Llingües elamo-drávidas

Les llingües elamo-dravídiques son una familia hipotética de llingües qu'incluyiría les llingües dravídiques de la India y Paquistán, amás del elamita, llingua muerta falada nel antiguu Imperiu elamita, nel actual suroeste d'Irán. El llingüista David McAlpin foi'l principal defensor de la hipótesis elamo-drávida. Amás del elamita y de les llingües drávides, dalgunos especulen cola pertenencia a esti grupu de la llingua o llingües falaes na antigua civilización del Indo, tamién conocida como civilización de Harappa.

Llingües elamo-drávidas
Distribución xeográfica Asia meridional
Países Bandera de Paquistán Paquistán
Bandera de India India
Bandera de Nepal Nepal
Bandera de Sri Lanka Sri Lanka
Subdivisiones Dravídicu
Elamita
Ver tamién
Idioma - Families - Clasificación de llingües
[editar datos en Wikidata]

David McAlpin (1975) identificó delles semeyances ente'l elamita y les llingües drávides. D'alcuerdu a McAlpin, aproximao 20 % del vocabulariu son cognaos, y un 12 % más probablemente tamién lo sía. El elamita y les llingües drávides tienen pronomes personales de segunda persona y declinaciones paraleles. Tienen derivativos idénticos, sustantivos astractos y la mesma estructura "raigañu verbal + marcaos de tiempo + terminación de persona". Dambos tienen dos tiempos positivos, un "pretéritu" y un "non-pretéritu".

La hipótesis elamo-drávides basar en diverses otres evidencies. Paez que l'agricultura desenvolver n'Oriente Próximu y estendióse más tarde al valle del Indo, suxuriendo que los llabradores elamitas llevaríen l'agricultura al valle del Indo. Más tarde, evidencies d'un estensu comerciu ente'l Elam y la civilización del Indo suxuren llazos permanentes ente los dos rexones. Proponentes de la hipótesis destacaron semeyances ente la escritura de Harappa, que nun foi descifrada inda, y l'escritura elamita.

La desigual distribución de les llingües dravídiques vives, concentraes principalmente al sur de la India pero con enclaves aisllaos en Paquistán y el nordeste de la India, suxuren una distribución orixinal muncho más amplia de les llingües drávides. Una llegada más tardida de les llingües indoeuropees de la India y Paquistán a los valles del Indo y del Ganges esplicaría la permanencia de bolses de falantes de llingües drávides n'árees marxinales montascoses. Una serie de préstamos léxicos del idioma sánscritu en llingües drávides (por casu, phalam: 'fruta maduro', mulcham o mukham: 'boca', y khala: suelu pa la tría) indiquen un estrechu contautu de dambes llingües. Les consonantes retroflexes qu'esisten en sánscritu y drávida, pero non n'iraniu nin nes llingües europees, podría indicar un sustratu drávido pal sánscritu.

Dalgunos de los estudiosos de la escritura de Harappa, incluyendo a Asko Parpola y Walter A. Fairservis Jr. defenden que los habitantes de la cultura del Indo falaben llingües drávides, ente qu'otros, como S. R. Rayo defenden que la escritura del Harappa despinta una llingua indoeuropea similar al sánscritu.

Bibliografía editar

Hipótesis elamodravídica editar

  • David McAlpin: "Toward Proto-Elamo-Dravidian", Language, 1974
  • David McAlpin: "Elamite and Dravidian, Further Evidence of Relationships", Current Anthropology, 1975
  • David McAlpin, Proto-Elamo-Dravidian, Philadelphia 1981
  • David McAlpin: "Linguistic prehistory: the Dravidian situation", in Madhav M. Deshpande and Peter Edwin Hook: Aryan and Non-Aryan in India

Hipótesis dravídica ya indoeuropea de la escritura de Harappa editar

  • Fairservis Jr., Walter A.: "The script of the Indus Valley Civilization", Scientific American, 1985
  • Parpola, Asko: Deciphering the Indus Script.
  • Parpola, Asko: "Interpreting the Indus Script", n'A. H. Dani: Indus Civilisation
  • Rayo, S. R.: Dawn and Devolution of the Indus Civilisation, Aditya Prakashan, Delhi 1992


Referencies editar

Enllaces esternos editar