Llagunes de Nueva Caledonia

Tan en Nueva Caledonia nel Pacíficu Sur, ye'l segundu petón de coral mas llargu del mundu.

El petón de Nueva Caledonia alcuéntrase en Nueva Caledonia nel Pacíficu Sur y ye'l segundu petón de coral en llargor del mundu, dempués de la Gran Barrera de Coral d'Australia.

Llagunes de Nueva Caledonia
Situación
PaísBandera de Francia Francia
Territoriu dependienteBandera de Nueva Caledonia Nueva Caledonia
Tipu grupu d'oxetos
Coordenaes 20°24′43″S 164°33′59″E / 20.4119°S 164.5664°E / -20.4119; 164.5664
Llagunes de Nueva Caledonia alcuéntrase n'Océanu Pacíficu
Llagunes de Nueva Caledonia
Llagunes de Nueva Caledonia
Llagunes de Nueva Caledonia (Océanu Pacíficu)
Llagunes de Nueva Caledonia alcuéntrase en Nueva Caledonia
Llagunes de Nueva Caledonia
Llagunes de Nueva Caledonia
Llagunes de Nueva Caledonia (Nueva Caledonia)
Datos
Superficie 1 574 300 ha y 1 287 100 ha
Cambiar los datos en Wikidata
Llagunes de Nueva Caledonia
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Extremu norte de Grande Terra.
Llugar  Francia
( Nueva Caledonia)
Cambiar los datos en Wikidata

La barrera de Nueva Caledonia arrodia Grand Terre, la islla más grande de Nueva Caledonia, según la Ile des Pins y delles islles menores, algamando un llargor de 1500 km. El petón zarra una llaguna de 24.000 km², que tien una fondura media de 25 metros. El petón queda a 30 quilómetros de la mariña, pero estiéndese casi 200 km hasta los petones d'Entrecasteaux nel noroeste. Esta estensión noroeste zarra les islles Belep y otros cayos arenosos. Dellos pasaxes naturales ábrense al océanu. El pasaxe Boulari, que lleva a Numea, la capital y puertu principal de Nueva Caledonia, ta marcáu pol faru Amedee.

El petón tien gran diversidá d'especies con un altu nivel de endemismu, y ye'l llar de los dugongos en peligru (Dugong dugon), y ye un importante llugar de nidificación para la tortúa verde (Chelonia mydas). Alluga unes 11.000 especies animales y 419 especies de petón, y foi incluyíu na llista del Patrimoniu de la Humanidá en 2008.[1][2]

La mayor parte de los petones créese xeneralmente que tán en bon estáu. Dalgunos de los petones orientales fueron estropiaos por emisiones de la minería de níquel en Grand Terre. La sedimentación de la minería, agricultura y llendo afectó a los relieves cerca de les desaguaes de los ríos, que foi empioráu pola destrucción de montes de mangle coloráu, qu'ayuden a retener el sedimentu. Dellos petones fueron soterraos so dellos metros de trolla.

Nes llagunes de Nueva Caledonia hai munches especies acuátiques que van dende'l plancton a grandes pexes o inclusive tiburones.

En xineru de 2002, el gobiernu francés propunxo incluyir los petones de Nueva Caledonia como un llugar Patrimoniu de la Humanidá na Unesco. Incluyéronla col nome de "The Lagoons of New Caledonia": Reef Diversity and Associated Ecosystems el 7 de xunetu de 2008.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

  •   Wikimedia Commons acueye conteníu multimedia sobre Llagunes de Nueva Caledonia.
  • Barrera de arrecifes de Nueva Caledonia (World Wildlife Fund)
  • Arrecifes de Nueva Caledonia (French Coral Reef Society)
  • Biodiversidad y minas de níquel en Kanaky/Nueva Caledonia (Mines and Communities Website)
  • Esta obra remanez de la traducción de New Caledonia Barrier Reef de Wikipedia - inglés, espublizada polos sos editores baxo la Llicencia de documentación llibre de GNU y la Llicencia Creative Commons Atribución-CompartirIgual 3.0 Unported.