Los siete sabios del monte de bambú

Los siete sabios del monte de bambú (chinu: 竹林七賢, pinyin: Zhúlín Qī Xián) fueron un grupu de filósofos, poetes y músicos de la corriente qingtan (pura conversación) del taoísmu chinu del sieglu III, nel entamu de la dinastía Jin.

Pintura representando a los Siete sabios del monte de bambú, nel Palaciu de Branu de Peking.

Reciben el so nome de la lleenda que diz que s'axuntaben a la solombra d'un bosquecillo de bambúes alloñáu de la corte pa recitar y componer poesía y esfrutar de la música y la bébora. Anque los sos miembros esistieron y ye probable que dalgunos se conocieren ente sigo, alderícase si'l grupu ye ficticiu como tal y si realmente axuntábense como afirma la tradición.

Los siete sabios, o'l símbolu que representen, fueron bien influyentes na poesía, la música, l'arte y la cultura china polo xeneral.

Miembros editar

 
Pintura de los 7 sabios del bambú con Rong Qiqi.

Los componentes del grupu son:

La tradición cunta que'l grupu deseyaba escapar de les intrigues, corrupción y la agobiante atmósfera de la vida cortesana mientres les lluches polítiques del periodu de los Tres Reinos; polo que s'axuntaben nun bosquecillo de bambúes cercanu a la casa de Xi Kang, en Shanyang (anguaño na provincia de Henan) pa esfrutar de la llibertá, la comunión cola naturaleza, la vida rústica y el talentu de los sos amigos. Dizse que llegaron a tal grau de comunión que podíen entendese en silenciu namái per mediu d'una sorrisa. La rellación ente Xi Kang y Rouen Ji foi especialmente estrecha, la so rellación describióse como «más fuerte que'l metal y fragante como les orquídees.» La esposa d'otru de los sabios dixo tar impresionada pola potencia sexual de Rouen Ji y Xi Kang, en espiándolos mientres practicaben sexu xuntu.

Otra figura que s'acomuñar al grupu de los siete sabios ye Rong Qiqi (chinu: 榮啟期), anque en realidá vivió primero que ellos. Esta rellación representar de forma apócrifa en delles pintures del sieglu IV nuna tumba cerca de Nankín.

Filosofía editar

El motivu principal pal retiru lloñe de la corte foi que les carreres de los miembros principales del grupu taben amestaes al emperador Cao Wei, d'influencia taoísta, y vieron les sos vides en peligru cuando la dinastía dinastía Jin, d'influencia confucionista, tomó'l poder.

Promulgaben la busca de l'harmonía del Tau, fonte orixinal de toa vida, siguiendo la naturaleza innata del ser humanu, alloñar de los artificios de la vida urbana y oponíense a la concepción de pureza individual propuesta por Confucio y la so filosofía de dedicación al trabayu. Escribieron poemes sobre les idees taoísta y manual sobre misticismu taoísta y alquimia, amás de poemes nos que criticaben a la corte y l'alministración. Anque nun se sabe cuántu implicáronse caúnu d'ellos personalmente nel desenvolvimientu del qingtan, trátase l'asuntu na ficción siendo toos ellos personaxes del Shishuo Xinyu (chinu: 世說新語, Nuevos cuentos del mundu).

Ye un error asumir que tolos miembros del grupu teníen los mesmos puntos de vista. Unos asumieron la so difícil situación política calteniéndose firmes y adoptando un papel de excéntricos o satíricos bufones, ente qu'otros intentaron axustar y a la fin capitularon xuniéndose a la dinastía Jin, como fixo Wang Rong. Sicasí'l desdeñu de Xi Kang pola vida cortesana provocó finalmente la so execución.

L'apartada vida del grupu col tiempu convertir nuna tema corriente nel arte chino como símbolu de llibertá, ya inspiraron a otros artistes que deseyaron faer un retiru espiritual en dómines de baturiciu políticu. El mitu arrobinóse rápido y en bien poques xeneraciones representóse-yos de les más variaes formes, dende en bucóliques xuntes d'eruditos recitando y escuchando música hasta n'allocaes y anárquiques xordies onde toos taben desnudos.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Louis Crompton (2003), Homosexuality and Civilization. Belknap Press ISBN 0-674-01197-X.
  • Etienne Balazs (1965), Chinese Civilization and Bureaucracy: variations on a theme ISBN 0300094566.
  • Alexander Coburn Soper (1961), A New Chinese Tomb Discovery: The Earliest Representation of a Famous Literary Theme en Artibus Asiae.
  • Ellen Johnston Laing (1974), Neo-Taoism and the 'Seven Sages of the Bamboo Grove' in Chinese Painting en Artibus Asiae.


Referencies editar

Enllaces esternos editar