Mokgweetsi Masisi

políticu botsuanianu

Mokgweetsi Eric Keabetswe Masisi (21 de xunetu de 1962Moshupa) ye un profesor y políticu de Botsuana.[3] Dende'l 1 d'abril de 2018 ye'l 5º presidente de Botsuana. Foi Vicepresidente y Ministru d'Educación dende 2014. Primeramente en 2011 asumiera'l Ministeriu d'Asuntos Presidenciales y Alministración pública.[4][5]

Mokgweetsi Masisi
Presidentes de Botsuana

1r abril 2018 -
Ian Khama
Member of the National Assembly of Botswana (en) Traducir


Vicepresidente de Botsuana

Vida
Nacimientu Moshupa21 de xunetu de 1962[1] (61 años)
Nacionalidá Bandera de Botsuana Botsuana [2]
Familia
Padre Edison Masisi
Casáu con Neo Masisi [2]
Estudios
Estudios Universidá Estatal de Florida
Universidá de Botsuana
Llingües falaes inglés
Tsuana
Oficiu políticu
Creencies
Relixón cristiano (es) Traducir
Partíu políticu Partido Democrático de Botsuana (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El padre de Masisi, Edison Setlhomo Masisi, que morrió en 2003, foi tamién miembru del parllamentu por Moshupa y, según los informes, foi un íntimu confidente del padre del presidente Khama y el primer líder de Botswana, Sir Seretse Khama.[6]

Primeramente exerció como profesor d'inglés y hestoria. En 1984 enseñó na Escuela Secundaria Mmanaana en Moshupa, mientres tamién dirixía iniciatives de desenvolvimientu comuñal.

En 1987, Masisi foi tresferíu a Desenvolvimientu de Currículum y Evaluación y trabayó como Especialista de Currículum d'Estudios Sociales, onde supervisó un grupu de temes (Estudios Sociales, Música, Educación Relixosa y Moral)

En 1989 estudia una llicenciatura na Universidá Estatal de Florida, EE.XX., especializándose n'Educación d'Estudios Sociales y Diseñu Instruccional de Sistemes.

En 1990, el Sr. Masisi xunió de nuevu al Desenvolvimientu de Currículum y supervisó Estudios Sociales y otres temes. Xugó un rol importante nel desenvolvimientu d'un nuevu sistema de valoración de la Prueba de Criteriu Establecíu (PCE). Ellí faise'l Coordinador Nacional pa Educación d'Estudios Sociales y el representante de Botsuana pal Programa d'Estudios Sociales y Medioambientales africanos (ASESP, poles sos sigles n'inglés) y miembru del conseyu pa l'Asociación d'Educación Medioambiental d'África Austral (EEASA, poles sos sigles n'inglés) por más de 5 años. Foi tamién miembru de dellos conseyos d'ONG.

Xunir a la UNICEF en 1995 como Axente de Proyeutu de la Educación trabayando en proyeutos d'educación n'árees remotes. Tamién desenvolvió ya implementó la educación pa estudiantes embarazaes y empecipió la política y reformes de programa pa los escluyíos en Botsuana y los de les rexones del África oriental y austral.

Trayeutoria política editar

En 2003, arrenunció p'aportar a la política, participando, ensin bones resultancies, nes primaries del Partíu Democráticu de Botsuana (PDB) na circunscripción de Moshupa. A pesar d'ello siguió activu na política y foi electu Secretariu de Diputáu del comité ramal de Moshupa. Xunir a una ONG de Busca Internacional y centróse na investigación de la prevención del VIH y empecipió los sos estudios pa llograr un PhD n'epidemioloxía.

En 2008 enfrentar de nuevu a primaries y esta vegada ganó, convirtiéndose nel cadidato parllamentariu del PDB por Moshupa, llogrando un escañu nes eleiciones xenerales d'ochobre de 2009.

Tamién n'ochobre de 2009, Masisi foi nomáu como asistente de Ministru p'Asuntos Presidenciales y Alministración Pública y promovíu a Ministru p'Asuntos Presidenciales y Alministración Pública en xineru de 2011, onde encabezó'l Programa de Erradicación de la Probeza.

N'abril de 2014, asumió'l Ministeriu d'Educación y Desenvolvimientu d'Habilidaes como suplente hasta les eleiciones xenerales del 24 d'ochobre de 2014, cuándo foi re-electu miembru del parllamentu pola rexón de Moshupa-Manyana y caltúvose al frente del ministeriu.

El 12 de payares de 2014 foi designáu vicepresidente de Botswana pol presidente Ian Khama calteniendo tamién el ministeriu d'Educación y Desenvolvimientu d'Habilidaes.

El 5 de xunetu de 2017, el Presidente Khama nomó a Masisi Canciller de la Universidá de Botswana. El nomamientu, que taba d'acordies cola Seición 7 de la Llei de la Universidá de Botswana de 2008, foi por un periodu de cinco años. Siguió a la muerte del ex presidente Quett Masire, que se desempeñó como Canciller hasta que morrió'l 22 de xunu de 2017.

Presidente del país editar

El 1 d'abril de 2018, xuró como'l quintu presidente de Botswana asocediendo a Ian Khama obligáu a dexar la presidencia dempués de dos mandatos de 5 años.[6] Masisi convirtióse asina nel tercer líder de Botswana fora de la dinastía Khama dende la so independencia de Gran Bretaña en 1966. Ente les prioridaes presentaes nel so discursu al asumir la presidencia destacó la necesidá d'amenorgar la dependencia del país del mercáu de diamantes y el compromisu del so gobiernu n'ampliar l'accesu a la educación téunica y establecer iniciatives en turismu, minería, carnes y servicios financieros. [7]

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Ian Khama
 
Presidente de Botsuana

1 d'abril de 2018 - al presente
Socesor:
'