, Ladislao familiarizar coles téuniques de guerra y combate, acompañando en munches ocasiones al so padre en delles campañes militares. Destacar en munches batalles y llueu adquirió numberoses condecoraciones, convirtiéndose a partir de 1453 en conde de Bratislava, depués ban de Croacia y Eslavonia, según ispán de Tarreces. Darréu realizó delles campañes militares nel norte del reinu húngaru, volviéndose unu de los líderes más influyentes del so tiempu.

Tres la muerte del so padre Juan Hunyadi en 1456, el poder y toles sos propiedaes de la Lliga Hunyadi, cayeron sobre Ladislao, polo que tenía tamién una enorme inflúi sobre la xente común y los demás nobles del reinu. Ladislao Hunyadi fuera comprometíu en matrimoniu con María, la fía del Nádor d'Hungría Ladislao Garai, llogrando más aprobación entá de parte de los distintos partíos nobles del reinu.

El rei Ladislao V d'Hungría prometió a Ladislao Hunyadi que respetaría'l so poder ya influencia, pero que tenía d'arrenunciar a ciertes propiedaes, ente elles la ciudá de Belgráu, llograda pol fináu Juan Hunyadi. Ante esto, la situación foise agravando ente la Lliga Garai-Celje, que sofitaba al rei, encabezada por Ulricu II de Celje, familiar y conseyeru del monarca, y la Lliga Hunyadi, la coalición ente les families suxetes a los Hunyadi y a los Szilágyi, pos los segundos nun queríen vencer en poder.

Afayóse que De Celje taba entamando contra Ladislao Hunyadi, ante lo cual, el nuevu xefe de la familia Hunyadi llamó al rei y a de Celje a Belgráu p'atopase con ellos y aldericar asuntos de poder. Ladislao Hunyadi llegó a la fortaleza xunto col so tíu maternu Miguel Szilágyi, y dempués de que'l monarca húngaru entrara col so nuevu proteutor, cerraron les puertes de la ciudá dexando a los sos guardias fuera. Tres un discutiniu verbal, Ulrico de Celje foi asesináu por Hunyadi y los sos homes en circunstancies entá desconocíes. Depués la lliga Hunyadi-Szilágyi volvió a Buda escoltando al nuevu rei y pel camín la madre de Ladislao Hunyadi, Isabel Szilágyi, fíxo-y xurar al rei Ladislao V que nun xulgaría o perxudicaría a Hunyadi polo asocedío.

Sicasí, el rei trasgredió el so xuramentu, y depués d'arrodiase de nobles que-y sofitaben, llamó a Buda a Ladislao Hunyadi y al so bien pequeñu hermanu Matías, y facer encarcelar a los dos. Esto xeneró una enorme crisis ente los que sofitaben a la familia Hunyadi, quien yeren una gran parte de los habitantes del reinu.

El conseyu real compuestu por Nicolás Újlaki, Ladislao Garai, el rei y otros decidieron entós que l'asesín tendría de ser executáu. D'esta manera, el 16 de marzu de 1457, na plaza de San Jorge en Buda, Ladislao Hunyadi foi degolláu. Darréu, l'hermanu menor de Ladislao Hunyadi, Matías, foi coronáu rei d'Hungría tres la muerte de Ladislao V.

En 1458, el rei Matías fixo llevar los restos del so hermanu a la ciudá de Gyulafehérvár en Transilvania, onde fueron soterraos xunto a la tumba del so padre'l rexente Juan Hunyadi.

Bibliografía editar

  • Bertényi, I. , Diószegi, I. , Horváth, J. , Kalmár, J. y Szabó P. (2004). Királyok Könyve. Magyarország és Erdély királyai, királynői, fejedelmei és kormányzói. Budapest, Hungría: Helikon Kiadó.


Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://pantheon.world/profile/person/Ladislaus_Hunyadi. Apaez como: Ladislaus Hunyadi. Data de consulta: 9 ochobre 2017.

Enllaces esternos editar