Manufactura (del llatín manus, mano, y factura, fechura) o fabricación ye una fase de la producción económica de los bienes. El términu puede referise a un rangu d'actividá humana, dende l'artesanía hasta l'alta teunoloxía, pero aplícase más comúnmente a la producción industrial, que consiste nel tresformamientu de materies primes en productos manufacturados, productos ellaboraos o productos terminaos pal so distribución y consumu a gran escala. Tamién arreya procesos d'ellaboración de productos semi-manufacturados o productos semielaborados.

La inxeniería de fabricación o'l procesu de fabricación son los pasos al traviés de los cualos les materies primes tresformar nun productu final. El procesu de fabricación empieza col diseñu del productu y l'especificación de los materiales colos que se fabrica'l productu. Estos materiales modifíquense al traviés de procesos de fabricación pa convertise na parte riquida.

La manufactura ye l'actividá del sector secundariu de la economía, tamién denomináu sector industrial o, a cencielles, fabricación o industria.

El sector manufacturero ta estrechamente rellacionáu cola inxeniería y el diseñu industrial. Dellos exemplos de los principales fabricantes n'América del Norte son General Motors Corporation, General Electric, Procter & Gamble, General Dynamics, Boeing, Pfizer y Precision Castparts. Exemplos n'Europa inclúin Volkswagen Group, Siemens, FCA y Michelin. Exemplos n'Asia inclúin Toyota, Yamaha, Panasonic, Mitsubishi, LG y Samsung.

Variedaes del términu manufactura editar

Primeramente la manufactura significa una etapa del desenvolvimientu del capitalismu en que la producción yera a mano, esto ye, producción de los oxetos ensin intervención de les máquines; nesta forma de producción a diferencia del taller artesanal, l'oxetu nun ye producíu por una sola persona, sinón por un grupu d'elles, caúna de les cuales executa una o otra operación, lo que conduz a una rápida medría de la productividá del trabayu, en comparanza col artesanu.

El términu puede referir a una variedá de l'actividá humana, dende l'artesanía a l'alta teunoloxía, pero ye más comúnmente aplicáu a la producción industrial, na cual les materies primes son tresformaes en bienes terminaos a gran escala y col usu de máquines y fontes d'enerxía más allá del simple trabayu del home.

Nel Antiguu Réxime, la denominación manufactura, y específicamente les Manufactures Reales, oponer na práutica tanto a les instalaciones propies de los talleres gremiales como a les primeres fábriques (que fueron l'ámbitu onde se desenvolvió la Revolución industrial). La manufactura nel sentíu de fabricación produzse baxu tolos tipos de sistemes económicos, y ye una actividá tan mesma del ser humanu que lo define como especie, siendo los restos de cultura material del Paleolíticu, los primeros testimonios de la presencia humana sobre la tierra, al ser más resistentes inclusive que los restos anatómicos.

Nel sistema económicu capitalista, la fabricación diríxese, al traviés del mercáu llibre y la llibre empresa, escontra la fabricación en serie de productos pa la venta a un mercáu masivu de consumidores (sociedá de consumu). Nos países del denomináu socialismu real, que pretendíen la construcción d'un manera de producción socialista, la fabricación taba dirixida por una axencia estatal (planificación), y privilexábase la industria pesao sobre la de bienes de consumu. Nes economíes modernes, la fabricación escurre so dalgún grau de regulación gubernamental.

La fabricación moderna inclúi tolos procesos entemedios riquíos pa la producción y l'integración de los componentes d'un productu. El sector industrial ta estrechamente rellacionáu cola inxeniería y el diseñu industrial.

El procesu puede ser manual (orixe del términu) o col usu de máquines. Pa llograr mayor volume de producción ye aplicada la téunica de la división del trabayu, onde cada trabayador executa namái una pequeña porción de la xera. Asina, especialízase y economiza movimientos, lo que va repercutir nuna mayor velocidá de producción.

Anque la producción artesanal formó parte de la humanidá dende hai enforma tiempu (dende la Edá Media), piénsase que la manufactura moderna surde alredor de 1780 cola Revolución industrial británica, espandiéndose a partir d'entós a tola Europa Continental, depués a América del Norte y finalmente al restu del mundu.

El Arsenal de Venecia ufierta unu de los primeros exemplos d'una empresa manufacturera nel sentíu modernu, fundada en 1104 en Venecia; producía casi un barcu tolos díes y nel so apoxéu tenía 16.000 emplegaos especializaos.[1]

La manufactura convirtióse nuna porción inmensa de la economía del mundu modernu. Según dellos economistes, la fabricación ye un sector que produz riqueza nuna economía, ente que el sector servicios tiende a ser el consumu de la riqueza.[2][3]

Sistemes de fabricación editar

Producción en cadena o continua * Producción por llotes o discontinua * Fabricación per encargu

Personalización en masa * Fabricación axilosa * Rapid Manufacturing

Publicación

Fabricación categoríes editar

Industria del aceru

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Dolinsky, Anton. "Inventory Management History Part Three: Venetian Arsenal - Ahead of Their Time". Almyta Systems. [1]
  2. Friedman, David (2006). «Non Light at the End of the Tunnel». Los Angeles Times. New America Foundation. Consultáu'l 19 de payares de 2007.
  3. Joseph, Keith (1976). «Monetarism Is Not Enough». Center for Policy Studies. Margaret Thatcher Foundation. Consultáu'l 19 de payares de 2007.

3. Mijailov, M.I "La Revolución Industrial"