La ciudá de Lubango ye la capital de la provincia angoleña d'Huíla. La so población ye de 776 249 habitantes (2014)[1].

Lubango
Alministración
PaísBandera d'Angola Angola
Provincia (es) Traducir Huíla
Tipu d'entidá asentamientu humanu
Nome oficial Lubango (pt)
Nome llocal Lubango (pt)
Xeografía
Coordenaes 14°55′S 13°30′E / 14.92°S 13.5°E / -14.92; 13.5
Lubango alcuéntrase n'Angola
Lubango
Lubango
Lubango (Angola)
Superficie 3147 km²
Altitú 1718 m
Demografía
Población 776 249 hab. (2014)
Porcentaxe 31082047.95% de Huíla
2361843.63% de Angola
Densidá 246,66 hab/km²
Más información
Fundación 1885
Cambiar los datos en Wikidata

Economía editar

La economía de Lubango básase principalmente na agricultura de ceberes, frutes y verdures. Amás cunta con cierta industria manofacturera especializada nel envasado d'alimentos.

Historia editar

Lubango foi una de les primer ciudaes y rexones colonizaes polos portugueses p'aprovechar la so fértiles zones agrícoles. Como yera común a la colonización portuguesa, y otros rexímenes coloniales, la metrópolis arrampuñó les tierres a la población aborixe p'apurrila a los colonos.[2] Esto fizo que dellos cientos de families emigraren hai la entós África del Suroeste Alemana, dempués Namibia ente que unos mil colonos procedentes de la islla de Madeira ocupaben la rexón en 1881, sobremanera nel cultivu de la pataca. En 1910 yeren 1 700 los colonos de Madeira instalaos na ciudá.

En 1923 la empresa Mocanede Railways conectaba la ciudá cola mariña atlántica y el gobiernu portugués nomar capital de la provincia, rebautizándola col nome de Sá da Bandeira, recuperando'l so nome orixinal cola llegada de la independencia. Nesi momentu Lubango yera la única angoleña onde los europeos yeren mayoría, pos la mayor parte de la población africana yera nómada.

Mientres la Guerra civil d'Angola la ciudá allugo'l cuartel xeneral de SWAPO y foi atacada delles vegaes pola UNITA, aportando a en dellos momentos zona "fronteriza" ente los territorios controlaos pol gobiernu y los apoderaos pola guerrilla de UNITA. Pero por cuenta de la so posición y ser la base del principal contingente cubanu la ciudá nun calló nunca y della desapegaron bona parte de los caces cubanos que combatieron na Guerra de la Frontera de Sudáfrica.

Comunicaciones editar

Lubango dispón d'un aeropuertu cívicu militar onde opera les llinies aérees Sonair, Taag, Air Gemini. Asina mesmu ye la base de los escuadrones de cazabombarderos de la Fuercia Aérea d'Angola.

En tren la Benguela Railway.

See espiscopal editar

La ciudá de Lubango d'antiguo conocida como Sá da Bandeira ye sede de l'Archidiócesis de Lubango (en llatín: Archidioecesis Lubangensis ), creada'l 3 de febreru de 1977 a partir de la Diócesis de Sá da Bandeira (en llatín: Dioecesis Sadabandeiropolitanus )

Referencies editar

  1. censu de población
  2. Caranci, Carlos, Angola: termina la guerra de Sabimbi el irreductible, nᵘ44 de L'aventura de la Hestoria, Arlanza Ediciones, Madrid, xunu de 2002, ISSN 1579-427X

Enllaces esternos editar