María Rosa Molas

monxa española (1815–1876)

María Rosa Molas y Vallvé, que'l so nome de bautismu foi Rosa Francisca María de los Dolores (24 de marzu de 1815Reus – 11 de xunu de 1876Tortosa), foi una relixosa y fundadora española. Fundó la orde de les Hermanes de La nuesa Señora de la Consolación y ye venerada como santa pola Ilesia católica.

María Rosa Molas
Vida
Nacimientu Reus24 de marzu de 1815[1]
Nacionalidá España
Muerte Tortosa11 de xunu de 1876[1] (61 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
catalán
Oficiu monxa
Santoral
11 de xunu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Estudió en Reus y foi educada na fe cristiana polos sos padres, que yeren bien relixosos. Yera sensible ante la probeza y dende moza dedicar a curar a enfermos. En 1841 ingresó na comunidá del Hospital de San Juan de Reus y de la Casa de la Caridá de la mesma llocalidá.

El 11 de xunu de 1844 pidió al xeneral Martín Zurbano que dexara de bombardear Reus, a lo qu'aportó. En 1857 dirixó en Tortosa la casa de Misericordia y en 1858 fundó la congregación de les Hermanes de La nuesa Señora de la Consolación, qu'años más tarde s'estendió por otros llugares. Llogró'l títulu de maestra y opúnxose a les autoridaes civiles y a la Constitución. Llevó un lazareto en Tortosa.

El 8 de mayu de 1977 foi beatificada por Pablo VI, y canonizada por Xuan Pablo II el 11 d'avientu de 1988. Na actualidá, el continuadores de la so obra les Hermanes de Les nueses Señora de la Consolación, tán presentes en cuatro continentes: Europa (España, Eslovaquia, Italia y Portugal); Asia (Corea del Sur y Filipines); África (Burkina Fasu, Costa de Marfil, Mozambique y Togu) y América (Arxentina, Bolivia, Brasil, Chile, Ecuador, Méxicu, Perú y Venezuela)

La vida de María Rosa Molas ye una pallabra de Consolación pa tol mundu. Los sos siguidores acepten que «nel mundu paez que taba namái pa consuelu de toos». Esa era y sigue siendo la so misión na Ilesia: Faese tresparencia de la Misericordia del Padre y enseñar a los homes los caminos de la Consolación de Dios.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 73570. Apaez como: Rosa Francisca María de los Dolores Molas y Vallvé. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.