Masacre de Maraghar

La Masacre de Maraghar tuvo llugar el 10 d'abril de 1992, mientres la Guerra de Nagorno Karabakh, un conflictu nel que les fuercies armenies y azerbaixanes tuvieron implicaes n'actos de llimpieza étnica sobre población civil.[1] Según Caroline Cox, que reparó'l dañu y entrevistó a testigos presenciales, les fuercies azerbaixanes atacaron la ciudá armenia de Maraghar, degollando cerca de cuarenta y cinco aldeanos armenios, quemando y escalando la ciudá y secuestrando a cerca de cien muyeres y neños.[2]Los habitantes de Maraghar que fueron conducíos fora de la ciudá dempués del ataque nun pudieron volver a la so aldega dempués del alto'l fueu de 1994, porque l'área inda taba baxu control azerbaixanu.

Maraghar: el nome d'esti pueblu ta acomuñáu con una masacre de la que nunca llegó a los titulares del mundu, anque siquier 45 armenios morrieron cruelmente. Mientres la misión de CSI n'abril en Nagorno-Karabakh, qu'espublizó la noticia al traviés d'una aldega nel norte, na rexón de Martakert, fueren invadíos polos turcos azerbaixanos, el 10 d'abril y produxérase un númberu de civiles muertos. Un grupu foi al llogru de pruebes y atopóse colos sobrevivientes d'un pueblu nun estáu de shock, con escasez nos sos llares inda fumientos, restos de cadabres y vértebres inda nel terrén, onde la xente tenía la cabeza cortao y serruchao, y los sos cuerpos quemaos en delantre de los sos familiares. 45 persones fueron asesinaes y 100 sumieron, posiblemente sufriendo un destín peor que la muerte. Col fin de verificar les hestories, la delegación pidió a los aldeanos desenterrar los cuerpos que yá soterraren. Con gran congoxa, facer, lo que dexa que s'adopten les fotografíes de los degollaos y cuerpos carbonizaos. Más tarde, cuando se-yos preguntar alrodiu de la divulgación de la traxedia, ellos respondieron que yeren ronciegos a faer lo mesmo 'que los armenios nun son bien bonos a amosar el nuesu dolor pal mundu'.[3]

Los armenios recibieron munches crítiques y perdieron enforma sofitu políticu de resultes del so masacre de Khojaly (onde mataron a cientos de azerbaixanos), y por eso los medios de comunicación internacionales nun cubrir la matanza d'armenios en Maraghar.

Según Gevrog Petrossian, presidente del Parllamentu de Nagorno-Karabakh, hubo cincuenta y tres víctimes civiles que resultaron muertos mientres l'ataque a Maraghar.

Referencies editar

  1. New York Times - Massacre by Armenians Being Reported
  2. Christianity Today Article
  3. Ethnic Cleansing in Progress, War in Nagorno Karabakh, × Caroline Cox & John Eibner, Institute for Religious Minorities in the Islamic World, Zurich, London, Washington, 1993

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar