Man on Fire ye una película d'Estaos Xuníos d'aición y drama del añu 2004, basada na novela del mesmu nome de A. J. Quinnell, que yá fuera afecha per primer vegada en 1987. Esta versión, dirixida por Tony Scott, foi estrenada'l 23 d'abril de 2004. La película desenvolver na ciudá de Méxicu.

Man on Fire
Datos
Títulu orixinal Man on Fire (en)
Xéneru cine de crímenes (es) Traducir[1], cine dramáticu[1], cine d'aición, película basada nuna novela y cine de vigilantes (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 21 abril 2004
30 setiembre 2004 (Alemaña)
Idioma orixinal inglés
Duración 141 min
Llugar de la narración Méxicu
Rodaxe Méxicu y Lago de Como (es) Traducir
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición Tony Scott[3]
Producción Arnon Milchan y Tony Scott
Guión Brian Helgeland
Música Harry Gregson-Williams
Fotografía Paul Cameron
Edición Christian Wagner
Repartu Denzel Washington[3], Dakota Fanning[3], Christopher Walken[3], Giancarlo Giannini[4], Radha Mitchell[5], Marc Anthony[5], Rachel Ticotin[5] y Mickey Rourke[5]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Regency Enterprises y Scott Free Productions
Distribuidora 20th Century Fox y Netflix
Costu 70 000 000 $
Recaldación 130 834 852 $
Calificaciones
CNC prohibido para menores de 12 años (es) Traducir[6]
FSK FSK 16 (es) Traducir
JMK free from 16 years (en) Traducir
Medierådet pa mayores de 15 años[7]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Denzel Washington interpreta a John Creasy, un alcohólicu oficial de la Marina de los EEXX y ex axente de la CIA, que trabaya como guardaespaldes de Lupita Ramos (Pita) (Dakota Fanning), una neña de nueve años d'edá, que ye secuestrada en Ciudá de Méxicu. El repartu inclúi a Christopher Walken, Radha Mitchell, Giancarlo Giannini, Marc Anthony, Rachel Ticotin y Mickey Rourke.

Foi estrenada n'Estaos Xuníos el 23 d'abril de 2004, recaldando 22.751.490 dólares, y conviértese el númberu 1 na clasificación de taquilla. La película estrenar en 2.980 sales de cine y recaldando en total $77.911.774 n'América del Norte y $52.381.940 nel restu de países (en total $130.293.714 en tol mundu); siendo un ésitu financieru, percima del so presupuestu de $70.000.000 de producción.

Argumentu (descripción completa de la película) editar

Dellos secuestros de neños azoten la Ciudá de Méxicu, lo que trai consigo un creciente sentimientu de llerza ente los sos ciudadanos más adineraos, especialmente ente los padres de familia. Nun periodu de 6 díes, llevar a cabu 24 secuestros, xenerando con ello que munches families contraten guardaespaldes.

Ellí apaez en escena John Creasy (Denzel Washington), quien visita a un vieyu amigu, Paul Rayburn (Christopher Walken), que-y propón ser guardaespaldes d'una neña de nueve años, llamada Lupita Ramos (Dakota Fanning). Creasy nun ta comenenciudu, pero a la fin termina aceptando a remolera.

La familia Ramos queda impresionada col currículum de Creasy, pero'l padre de la neña (Marc Anthony) contratar sabiendo que ye un alcohólicu, una y bones eso facilitaría los planes que pretende llevar a cabu na simulación del secuestru de la pequeña "Pita". Lupita intenta faer amistá con Creasy, pero ésti apenes la soporta poles entrugues constantes de la neña. Nun momentu, ella enóxase y dexa de fala-y per unos díes, pero a la fin Creasy allandiar y empieza a establecer una tienra amistá cola pequeña.

El guardaespaldes sustitúi a los padres de Lupita cuando estos nun tán. Viendo que Lupita tien-y mieu al soníu de les armes, ayúdalu a superar la medrana y da-y conseyos cola so competición de natación, casi volviéndose un padre pa la pequeña. Sicasí, esta nueva razón pa vivir qu'atopó Creasy, queda atayada cuando al salir ella de la so clase de pianu ye secuestrada y él queda gravemente mancáu dempués d'intentar torgar el secuestru.

Los desesperaos padres acepten l'ayuda de la policía, pero al intentar el rescate de Lupita asocede una emboscada y unu de los delincuentes muerre nel enfrentamientu. Bien llueu una voz telefónica comuníca-yos a los padres de "Pita" que dempués d'esa emboscada, yá pueden considerar muerta a la neña.

John Creasy al enterase de la posible muerte de la menor, entá ensin recuperase de les sos firíes entrevistar cola madre de Lupita, a quien-y promete matar a cualesquier que tuviera arreyáu nel secuestru, cualesquier que se beneficiara con ello, o a cencielles cualesquier que lu mire mal. D'ellí'l nome de la película.

Creasy recordó que nuna ocasión que llevaba a Pita a la escuela, un automóvil diba siguir, y dambos anotaron el númberu de la matrícula, sicasí Creasy nun llogró apuntalo completu por realizar una maniobra automovilística pa evitar un accidente, pero la pequeña llogró prindar casi tol númberu con esceición del últimu díxitu. Con esti datu, píde-y a una periodista que se dispunxo a ayudar, Mariana García Guerrero, que-y investigara'l posible díxitu pa rastrexar a unu de los delincuentes, pos mientres la captura de Pita llogró reconocer a unu de los tripulantes de los automóviles.

Una vegada que tuvo la información, dirixir a una colonia popular de la Ciudá de Méxicu pa interceptar al suxetu, de nombre Jorge González. Este ye obligáu por Creasy a conducir hasta un derribadoriu onde trata d'entrugalo, pero al notar la so negativa, decide torturalo: cada vez que se negara a da-y información, cortaríalu unu a unu los deos y pararía-y el sangráu con un encendedor de cigarros; al ver la renuencia del delincuente, Creasy empieza la tortura y ye como llogra información avera del nome de la banda de secuestradores: "La Hermandá", y sobre unu de los cuarteles allugáu en Nezahualcóyotl, un antiguu cine convertíu en discoteca estilo Rave, llugar onde atoparía a un tal "Carniceru".

Cola so arma so la so ropa disponer a entrar al discu, una vegada dientro amagu tanto al guardia quien resulta ser "El Carniceru" como a unu de los encargaos xunto con una celadora, el primeru, tando vendado de güeyos supo que Creasy yera orixinariu d'Estaos Xuníos pol so acentu americanu, cosa que Creasy confirmo talmente que l'otru tamién comento ser orixinariu del país vecín, dixo ser de Nueva Jersey, polo que Creasy llamatu a esti "Jersey Boy". Por cuenta de que "Jersey Boy" nun respondía al interrogatoriu, como intimidación Creasy asesín al "Carniceru" depués alverti-y qu'él sería'l próximu si nun empezaba a falar avera del paradoriu de la neña. El personaxe empezó a falar revelando qu'ellos nun teníen a la neña, qu'ellos solo yeren intermediarios, Los xudiciales (al cargu de Víctor Fuentes Teniente de la División de Anti secuestru de la Policía Xudicial) yeren los encargaos de secuestrar a la víctima pa depués apurri-y la a ellos quien curiaben d'elles hasta que xente de "La Voz" viniera por ellos pa encargase del restu, asegurando que por tou esto ellos solo recibíen $200 USD cada selmana al traviés d'una tarxeta de creitu, tarxeta que Creasy caltengo. Finalmente y a manera de vengación Creasy pregúnto-y a "Jersey Boy" si despidiérase de la neña pa depués asesinalo d'un disparu, al ver el panorama la celadora ufiertó apurri-y a la neña a Creasy en cuenta de dexa-y caltener la vida, sicasí la neña resultó ser d'otru secuestru, polo que la busca siguió non ensin antes apurrir informes del rescate a la periodista en cuenta de la información de la Tarxeta que-y sustraxo a "Jersey Boy". Mariana revelo que la tarxeta pertenecía a una cuenta de quien resultó ser esposa de "La Voz".

Mentanto nes oficines de la AFI Rayburn amigu de Creasy entrevistar con Miguel Pumar Direutor de la AFI quien buscaba nicios del comportamientu de Creasy yá que quería ayudar, pero tamién quería entendelo, Paul revélo-y a Pumar qu'antes de Pita, Creasy nun tenía nenguna razón válida pa siguir viviendo, sicasí Pita enseñólu que valía la pena vivir, y que los delincuentes quitáron-y eso, basáu na so esperiencia reveló que'l "Arte" de Creasy yera la muerte, y este taba a puntu de faer la so obra maestra.

Creasy preparar pal so siguiente golpe, emboscar a Fuentes, magar que Mariana informó del estatus de Fuentes y los altos niveles de seguridá que la arrodiaben Creasy nun lu importó y prosiguió cola so vengación; asina aprució en casa d'un par de vieyos y dende la ventana d'un pisu altu, disparó con un bazuca escontra los vehículos escolta de Fuentes. En mediu del caos, baxó a la cai pa secuestrar él mesmu a Fuentes. Darréu, debaxo de la ponte onde salió mal el rescate, Fuentes espertó frente a quien sería'l so verdugu. Esti informólu que nesi momentu tenía dientro del so rectu un dispositivu esplosivu qu'esplotaría nunos minutos. Presu de la desesperación, reveló qu'él namái yera un home de negocios, un profesional, y que la neña foi un secuestru más. Llamentando la so perda, Fuentes dixo ser el presidente de "La Hermandá" y que foi quien perpetó'l robu del dineru del rescate pero que de fechu el rescate taba incompletu yá qu'en total de los 10 millones del rescate solo habíen 2,5 millones y que la so operación estropióse, dando a entender l'abogáu de Ramos (Kalfus) traíase daqué ente manes y qu'aparentemente foi él quien tomó los otros 7,5 millones que faltaben. Primero que el so tiempu terminara, Fuentes pidió a Creasy un últimu deséu, daqué que Creasy de manera irónica concedió diciéndo-y a Fontes que deseyaría que tuviera más tiempu, pa depués retirase metanes la esplosión.

Más tarde Creasy visitó la residencia de Kalfus, onde atopó'l cadabre degolláu de quien fuera l'abogáu de Ramos, darréu Creasy dirixir escontra la casona de Ramos, yá en presencia de Creasy esti confesó qu'en realidá Kalfus y él entamaren el secuestru de Pita p'asina poder cobrar el dineru del seguru y col so parte poder pagar deldes que-y fueren heredaes de familia. Él pensó que Pita taría a salvo (yá que había un tratu ente los secuestradores, Kalfus y Ramos, el secuestru yera armáu, ellos sabíen que'l dineru diba tar incompletu, desafortunademente nun cuntaben con que la "Hermandá" diba deseyar tomar esi dineru) sicasí por cuenta de la emboscada mientres el cobru del rescate, eventu nel cual morrió'l sobrín del secuestrador, La Voz informó-y a Ramos que podía considerar a la neña muerta dempués d'aquel incidente, en venganza Ramos asesinó a Kalfus. Dempués de la confesión Ramos aceptó l'arma de Creasy y suicidóse dándose un disparu na cabeza cola bala que Creasy intentó utilizar pa suicidase la otra nueche.

A otru día Creasy dio col paradoriu de la titular de la tarxeta que-y apurrió a Mariana (la ex muyer de "la voz"). Creasy aprució nel llugar siendo recibíu con un disparu d'un home, cuando él inda nun había sanado de los disparos recibíos mientres el secuestru de Pita, dempués d'una curtia persecución prindó a quien lu disparó, un quebráu hermanu de "La Voz" pa manda-y un mensaxe, la so familia en cuenta de la so vida. Creasy pa dar veracidá a que nun taba xugando, vuéla-y los deos d'una mano al hermanu de "La Voz" con una escopeta recortada. "La Voz" sacando un as debaxo de la manga revéla-y a Creasy qu'él tien a la neña y que taba dispuestu a axustar con él. Sabiendo que-y quedaba poco tiempu, Creasy aceptó axustar; "La Voz" propunxo un intercambiu: Pita en cuenta del so hermanu y la vida de Creasy, cosa qu'aceptó ensin tatexar.

A la fin, l'intercambiu resultó un ésitu. Creasy finalmente vio'l frutu del so esfuerciu al ver a Pita ser lliberada polos sos captores. Creasy informó-y a Pita que'l so ma esperar baxando la ponte y qu'una vegada con ella fueren ensin mirar tras; cuando Pita preguntó-y a Creasy que sería d'él, este respondió-y qu'él finalmente diría a casa. Darréu, apurrir a los sicarios, quien lo tresportaríen pa enfrentase al so enemigu. Sicasí, nel trayeutu Creasy finó por cuenta de les severes firíes que yá tenía. Más tarde revelóse que "La Voz" morriera mientres s'aguantaba al arrestu; sicasí, nuna imaxe de fonderada viose como Pumar disparaba a espetaperru a "La Voz", matándolo d'un disparu na frente.

Nun final alternativu que ta incluyíu nos extras del llanzamientu a DVD y Blu Ray, puede vese que depués del treslláu de Creasy nel autu lleguen a la casa de La Voz, esti depués de da-y una charra, saca la so pistola y Creasy fai-y una entruga: "¿Dalguna vegada ve la mano de Dios no que fai" y la Voz respuénde-y que non. Creasy mira los sos relaxes y activa un cronómetru segundos dempués tou esplota, faciendo alusión qu'asitiara bombes na casa de la voz. Finalmente apaez el mensaxe de la fecha de la so muerte.

Intereses editar

El personaxe de Miguel Pumar foi ufiertáu al actor arxentín Ricardo Darin, quien nun aceptó'l papel. Los axentes de Scott intentaron convencelo innumberables vegaes p'atopase siempres con un non atayante per parte de Darin, quien depués confesaría que nun-y gustaba l'estereotipu que tenía Hollywood sobre los llatinoamericanos y por eso nun aceptara'l papel. Finalmente'l papel facer l'actor Giancarlo Giannini.

Faen delles referencies a Italia, Miguel Pumar foi direutor de Interpol en Roma, la esposa y l'hermanu de "la voz" viven en " vía Appia" que foi una de les más importantes calzaes na Roma antigua.

Producción editar

El direutor Tony Scott trató de tener una versión de la película realizada en 1983, momentu nel que Italia siguía siendo un importante centru de secuestru nel mundu. En 1987 rodóse una versión con Scott Glenn. Michael Bay y Antoine Fuqua fueron consideraos pa dirixir la nueva versión hasta que Arnon Milchan, el productor de la película de 1987, pidió a Scott si entá taba interesáu en producir una versión de Home en llapaes, yá que Milchan inda yera dueñu de los derechos de la serie.

20th Century Fox quería que la película se filmara n'Italia. Un primer borrador del guión de la película establecer en Nápoles. Scott argumentó que si l'aición diba ser treslladada a Italia habría que faer una película de dómina, porque pa la década del 2000 los secuestros dexaren de ser habituales n'Italia. Ciudá de Méxicu convertir nel escenariu de la película de 2004 por cuenta de la so alta tasa de secuestros, y por otres razones. Como resultancia, el personaxe de Rika Balletto pasó a llamase Lisa Martín Ramos, el de Pinta Balletto convertir en Lupita "Pita" Ramos y el de Ettore Balletto en Samuel Ramos. Orixinalmente'l papel de Creasy foi-y ufiertáu a Robert De Niro. Antes de la so muerte, Marlon Brando yera la opción orixinal pa interpretar a Rayburn.

Repartu editar

Actor Personaxe
Denzel Washington John Wayne Creasy
Dakota Fanning Lupita "Pita" Martín Ramos
Christopher Walken Paul Rayburn
Radha Mitchell Lisa Martín Ramos
Marc Anthony Samuel Ramos
Giancarlo Giannini Miguel Pumar
Rachel Ticotin Mariana García Guerrero
Mickey Rourke Jordan Kalfus
Jesús Ochoa Víctor Fuentes
Angelina Peláez Hermano Anna
Roberto Sosa Daniel Rosas Sánchez "The Voice" ("La Voz")
Gero Camilo Aurelio Rosas Sánchez
Mario Zaragoza Jorge González
Carmen Salinas Vixilante de los secuestraos

Les inspiraciones pa los hermanos Rosas Sánchez son los hermanos Daniel Arizmendi López y Aurelio Arizmendi López.[8][9]

Receición editar

La película tamién esfrutó de gran ésitu nel mercáu del videu domésticu d'Estaos Xuníos, recaldando más de $123 millones de dólares en DVD y VHS arriendu y venta nos Estaos Xuníos.

La película recibió crítiques mistes de los críticos y tien una calificación de 39% Rotten Tomatoes basáu en 161 opiniones con una media calificación de 5,2 sobre 10. los estaos de consensu, dixeron "Home en llapaes empieza bien, pero pasa percima de la segunda metá violenta." La película tamién tien una puntuación de 47 sobre 100 en Metacritic basáu en 36 opiniones.

La interpretación de l'actriz Dakota Fanning na película foi una de les más aclamaes y emponderaes polos máximos críticos del Cine.

Paul Davies, un autor d'artículu de revista, dixo que la receición crítica al home qu'ambura nos Estaos Xuníos yera "daqué menos de clase" porque los críticos nun-yos gustó'l vigilantismo qu'utiliza Creasy. Davies sostién que "la mayoría de los críticos perder" Creasy nun tomar "prestar sádicu" nos homicidios desque mata pa llograr información pa llegar a toles persones arreyaes nel secuestru de Pita Ramos, y nun-y gusta estropiar a persones inocentes.

A. J. Quinnell tuvo una bona acoyida a esta adautación, sobremanera porque la película utiliza munchos de lines. Quinnell autor del llibru diz que polo xeneral los guionistes "gústa-yos dexar la so buelga nel productu."

Quinnell añadió qu'a pesar de que polo xeneral nun-y gusten les adautaciones cinematográfiques de los llibros, los escritores "fixeron un bon trabayu con home en llapaes y encantóme la química ente Creasy y la neña" y "Cuando escuché per primer vegada que Denzel taba faciendo'l papel de Creasy echaba de menos un par de segundos, pero xugó la parte brillosa. la película ye violenta y si la roxura nun ye interpretáu correutamente, la resultancia puede ser tarrecible ".Kevin Freese de la Oficina d'Estudios Militares Estranxeros declaró que "paez que l'alusión" de los hermanos Sánchez ficticios colos reales hermanos Arizmendi "escapó de la comprensión de gran parte de l'audiencia."

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0328107/. Data de consulta: 6 xunetu 2016.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 URL de la referencia: http://stopklatka.pl/film/czlowiek-w-ogniu. Data de consulta: 6 xunetu 2016.
  4. URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=47141.html. Data de consulta: 6 xunetu 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0328107/fullcredits. Data de consulta: 6 xunetu 2016.
  6. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/110105.
  7. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  8. Freese, Kevin (Foreign Military Studies Office, Fort Leavenworth, KS). "The Death Cult of the Drug Lords Mexico's Patron Saint of Crime, Criminals, and the Dispossessed" (Archivu). Foreign Military Studies Office (EN). Consultáu'l 15 de mayu de 2014.
  9. "industria-de-secuestru-en-mxico-ye-tan-codalosa-que-nun cayer-segn-un espertu.html La industria de secuestru en Méxicu ye tan codalosa que nun va cayer, según un espertu" (Archivu). Axencia EFE en La Voz (Arizona Daily Star (Q)). 3 d'ochobre de 2010. Consultáu'l 15 de mayu de 2014. "La so hestoria sirvió al direutor hollywoodiense Tony Scott pal filme "Man on fire", protagonizáu por Denzel Washington y ambientáu nel Distritu Federal. Los secuestradores llamáronse Daniel, como "el Mochaorejas", y Aurelio, como'l so compinche."

Enllaces esternos editar