Manuel Robles Pezuela

políticu mexicanu

José Manuel Susano de la Luz Robles Pezuela (23 de mayu de 1817Guanajuato – 23 de marzu de 1862Ciudad Serdán (es) Traducir) foi un políticu y militar, Presidente de Méxicu pol Plan de Navidá proclamáu'l 23 d'avientu de 1858 pol cual derrocó a Félix María Zuloaga, esti de la mesma, presidente interín pol Plan de Tacubaya n'oposición al presidente constitucional, Benito Juárez. Foi miembru del partíu Conservador na Guerra de Reforma.

Manuel Robles Pezuela
Vida
Nacimientu Guanajuato23 de mayu de 1817
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudad Serdán (es) Traducir23 de marzu de 1862 (44 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, militarministru
Cambiar los datos en Wikidata

Intervención estauxunidense editar

Participó na Guerra contra Estaos Xuníos, particularmente na Batalla de Cuetu Gordu, como xefe d'inxenieros, aconseyó a Santa Anna en contra de presentar batalla al invasor en dicha posición, ensin ésitu.[1] Foi ministru de Guerra y de Marina mientres la presidencia de Mariano Arista, cargu que caltién mientres los gobiernos siguientes al ser nomáu Ministru de Rellaciones Esteriores por Ignacio Comonfort y más tarde como Embaxador de los Estaos Xuníos.

Guerra de Reforma editar

Dempués del golpe d'estáu de Félix María Zuloaga contra'l gobiernu constitucional d'Ignacio Comonfort. En xineru de 1858, Robles Pezuela foi nomáu ministru de Guerra y de Marina pol gobiernu establecíu pol Partíu Conservador al cual sofitó. El 20 d'avientu, dempués de casi un añu de constantes batalles, el xeneral Miguel María de Echegaray proclamó'l Plan de Navidá, que la so finalidá yera conciliar a les fuercies conservadores y a les fuercies lliberales pa dar términu a la Guerra de Reforma. Zuloaga consideró l'acción de Echegaray como una traición, sicasí Robles Pezuela sofitó la idea de Echegaray. En comunicación con él modificóse'l plan orixinal, el nuevu documentu foi llamáu Plan de Ayotla. Este foi proclamáu na capital el 23 d'avientu y constaba de cinco artículos:

1. Desconocer al gobiernu emanado a consecuencia del Plan de Tacubaya (el gobiernu conservador).
2. Una xunta popular compuesta de persones de toes partes de la República tienen d'establecer una alministración provisional y nomar a una persona pa exercer el poder supremo.
3. La xunta sería convocada por una comisión compuesta polos xenerales en xefe de los diversos exércitos.
4. La persona nomada pa exercer el poder supremo xuraría ante la xunta, estableciendo asina un gobiernu provisional.
5. El xeneral Robles sería'l xefe de les fuercies militares hasta establecer el gobiernu provisional.[2]

Dellos comandantes conservadores xuntar al plan, ente ellos: el xeneral Pérez en Puebla, el xeneral Domínguez en Cuernavaca, el comandante Lagarde en Ixmiquilpan, el comandante Felipe Blanco en Tulancingo, el xeneral Oronoz en Jalapa, el prefeutu Fernández en Texcoco, el comandante Ramírez en Santa Fe, el xeneral Haro en Toluca, el xeneral Vicariu en Iguala, el xeneral Negrete en Perote y el comandante Vélez en San Luis Potosí.

Ensin otra alternativa'l presidente conservador Félix Zuloaga dimitió al cargu. La Xunta establecióse conforme al plan el 1 de xineru de 1859. Benito Juárez refugó la invitación, ratificando la so postura de respetar la Constitución de 1857. Cuando Miguel Miramón tornó a la capital, refugó proclamar de Echegaray y de Robles Pezuela. Miramón asumió la presidencia de los conservadores el 2 de febreru de 1859 restableció'l Plan de Tacubaya y destituyó a Paredes.[2] Con Miramón na presidencia, Robles Pezuela foi nuevamente nomáu ministru de Guerra y de Marina y darréu incluyíu na comisión unviada a Europa col propósitu d'axustar la venida d'un príncipe européu pa gobernar el país.

Captura y muerte editar

El 22 de marzu de 1862 el xeneral Ignacio Zaragoza ordena'l fusilamiento de Manuel Robles Pezuela, deteníu en Tuxtepec xunto con dellos xefes conservadores, que llogren escapar de les tropes del xeneral José María Arteaga Magallanes. Acusáu de alta traición al buscar aliances colos invasores franceses, Pezuela negar a creer que la sentencia va ser executada, yá que piensa qu'a Arteaga nun-y convendría dar -y un mártir a los conservadores. Sicasí, palidece y la so esperanza sume cuando s'entera que la orde nun ye de Arteaga, sinón de Zaragoza. Fusiláu'l xeneral Robles Pezuela nuna banda de la ilesia de San Andrés Chalchicomula, mientres los conservadores axunten tropes del orde de 1,200 homes cerca d'Atlixco, con esto empecipia la llamada Batalla Antidiplomática.

Referencies editar

  1. Roa Bárcena, José María (1991). «Víspores de Cuetu Gordu», Rodríguez, Hipólito: Recuerdo de la invasión norteamericana (1846-1848) por un mozu d'entós I. Méxicu, D.F.: Conseyu Nacional pa la Cultura y les Artes, páx. 260. ISBN 9682932025.
  2. 2,0 2,1 Riva Palacio, Vicente; et al editor otros= (1880). «Tomo V La Reforma, capítulos XX-XXI», México a través de los siglos. Méxicu: Cume, páx. 338-342.


Predecesor:
Félix María Zuloaga
Presidente de la República
 

1858- 1859
Socesor:
José Mariano Salas