Napoleón Euxenu Lluis Bonaparte

políticu francés (1856–1879)

Napoleón Eugenio Lluis Xuan Xosé Bonaparte (en francés: Napoleón Eugène Louis Jean Joseph; París, 16 de marzu de 1856Ulundi, Natal, Sudáfrica, 1 de xunu de 1879), consideráu por munchos como Napoleón IV, foi l'únicu fíu de los Emperadores de los Franceses, Napoleón III y la so esposa Eugenia de Montijo. Recibió'l títulu de Príncipe Imperial de Francia y el tratamientu de La so Alteza Imperial. Amás, heredó los títulos de conde de Teba de la so madre (anque nunca lo llegó a utilizar), y el de conde de Pierrefonds, per parte del so padre.

Napoleón Euxenu Lluis Bonaparte
Vida
Nacimientu París16 de marzu de 1856[1]
Nacionalidá Segundu Imperiu Francés
Bandera de Francia Francia
Muerte Ulundi1 de xunu de 1879[1] (23 años)
Sepultura Tumba de Napoleón, Príncipe Imperial (es) Traducir
Causa de la muerte muertu en combate
Familia
Padre Napoleón III Bonaparte
Madre Eugenia de Montijo
Hermanos/es
Pueblu Casa de Bonaparte
Estudios
Estudios Real Academia Militar de Woolwich (es) Traducir
King's College de Londres (es) Traducir
Llingües falaes francés[2]
Oficiu políticu
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu Británicu
Graduación Teniente
Lluchó en Guerra anglu-zulú
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Escontra'l final de la so vida hubo rumores, non del tou falsos, que taba namoráu de la infanta española María del Pilar, fía de la reina Sabela II d'España. La emperatriz Eugenia de Montijo y la reina Sabela yeren partidaries d'esti enllaz, pero'l príncipe Napoleón atopó la muerte mientres la guerra contra los zulús, onde fina dos meses primero que la mesma infanta, quien venció a una meninxitis.

Biografía editar

 
Estandarte imperial de Napoleón Eugenio Lluis Bonaparte.

Mozu de considerable talentu, carauterizáu por una vida privada intachable y una gran simpatía, paecía destináu a ser un terrible pretendiente al tronu francés na eventualidá d'una restauración imperial; pero primeru decidió faer carrera nel exércitu, y pallo xunióse a les tropes britániques que colaben a Sudáfrica, llevándose con él la espada de la so tíu güelu.

El 4 de setiembre de 1870, al cayer el Segundu Imperiu Francés y proclamase la Tercer República Francesa, hubo de colar al exiliu, primero a Bélxica y dempués a la Gran Bretaña, onde morrería'l so padre en 1873, depués de ser lliberáu de la so prisión n'Alemaña. A la muerte del so proxenitor, dellos siguidores proclamaron a Eugenio como Napoleón IV. Se rumoreó inclusive que podía contraer matrimoniu cola princesa Beatriz, fía de la reina Victoria, pero nun pasaron de simples rumores.

Muerte editar

 
Muerte del príncipe imperial, por Paul Jamin.

Mientres la segunda guerra anglo-zulú, nuna emboscada tendida polos zulús, el 1 de xunu de 1879, cayó del so caballu mientres fuxía xunto al so destacamentu y morrió ablayáu a llanzazos tres un curtiu combate colos sos persiguidores. Tenía 23 años. Los zulús desaposiaron el so cadabre de too sacante d'unes medayes, pero pol valor demostráu na llucha non desmembraron el so cadabre, anque sí lo abrir en canal, práutica habitual pa lliberar l'espíritu de los finaos. El so cuerpu foi recuperáu a otru día.

Nun contraer matrimoniu nin dexó descendencia, anque antes de la so partida al África suscribió un documentu pa designar como socesor nos sos derechos al so primu segundu, el príncipe Napoleón Víctor Bonaparte (m. 1926), fíu de Napoleón Xosé Carlos Bonaparte y por tanto, nietu de Jerónimo Bonaparte, el so tíu güelu, antiguu rei de Westfalia y hermanu de Napoleón I.

Ancestros editar


Predecesor:
Napoleon III
 
Emperador titular de los franceses

1873 - 1879
Socesor:
Napoleón Víctor Bonaparte
(Napoleón V)

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. URL de la referencia: https://hdl.handle.net/10648/17463564-d2d8-11e8-828a-00505693001d.

Enllaces esternos editar