El términu multimedia fai referencia a cualquier oxetu o sistema qu'utiliza múltiples medios d'espresión físicos o dixitales pa presentar o comunicar información. D'ellí la espresión multimedios. Los medios pueden ser variaos, dende testu y imagen, hasta animación, soníu, videu, etc. Tamién puede calificase como multimedia a los medios electrónicos o otros medios que dexen almacenar y presentar conteníu multimedia. Multimedia ye similar al emplegu tradicional de medios mistos nes artes plástiques, pero con un algame más ampliu.[1]

Ficha de softwareMultimedia
Tipu xéneru, especialidá y campu d'estudiu
Cambiar los datos en Wikidata
Multimedia ye una combinación de formes de conteníu:
Testu Audiu Imaxe
Animación Videu Interactividá

Falar de multimedia interactiva, cuando l'usuariu tien llibre control sobre la presentación de los conteníos, alrodiu de qué ye lo que desea ver y cuándo; a diferencia d'una presentación direuta, na que ye forzáu a visualizar conteníu nun orde predeterminado.

Multimedia: ye una teunoloxía que dexa integrar testu, númberos, gráficos, imáxenes fixes o en movimientu, soníos, altu nivel de interactividad[2] y amás, les posibilidaes de navegación a lo llargo de distintos documentos.

Hipermedia podría considerase como una forma especial de multimedia interactiva qu'emplega estructures de navegación más complexes qu'aumenten el control del usuariu sobre'l fluxu de la información. El términu "hiper" referir a "navegación", d'ellí los conceutos de "hipertestu" (navegación ente testos) y "hipermedia" (navegación ente medios).

Lev Manovich foi quién acuño'l términu metamedio, que puede definise como un mediu que contién diversos medios y que de la mesma adquieren trés distintes propiedaes: col software, datos y cuando se procesen. Les meta medios una fonte productora de medios.[3]

El conceutu de multimedia ye tan antiguu como la comunicación humana yá que al espresanos nuna charra normal falamos (soníu), escribimos (testu), reparamos al nuesu interlocutor (video) y remanamos con xestos y movimientos de les manes (animación). Cola puxanza de les aplicaciones multimedia pa ordenador esti vocablu entró a formar parte del llinguaxe habitual.

Cuando un programa d'ordenador, documentu o una presentación combina afechiscamente los medios, ameyórase notablemente l'atención, comprensión y l'aprendizaxe; yá que se va averar daqué más a la manera habitual en que los seres humanos comunicamos, cuando emplegamos dellos sentíos pa entender un mesmu oxetu ya informanos sobre él.

Carauterístiques editar

   
Grabáu
llocalmente
Tresmitíu
en llinia

Les presentaciones multimedia pueden trate nun escenariu, proyeutase, tresmitise, o reproducise llocalmente nun dispositivu per mediu d'un reproductor multimedia. Una tresmisión pue ser una presentación multimedia en direuto o grabada. Les tresmisiones pueden usar teunoloxía tantu analóxica como dixital. Multimedia dixital en llinia puede descargase o tresmitise en fluxu (usando streaming). Multimedia en fluxu puede tar disponible en direuto o por demanda.[4]

Los xuegos y simulaciones multimedia pueden usase n'ambientes físicos con efeutos especiales, con dellos usuarios coneutaos en rede, o llocalmente con un ordenador ensin accesu a una rede, un sistema de videoxuegos, o un simulador. Nel mercáu informáticu esisten variaes aplicaciones d'autoría y programación de software multimedia, ente les que destaquen Adobe Direutor y Flash.

Los distintos formatos de multimedia analóxica o dixital tienen la intención d'ameyorar la esperiencia de los usuarios, por casu por que la comunicación de la información sía más fácil y rápida. O, nel entretenimientu y l'arte, pa trescender la esperiencia común.

 
Un espectáculu láser ye un eventu multimedia en vivu.

Los niveles ameyoraos de interactividad son posibles gracies a la combinación de distintes formes de conteníu. Multimedia en llinia conviértese cada vez más nuna teunoloxía empobinada a oxetos ya impulsada por datos, dexando la esistencia d'aplicaciones con innovaciones nel nivel de collaboración y la personalización de les distintes formes de conteníu. Exemplos d'esto van dende les galeríes de semeyes que combinen tanto imáxenes como testu actualizaos pol usuariu, hasta simulaciones que los sos coeficientes, eventos, ilustraciones, animaciones o videos pueden modificar, dexando alteriar la "esperiencia" multimedia ensin tener que programar.

Amás de ver y escuchar, la teunoloxía háptica dexa sentir oxetos virtuales. Les teunoloxíes emerxentes qu'arreyen la ilusión de sabor y golor tamién puede ameyorar la esperiencia multimedia.

La multimedia atopa'l so usu en delles árees incluyendo pero ensin llindar : arte, educación, entretenimientu, inxeniería, medicina, matemátiques, negociu, y l'investigación científica. Na educación, la multimedia utilizar pa producir los cursos d'aprendizaxe computarizado (popularmente llamaos CBT) y los llibros de consulta como enciclopedia y almanaques. Un CBT dexa al usuariu pasar con una serie de presentaciones, de testu sobre un asuntu particular, y d'ilustraciones acomuñaes en dellos formatos d'información. El sistema de la mensaxería de la multimedia, o MMS, ye un usu que dexa qu'unu unvie y que reciba los mensaxes que contienen la multimedia conteníu rellacionáu. MMS ye una carauterística común de la mayoría de los teléfonos móviles. Una enciclopedia electrónica multimedia puede presentar la información de maneres meyores que la enciclopedia tradicional, asina que l'usuariu tien más diversión y apriende más rápido. Por casu, un artículu sobre la segunda guerra mundial puede incluyir hyperlinks (hiperligas o hiperenllaces) a los artículos sobre los países implicaos na guerra. Cuando los usuarios encendieren un hyperlink, vuelven dirixir a un artículu detalláu alrodiu de esi país. Amás, puede incluyir un videu de la campaña pacífica. Puede tamién presentar los mapes pertinentes a los hyperlinks de la Segunda Guerra Mundial. Esto puede acelerar la comprensión y ameyorar la esperiencia del usuariu, cuando ta amestada a los elementos múltiples tales como cuadros, fotografíes, audiu y videu.

La multimedia ye bien usada na industria del entretenimientu, pa desenvolver especialmente efeutos especiales en películes y l'animación pa los personaxes de caricatures. Los xuegos de la multimedia son un pasatiempu popular y son programes del software como CD-ROMs o disponibles en llinia. Dellos xuegos de videu tamién utilicen carauterístiques de la multimedia. Los usos de la multimedia dexen que los usuarios participen viviegamente en cuenta de tar sentaos llamaos recipientes pasivos de la información, la multimedia ye interactiva.

 

Tipos d'información multimedia:

  • Testu: ensin formatear, formateado, llinial y hipertestu.
  • Gráficos: utilizaos pa representar esquemes, planos, dibuxos lliniales, etc.
  • Imáxenes: son documentos formaos por píxeles. Pueden xenerase por copia de la redolada (escaniáu, fotografía dixital) y tienden a ser ficheros bien avolumaos.
  • Animación: presentación d'un númberu de gráficos per segundu que xenera nel observador la sensación de movimientu.
  • Videu: Presentación d'un númberu d'imáxenes per segundu, que crean nel observador la sensación de movimientu. Pueden ser sintetizaes o captaes.
  • Soníu: puede ser fala, música o otros soníos.

El trabayu multimedia ta anguaño a la orde del día y un bon profesional tien de siguir unos determinaos pasos pa ellaborar el productu.

  • Definir el mensaxe clave. Saber qué quier dicise. Pa eso ye necesariu conocer al veceru y pensar nel so mensaxe comunicacional. Ye'l mesmu veceru'l primera axente d'esta fase comunicacional.
  • Conocer al públicu. Buscar qué puede gusta-y al públicu por que interactúe col mensaxe. Equí hai que formular una estratexa d'ataque fuerte. Trabayar col veceru, pero ye l'axencia de comunicación la que tien el protagonismu. Nesta fase créase un documentu que los profesionales de la multimedia denominen "ficha téunica", "conceutu" o "ficha de productu". Esti documentu basar en 5 ítems: necesidá, oxetivu de la comunicación, públicu, conceutu y tratamientu.
  • Desenvolvimientu o guión. Ye'l momentu de la definición de la Game-play: funcionalidades, ferramientes pa llegar a esi conceutu. Nesta etapa namái intervién l'axencia que ye la especialista.
  • Creación d'un prototipu. En multimedia ye bien importante la creación d'un prototipu que nun ye sinón una pequeña parte o una seleición pa testear l'aplicación. D'esta manera'l veceru ve, güeya, interactúa... Tien que contener les principales opciones de navegación.

Agora yá se ta trabayando con dixital, un desenvolvimientu que dexa la interactividad. Ye nesti momentu cuando'l veceru, si ta conforme, da a la empresa'l dineru pa siguir col proyeutu. En rellación al funcionamientu de la mesma empresa, ta puede presuponer el presupuestu que va ser necesariu, la xente que va trabayar nel proyeutu (llista de collaboradores). A última hora, estructura la empresa. El prototipu ye un elementu bien importante na creación y siempres va ser testáu (públicu oxetivu y encargaos de comprobar que tou funciona)

  • Creación del productu. En función de los resultaos del testeo del prototipu, faise una redefinición y créase el productu definitivu, l'esquema de la multimedia.

Sitio web editar

Un sitiu web ye un espaciu virtual n'Internet formáu por un conxuntu de páxina web empobinaes a una tema n'específicu. Pa tener un sitiu web ye necesariu tener un dominiu, una direición d'Internet.

Polos xeneral estos sitios inclúin una páxina inicial, que se denomina home onde se ve una presentación del sitiu onde s'atopa, polo xeneral, un menú que cunta con diverses opciones, enllazaes con hipervinculos, onde l'usuariu puede escoyer qué temes quier ver.

Diseño multimedia editar

El diseño multimedia ta compuestu pola combinación de diversos medios, ente elles atopen el testu, fotografíes, videos, programación, soníu, animación, ente otres, col fin d'espresar y comunicar.

El diseñu multimedia puede dicise que ye ferramienta bien efeutivo pa tresmitir un mensaxe, sofítase principalmente na combinación de mieos,col usu del diseñu llógrase facilitar la visibilidá de los conteníos, amás de ser un elementu estéticu, ayuda a que'l mensaxe sía más claru y concisu.

Videoxuegos editar

Los videosjuegos son un software interactivo que xeneralmente enfocada al entretenimientu y al ociu d'una o más persones. Los videosjuegos cunten una historia na que ye necesariu que l'usuariu interactúe col conteníu y que de la mesma s'arreye col mesmu. Por que al traviés de ciertos mandos o controles, dexa asemeyar esperiencies al traviés de la pantalla d'una televisión, celular , etc.

Esisten videoxuegos que son senciellos y otros más complexos, dalgunos d'ellos son capaces de narrar histories usando audiu y video, imaxe,testu, demostrando que'l videoxuegu ye parte de la multimedia. Tamién, pueden clasificase, teniendo en cuenta los sos oxetivos, en distintos xéneros, los más populares son los d'aición, estratexa, aventura, deportes o carreres, ente otros.

De la mesma munches vegaes los videosjuegos son basaos de llibros o dalguna película famosa, nos cualos fórmase un universu, l'oxetivu del videoxuegu nesti casu ye cuntar una historia distinta a la que se ve nel llibru o na película[5]. Búscase creear una Narrativa Transmedia[6] onde'l videoxuegu forme parte de tola historia, pero de la mesma la cuenta d'un puntu de vista distintu.

Tipoloxíes editar

Los distintos tipos de multimedia pueden clasificase d'alcuerdu a la finalidá de la información, o tamién, al mediu nel cual van ser publicaes.

  • Multimedia educativa: Ye importante aprofiar que la multimedia educativa ye previa a que'l ordenador apaeciera, puede considerase como un procesu non llinial esto fai que l'estudiante lleve'l so propiu orde nel so modelu educativu (a distancia, presencial etc.). Encontar nun desenvolvimientu navegable que dexa cierta llibertá de movese sobre l'aplicación. Dellos eventos temporales importantes de la multimedia educativa: 1975/1980 Programación – 1985 Multimedia – 1990/1995 Internet – 2000 E-learning – 2005 Redes Sociales.
  • Multimedia publicitaria: Ye l'usu de distintos medios enfocáu a una campaña publicitaria, esto xeneró nuevos espacios nesti sector, vien presentándose un cambéu de los medios tradicionales a los dixitales con un abanicu enorme de nueves posibilidaes, tablets, móviles, desenvuelvo web, TDT (Televisión Dixital Terrestre), hipertestu y el corréu, y como elementu destacáu les redes sociales como ferramienta d'espardimientu viral.
  • Multimedia comercial: Nesti tipu de multimedia atopamos una gran variedá de productos, tales como: Bases de datos (DB), promociones, catálogos, simuladores, páxina web, publicidá ente otros, tou este material presentar en forma dixital, interactivo y la so funcionalidad principal ye la de convencer a un posible comprador o veceru d'adquirir un serviciu o productu. De dalguna forma esti tipu de multimedia ta direutamente rellacionada col aprendizaxe electrónicu (e-learning).
  • Multimedia informativa: Ta rellacionada colos elementos multimediales que brinden información, tales como: noticies, prensa, revistes, televisión y diarios, esta información presentar na mayoría de los casos en forma masiva (redolada mundial) y caltiénse actualizada al momentu de los fechos, el so valor informativu ye primordial pa conocer fechos primero que los medios de comunicación tradicionales.

Referencies editar

  1. «Interactividad y multimedialidad en periódicos llatinoamericanos: meyores nuna transición incompleta». Consultáu'l 11 d'ochobre de 2017.
  2. Ryan, Marie Laure. LA NARRACIÓN COMO REALIDÁ VIRTUAL, la inmersión y la interactividad na lliteratura y nos medios electrónicos..
  3. Manovich, Lev. El llinguaxe de los nuevos medios de comunicación. Consultáu'l 11 d'ochobre de 2017.
  4. FONDEVILA GASCÓN, Joan Francesc. Multimedia, dixital press and journalistic genres in Catalonia and in Spain: an empirical analysis. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2017.
  5. Scolari, Carlos. Narratives transmedia: cuando tolos medios cunten. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2017.
  6. Scolari, Carlos. [https://www.accioncultural.es/media/Default%20Files/activ/2014/Adj/Anuariu_ACE_2014/6Transmedia_CScolari.pdf Narratives transmedia: nueves formes de comunicar na era dixital]. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2017.

Enllaces esternos editar

  1. «Interactividad y multimedialidad en periódicos llatinoamericanos: meyores nuna transición incompleta». Consultáu'l 11/10/2017.
  2. Volver enriba↑ Ryan, Marie Laure. LA NARRACIÓN COMO REALIDÁ VIRTUAL, la inmersión y la interactividad na lliteratura y nos medios electrónicos..
  3. Volver enriba↑ Manovich, Lev. El llinguaxe de los nuevos medios de comunicación. Consultáu'l 11/10/2017.
  4. Volver enriba↑ FONDEVILA GASCÓN, Joan Francesc. Multimedia, dixital press and journalistic genres in Catalonia and in Spain: an empirical analysis. Consultáu'l 17/10/2017.
  5. Volver enriba↑ Scolari, Carlos. Narratives transmedia: cuando tolos medios cunten. Consultáu'l 17/10/2017.
  6. Volver enriba↑ Scolari, Carlos. Narratives transmedia: nueves formes de comunicar na era dixital. Consultáu'l 17/10/2017.