Montejaque

conceyu de la provincia de Málaga (España)

Montejaque ye un conceyu español de la provincia de Málaga na contorna de la serranía de Ronda, Andalucía, que pertenez al Parque Natural de la Sierra de Grazalema. Per carretera tópase asitiáu a 138 km de Málaga y a 620 km de Madrid. En 2006 cuenta con una población de 1013 habitantes; en 2000 cuntaba con 1008.

Montejaque
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Montejaque (es) Traducir Diego Sánchez Sánchez
Nome oficial Montejaque (es)[1]
Códigu postal 29360
Xeografía
Coordenaes 36°44′15″N 5°15′00″W / 36.7374°N 5.25°O / 36.7374; -5.25
Montejaque alcuéntrase n'España
Montejaque
Montejaque
Montejaque (España)
Superficie 43 km²
Altitú 690 m
Llenda con Ronda, Benaoján, Cortes de la Frontera, Villaluenga del Rosario y Grazalema
Demografía
Población 970 hab. (2023)
- 478 homes (2019)

- 486 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.06% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 22,56 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
montejaque.es
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Vista de Montejaque.

Montejaque, que'l so nome, Monte-Xaquez significa "monte perdíu", ye d'orixe árabe como lo demuestren les sos entrevesgaes callejuelas.

Hubo mientres esta dómina una alcazaba medieval que daba una visión de gran parte de la Serranía. Mientres la ocupación árabe Montejaque goció d'una notable importancia. Hubo una vegada un castiellu que yá nun esiste. Esta construcción sumió dafechu, quedando namái'l so nome na Finca El Castiellu. Otru de los llugares históricos d'esti conceyu ye'l llugar conocíu como "La Ponte", onde entá podemos ver los restos d'una ponte romana sobre'l ríu Campobuche.

Tres reconquistar a manes de los Reis Católicos el pueblu foi apurríu al Conde de Benavente al cual nomaron Señor de Montejaque y Benaoján dexando de pertenecer a los arrabaldes de Ronda.

Más tarde mientres el llevantamientu del pueblu moriscu de la zona nel sieglu XVI, produciéronse dellos atentaos contra l'alcalde moriscu Mohamad Idriz, por simpatizar coles tropes cristianes.

Montejaque tamién guarda hestories pa cuntar mientres la Guerra de la Independencia contra los franceses, como foi l'enfrentamientu que sostuvo'l guerrilleru José Aguilar contra les tropes napoleóniques na ponte del ríu Gaduares el 20 d'ochobre de 1810; nesta guerra participaron homes de Montejaque, Benaoján, Atajate, Cortes de la Frontera y Jimera del Líbar; namái yeren 250 persones en contra de casi 700 soldaos franceses; a pesar de la inferioridá numbérica salieron victoriosos.

Al viaxeru, nun se-y puede escapar una visita a la ilesia de Santiago'l Mayor, construyida a principios del s. XVI y reformada mientres el s. XVIII. El so principal estilu ye góticu tardíu, del que se caltién la bóveda de terceletes, que cubre'l presbiteriu.

Perdese poles estreches cais que componen esta población, típicamente andaluza, ye un verdaderu prestar, calteniendo la vitalidá d'un pueblu modernu, pero con unos fondos raigaños que nos faen viaxar a dómines pasaes. Entemecese colos sos tranquilos pobladores y conocer típiques hestories ye daqué que naide tuviera de perdese. Les sos fiestes destacaes son una nel mes de mayu y otra nel mes d'agostu.

Personaxes pernomaos editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar