Manuel Rodríguez Torices

políticu colombianu

Manuel Rodríguez Torices y Quirós (24 de mayu de 1788Cartagena de Indias – 5 d'ochobre de 1816Bogotá) foi un abogáu, periodista y estadista colombianu. Robló l'acta d'independencia de la Nueva Granada en 1811, foi presidente de les Provincies Xuníes de la Nueva Granada en 1815 y vicepresidente de Camilo Torres Tenorio esi mesmu añu.

Manuel Rodríguez Torices
Vicepresidente

Vida
Nacimientu Cartagena de Indias24 de mayu de 1788
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá5 d'ochobre de 1816[1] (28 años)
Causa de la muerte aforcamientu
Estudios
Estudios Universidad del Rosario (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, abogáupolíticu
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Infancia y formación editar

Nació'l 24 de mayu de 1788, siendo fíu de Matías Rodríguez Torices, nacíu en Burgos (España), y María Trinidad Quirós Navarro, nacida en Bogotá. La partida de nacencia de Rodríguez Torices y Quirós dicía:

Yo, el Dr. Don Gregorio Manuel Guillén Cura, teniente del Sagrariu d'esta Sta. Ilesia Catedral, nella Maestru de Sagraes Ceremonies y Revisor de Llibros de Santu Oficiu de la Inquisición, CERTIFICO: Qu'en unu de los parroquiales que son del mio cargu, onde s'apunten les partíes de bautismos d'españoles que se faen en felicidá Santa Ilesia, al foliu 10 tópase un Capítulu de tenor siguiente: Na Ciudá de Cartagena de Indias a 20 de Mayu de 1788 años: Yo, el Dr. Dn. Gregorio Manuel Guillén, Cura Teniente del Sagrariu d'esta Ilesia Catedral nella Maestru de Sagraes Ceremonies y Revisor de Llibros del Santu Oficiu de la Inquisición, bauticé, punxi oleu y Crisma a Manuel Juan Robustismo de los Dolores, que nació'l día 24 del corriente, fíu llexítimu de Dn. Matías Rodríguez Torices, de los Reinos d'España, natural d'Arzobispáu de Burgos, y de Doña María Trinidad Quirós Navarro, natural de la ciudá de Santa Fé. Güelos paternos Don Felipe Antonio Espinosa y Doña María Josefa Rodríguez Torices naturales de la villa del Dozal del dichu Arzobispáu de Burgos; maternos: Don Manuel Francisco de Quirós y Doña Francisca Navarro y Acevedo, el primeru de los Reinos d'España y la segunda de dicha ciudá. Fueron los sos padrinos Don Felipe Antonio Espinosa, Alguacil Mayor Executor de la Real Facienda y la so esposa Doña Francisca Quirós, persona intelixente, de la obligación y parentescu espiritual que contraíen.
Y roblar Dr. Gregorio Manuel Guillén.[2]

Estudió les sos primeres lletres en Cartagena y los sos estudios posteriores nel Colexu Mayor de La nuesa Señora del Rosario, onde recibió'l títulu d'abogáu. Ayudó a Francisco José de Caldas cola redaición del Selmanariu del Nuevu Reinu de Granada y depués foi co-fundador del periódicu El Argos Americanu con José Fernández Madrid. Tuvo un importante papel na independización de la provincia de Cartagena (la primera en declarar la so independencia absoluta d'España na Nueva Granada), afalando'l deséu d'independencia y siendo unu de los firmantes de l'acta d'independencia de la provincia'l 11 de payares de 1811. En 1812 foi escoyíu como Presidente del Estáu de Cartagena.

El 23 de setiembre de 1814 el Congresu de les Provincies Xuníes de la Nueva Granada formó un triunviratu que remanara'l poder executivo, que foi conformáu por Manuel Rodríguez Torices, Custodio García Rovira (reemplazáu por Antonio Villavicencio) y José Miguel Pey. Esi mesmu añu dexó Cartagena y dirixióse a Bogotá a asumir el so cargu. Asumió la so vez de presidir el triunverato mientres cuatro meses de 1815.

Darréu'l Congresu escoyó a Camilo Torres Tenorio como presidente de les Provincies Xuníes de la Nueva Granada y a Rodríguez Torices como vicepresidente.

La reconquista, comandada por Pablo Morillo, obligó a Rodríguez Torices, Camilo Torres Tenorio y a otros patriotes a fuxir de Bogotá, dirixiéndose hasta Popayán. Nesta ciudá fueron prindaos y llevaos de vuelta a Bogotá. Ellí foi xulgáu pol Conseyu de Guerra Permanente, quien lo condergó a la pena capital y la confiscación de los sos bienes.

Rodríguez Torices foi executáu'l 5 d'ochobre de 1816 en Bogotá, xunto con Camilo Torres Tenorio. Los sos cuerpos fueron estazaos y espuestos en distintos sitios de la ciudá como escarmientu públicu a los independentistes. La so cabeza foi espuesta na güei Cai 13 onde s'atopa la Estación de la Sabana.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 14639/manuel-rodriguez-torices. Apaez como: Manuel Rodríguez Torices. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Castro Trespalacios 1979, p. 77

Bibliografía editar

  • Cultures Aboríxenes Cesarences ya Independencia de Valle de Upar, Bogota 


Predecesor:
José Miguel Pey
Presidentes de la Federación de les Provincies Xuníes de la Nueva Granada
1815
Socesor:
Antonio Villavicencio