Marina de Escobar

monxa española (1554–1633)

Marina de Escobar Monte (8 de febreru de 1554 (greg.)Valladolid – 9 de xunu de 1633Valladolid) foi una relixosa y mística española, declarada «venerable» pola Ilesia católica y fundadora de la caña hispana de la Orde Brigidina na que, sicasí, nun llegó a ingresar, cuidao que'l so primer monesteriu abrir en Valladolid cinco años dempués de la so muerte.

Marina de Escobar
Vida
Nacimientu Valladolid8 de febreru de 1554 (greg.)[1]
Nacionalidá España
Muerte Valladolid9 de xunu de 1633[1] (79 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu monxamístico cristiano (es) Traducir
Santoral
9 de xunu
Creencies
Relixón Ilesia católica llatina
teología mística cristiana (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

El so padre, Diego de Escobar, yera profesor de Derechu civil y canónicu, y mientres un tiempu gobernador d'Osuna; la so madre foi Margarita Monte, fía del médicu del emperador Carlos V.[2]

Hasta los cuarenta y cinco años la so atención dedicóse principalmente al so propiu perfeccionamiento, ente que a partir d'esi momentu dedicóse más al próximu. A los cincuenta años les sos continues aflicciones corporales fixéronse tan severes que la confinaron na so cama mientres el restu de la so vida. El so guía espiritual foi'l venerable Luis de la Puente.[2]

 
Visión de Cristu como xesuita por Marina de Escobar. Pintura de Diego Valentín Díaz (1586-1660). Ilesia de San Miguel y Santuyano (Valladolid).

Estableció la caña hispana de la Orde del Santísimu Salvador de Santa Brígida (Orde Brigidina), con un importante cambéu de les regles orixinales. Por orde divina, según la so creencia, escribió les sos revelaciones, y cuando yá tuvo demasiáu débil pa ello, dictar. Luis de la Puente corrixó los escritos y preparó la so publicación tres la muerte de la relixosa. Nel so prefaciu declara'l so propiu convencimientu de que les revelaciones de Marina son xenuines.[2]

Vida maraviyosa de la venerable virxe doña Marina de Escobar (1665) editar

 
Ilustración de la venerable Marina de Escobar nes primeres páxines de la segunda parte del llibru. Grabáu de Marcos Orozco, dibuxáu en 1665 según la so propia firma.

La Vida maraviyosa de la Venerable virxe doña Marina de Escobar, ellaborada pol padre Luis de la Puente, foi publicada en Madrid en dos partes, en 1665 y 1673. Foi traducida al llatín pol xesuita M. Hanel, y publicada nesi idioma en Praga en 1672 y 1688, y nuna edición ampliada en Nápoles en 1690. Estos trés ediciones del sieglu XVII son güei llibros bien raros. La edición contemporánea más reseñable ye una traducción al alemán en cuatro volúmenes, publicada en 1861.

El llibru nun ye una biografía de Marina de Escobar, si non la coleición de los sos rellatos de visiones. Empobináu escontra l'espardimientu de la fama de santidá de la visionaria vallisoletana, y destináu a un publico devotu, la Vida maraviyosa propón al los sos llectores, so la forma curiosa de revelaciones y visiones recibíes por una muyer, la doctrina mística y l'espiritualidá que s'ellaboraben entós na Compañía de Xesús.

Luis de la Puente dedicó enforma tiempu y enerxía a esta publicación, qu'esta en continuidá cola doctrina espiritual que'l mesmu enseñó nos sos Meditaciones de los misterios de la nuesa santa fe (1605) y nel so Guía espiritual (1609). Pero dempués de la so publicación en 1665, la Vida maraviyosa recibió fuertes crítiques, nel contestu del discutiniu anti quietista de los años 1670, y paralizó mientres delles décades el procesu de beatificación del padre De la Puente.[3]

el llibru VI revela la so perfeición so tarrecibles sufrimientos.

L'estilu de la obra ye llibre y fluyíu y nella Marina fala con cencellez y sinceridá inocente. Les visiones son pintoresques, y prestoses o alarmantes según la so tema, pero les descripciones son meros esbozos, dexando enforma a la imaxinación, y nun entren en detalles. La so variedá ye grande, incluyendo: la comunión diaria y l'oposición de Satanás a ella, los desposorio místicos, ¿cómo pueden apaecer los cuerpos de los santos nes visiones?, los estigmes internos, dellos santos que los haxógrafos coetaneos trataren con durez, como San Cristóbal...

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 39975/marina-de-escobar. Apaez como: Marina de Escobar. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. 2,0 2,1 2,2 Graham, Edward (1909). «Ven. Marina de Escobar», The Catholic Encyclopedia 5 (n'inglés). Nueva York: Robert Appleton Company. Consultáu'l 10 de xunu de 2013.
  3. Poutrin, Isabelle (2007). «Una lleición de teoloxía mística: la vida maraviyosa de doña Marina de Escobar (1665)». Historia social (57):  páxs. 127-143. 

Enllaces esternos editar