Philip Andre Michael Rourke Jr., más conocíu como Mickey Rourke (16 de setiembre de 1952Schenectady), ye un actor de cine d'Estaos Xuníos y boxeador. Candidatu al Óscar como meyor actor y ganador d'un Globu d'Oru y un BAFTA pol so trabayu en The Wrestler (2008) y conocíu pol so papel de Marv en Sin City.

Mickey Rourke
Vida
Nacimientu Schenectady16 de setiembre de 1952[1] (71 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Los Angeles
Familia
Madre Annette Elizabeth (Ann) Addis
Casáu con Debra Feuer (1981 – 1989)
Carré Otis (1992 – 1998)
Pareyes Anastassija Makarenko
Estudios
Estudios Institutou de Teatru y Cine Lee Strasberg
Escuela Secundaria Mayor de Miami Beach (es) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu
Oficiu actor de cine, boxeador, guionista, actor de xéneru, actor de televisión, productor de cinemodelu
Trabayos destacaos Year of the Dragon
9½ Weeks
Angel Heart
Barfly
Sin City
The Wrestler
Iron Man 2
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000620
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació nel senu d'una familia católica irlandesa en Schenectady (Nueva York), pero criar en Miami. La so madre, Anne, dempués de divorciase del so padre Philip André, casóse en 1963 con un policía llamáu Gene Addis, cuando Mickey yera neñu.

Unu de los deportes favoritos de Mickey yera'l béisbol y el so nome artísticu poner n'honor del xugador Mickey Mantle; l'otru yera'l boxéu, siendo un competidor del club Crochet en Noreña mientres la so mocedá.

Rourke estudió interpretación con Sandra Seacat nel Actors Studio, empecipiando la so carrera como actor a finales de los años 1970, compaxinando nos sos primeros años cine y televisión. Ye un gran aficionáu a les motocicletes y tien una tienda de retruques de motos qu'utilizó en delles de les sos películes llamada Black Death Motorcycles.

En 1981 casóse cola actriz Debra Feuer, a quien conoció nel set de la película Hardcase.

El 25 de xunu de 1992 casar de nuevu, esta vegada cola actriz Carré Otis, con quien trabayó nel thriller eróticu Orquídea Selvaxe. La pareya dixebróse dempués de que Rourke fuera arrestáu de xacíu maltratu; sicasí reconciliáronse. La pareya terminaría divorciándose n'avientu de 1998.

Anguaño sale cola modelu rusa Elena Kuletskaya, con quien ta comprometíu.[4]

Carrera editar

La so primer participación nuna película foi en 1941 (1979), película bélica dirixida por Steven Spielberg.

A empiezos de los años 80 Mickey foi afitando la so posición en Hollywood, consiguiendo papeles más importantes en títulos como Body Heat (1981), papel pequeñu pero significativu; esi mesmu añu casóse cola actriz Debra Feuer.

En 1982 actuó en Diner como Boogie, l'empederníu xugador y muyeriegu. Nesta película tamién participaron otros actores prometedores de la dómina como Paul Reiser, Daniel Stern, Steve Guttenberg o Kevin Bacon que tuvieron carreres más o menos esitoses. La más notable posiblemente sea la de Rourke. La película foi dirixida por Barry Levinson. Nesta dómina realiza Rumble Fish (Rumble Fish, 1983), de Francis Ford Coppola, onde interpretó al enigmáticu hermanu de Matt Dillon ("el mozu de la moto").

Darréu van venir Manhattan Sur (1985) de Michael Cimino, de gran protagonismu y popularidá pa Rourke. Y dos obres que lo consagraríen definitivamente, la primera El corazón del ánxel (1987) d'Alan Parker, de la que munchos críticos consideren la so meyor película de la segunda parte de los años 80. La película foi bien polémica por una escena esplícita de sexu de Rourke con Lisa Bonet, famosa por participar en El show de Bill Cosby; y la segunda Nueve selmanes y media (1986), drama eróticu co-protagonizáu por Kim Basinger que-y alzó al estrellalgu y a la categoría de sex-symbol mundial. Una frase célebre d'esti rodaxe ye la de Kim Basinger referiéndose a él, por razones ensin especificar, como "el ceniceru humanu".

Llogró una gran crítica pol so trabayu en El Borrachu na qu'interpretaba al gran escritor Charles Bukowski, col que entablaría una sincera amistá, y qu'escribiría un llibru llamáu Hollywood sobre la película y tou lo que xiró alredor d'ella. En dichu llibro tamién va apaecer Rourke.

Nesa mesma dómina collaboró con David Bowie nel discu Never Let Me Down, y escribió'l so primer guión, Homeboy, una historia del boxéu qu'él mesmu protagonizaría cola so muyer Debra, de la que se divorciaría un añu dempués.

Pero tou empezó a aparrar a empiezos de los 90. En 1991 empezó a boxear, un deséu que tenía dende la so mocedá, col llamatu de Marielito. Ensin demasiao ésitu, Rourke terminó retirándose de los cuadriláteros cuatro años dempués por causa de que los médicos prohibiérenlu que siguiera combatiendo, una y bones les consecuencies neurolóxiques podríen ser irreversibles. Amás, los daños sufiertos na so cara precisaron un bon númberu d'operaciones de ciruxía plástica y quedó marcáu pa siempres.

En 1990 apaeció nel thriller eróticu Orquídea selvaxe, una película qu'intentó repitir l'ésitu de Nueve selmanes y media, pero ensin l'ésitu esperáu. En dicha película participó l'actriz española Assumpta Serna.

En 1991 rueda la película d'aición Dos duros sobre ruedes como Harley Davidson, ésitu en taquilla pero non interpretativu.

Tocantes a la so actividá como actor, Mickey Rourke sigue trabayando, pero por causa del so fuerte calter y por otres razones, víase apostráu a proyeutos de baxu presupuestu y a apaiciones secundaries en títulos de mayor nome, como The Rainmaker (1997), onde volvió ser dirixíu por Coppola, Double Team (La Colonia, 1997) de Tsui Hark, Animal Factory (2000) de Steve Buscemi, Búffalo '66 de Vincent Gallo, El xuramentu (2001) de Sean Penn, y Spun de Jonas Åkerlund (direutor de videos musicales de Madonna). Posteriores películes nes que tuvo participación son El Mexicanu (2003) de Robert Rodríguez, Man on Fire (2004), película filmada por Tony Scott que cuntaba col protagonismu de Denzel Washington, y Domino (2005), de nuevu una película filmada por Tony Scott .

En 2001 apaez nel videoclip d'Enrique Iglesias, Hero, xunto a la tamién actriz Jennifer Love Hewitt.

Pero ye otru papel el que vuelve asitialo, si non en primer llinia, sí nuna posición bien interesante: Marv en Sin City de Robert Rodríguez. Papel pol que recibe crítiques bien favorables.

Ensin batura a duldes, la so gran torna cinematográfica, y resurrección como actor, vien de la mano de la película The Wrestler, que grabó en 2008, y pola que ganó un Globu d'Oru como Meyor Actor nuna película dramática, el domingu 11 de xineru de 2009. Ganó a grandes actores (Leonardo Di Caprio, Frank Langella, Sean Penn y Brad Pitt). Tamién consiguió los premios BAFTA y Spirit. Pol mesmu papel llogró la nominación al premiu Óscar de l'Academia pero, magar ser marcáu favoritu per bona parte de la crítica especializada, foi ganáu por Sean Penn.

En Wrestlemania 25, Rourke tuvo xunto a Ric Flair nel ringside mientres la llucha de Chris Jericho vs Roddy Piper, Ricky Steamboat y Jimmy Snuka. Dempués de que Jericho ganar, Rourke xubió al ring y noquió a Jericho.

Tamién participó nel doblaxe del videoxuegu Rogue Warrior, llanzáu pa los sistemes PC, Xbox 360 y PS3 a finales de 2009, nel cual interpreta al personaxe protagonista Dick Marcinko. Amás, Rourke tamién s'encargó d'interpretar el cantar de los creitos finales del videoxuegu.

En 2010 participa nel rodaxe de Iron Man 2, nel qu'interpreta al villanu de la película, Ivan Vanko, tamién conocíu como Whiplash.

Arrestos editar

En 1994, Rourke foi deteníu de xacíu abusu físicu en contra de la so entós esposa Carré, sicasí los cargos fueron retiraos.

En payares del 2007 Mickey foi deteníu de nuevu, esta vegada por conducir n'estáu d'embriaguez en Miami Beach.

Filmografía editar

Premios editar

Premios Óscar editar

Óscar:

Añu Categoría Película Resultáu
2009 Meyor actor The Wrestler Candidatu

Globu d'Oru editar

Añu Categoría Película Resultáu
2009 Meyor actor - Drama The Wrestler Ganador

BAFTA editar

Premios BAFTA:

Añu Categoría Película Resultáu
2009 Meyor actor The Wrestler Ganador

Sindicatu d'actores editar

Premios del Sindicatu d'Actores:

Añu Categoría Película Resultáu
2009 Meyor actor protagonista The Wrestler Candidatu

Independent Spirit Awards editar

Independent Spirit Awards:

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor actor The Wrestler Ganador

Satellite editar

Satellite Awards:[5]

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor Actor - Drama The Wrestler Candidatu
2005 Meyor Actor de Repartu - Drama Sin City Candidatu

Saturn editar

Premios Saturn:

Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor actor de repartu Sin City Ganador

Otros premios editar

Premios de l'Asociación de Críticos de Cine de Chicago:

Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor actor de repartu Sin City Ganador

Premios de Cine y Televisión d'Irlanda (IFTA):

Añu Categoría Película Resultáu
2006 Premiu de l'audiencia al meyor actor internacional Sin City Ganador

Referencies editar

Enllaces esternos editar