Lesbianismu políticu

El lesbianismu políticu ye un fenómenu dientro del feminismu, principalmente dientro de la segunda fola del feminismu; inclúi al feminismu lésbicu, anque nun se llinda solo a ello. El lesbianismu políticu recueye la teoría de que la orientación sexual escuéyese, y aboga por que el lesbianismu sía una alternativa positiva a la heterosexualidá pa les muyeres.[1]

El feminismu políticu nun reconoz la intervención de la ilesia.

Intereses compartíos editar

A finales de la década de 1960, la nueva fola del feminismu apurrió una plataforma por que delles muyeres escaparen d'un envoltoriu percibíu como afogadiegu de normes heterosexuales, sexualidá tradicional, matrimoniu y vida familiar, una vida entendida por delles feministes como de trabayu duru con escasa reconocencia y dientro de sistema qu'apoderaba a les muyeres. Al escapar de les rellaciones heterosexuales, les muyeres podríen tener la oportunidá de declarase a sigo mesmes como lesbianes con intereses compartíos. Como resultancia, el feminismu apurrió una redolada nel que'l lesbianismu yera más un asuntu políticu qu'unu de dolor o sufrimientu personal.

Nun sentíu ampliu, el lesbianismu políticu supón la identificación de les muyeres coles muyeres, incluyendo un rol más allá de la sexualidá pero sofitando que s'evite formar una rellación colos homes. Básase parcialmente na idea de que les muyeres que comparten y promueven un interés común crean una enerxía positivo y necesario p'aumentar y alzar el rol de les muyeres na sociedá, un desenvolvimientu que va ser acutáu poles instituciones de la heterosexualidá y el sexismu si les muyeres escueyen les normes tradicionales.

A pesar de qu'hubo cierta discriminación contra les lesbianes dientro del propiu movimientu feminista, esto finalmente apurrió una necesaria plataforma política pa elles. Al so pasu, tamién espandió ya introdució perspectives diverxentes sobre la sexualidá.[2]

Constructos sociales de la sexualidá y crítiques editar

Dalguna teoría feminista sobre la sexualidá evitaba la fixación biolóxica en favor de los constructos sociales como la base de la sexualidá. Sicasí, esta idea plantegaba cuestiones sobre la sexualidá y el lesbianismu. Si la sexualidá podía ser un constructo de la naturaleza humana, entós había pocu marxe pa entender la naturaleza de la formación histórica de la naturaleza humana, especialmente si la naturaleza histórica del home o de la muyer fomentaba la heterosexualidá.[2] Amás, si'l lesbianismu convertir nuna institución social, la vía pa una persona dominante nuna rellación puede plantegar dificultaes al falar de les intenciones orixinales del lesbianismu políticu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Julie Bindel, Location, location, orientation, The Guardian, 27 de marzu de 2004
  2. 2,0 2,1 Ramazanoglu; Routledge, Feminism and the Contradictions of Oppression, Routledge, 1989. pp84-86

Bibliografía adicional editar

  • Love Your Enemy?: The Debate Between Heterosexual Feminism and Political Lesbianism, London:Onlywomen Press, 1981, ISBN 0-906500-08-7. Sheila Jeffries, Leeds Revolutionary Feminist Group, et al.; non editor is listed.