Natalia Morar (en rusu: Наталья Григорьевна Морарь; *12 de xineru de 1984) ye una socióloga y periodista moldava. En dos causes foi espulsada de Rusia por sacar a la lluz trames de corrupción protagonizaes por altos cargos del Kremlin. N'abril de 2009, tuvo activa participación na organización de les protestes de Moldavia.

Natalia Morar
Vida
Nacimientu Hîncești12 de xineru de 1984 (40 años)
Nacionalidá Bandera de Moldavia Moldavia
Llingua materna rusu
Familia
Casada con Ilya Alekseevich Barabanov (es) Traducir
Estudios
Estudios MSU Faculty of Sociology (en) Traducir
Universidá Estatal de Moscú
Llingües falaes rumanu
rusu
Oficiu periodista
Cambiar los datos en Wikidata

Primer espulsión de Rusia editar

En 2002 Natalia Norar treslladar a Rusia cola cuenta d'estudiar socioloxía na Universidá Estatal de Moscú. Cinco años dempués, mientres trabayaba como investigadora na revista rusa “New Times”, solicitó tamién la ciudadanía rusa. Sicasí, esti derechu nunca se-y dio.

N'avientu de 2007, apenes cuatro meses antes de la fecha marcada pa la concesión de la ciudadanía, Morar foi espulsada de Rusia. Les autoridaes del país decidieron refuga-y el permisu de residencia tres la publicación de “El dineru negro del Kremlin”, un artículu nel qu'esplicaba'l financiamientu illegal de los principales partíos políticos dependientes del gobiernu.

Partiendo d'una pequeña operación de blanquéu de dineru, Natalia Morar empecipió la so investigación sobre la corrupción de los altos funcionarios del Kremlin en mayu de 2007. A partir d'ende foi sacando a la lluz operación de mayor entidá protagonizada, ente otros, por Bortnikov Alexander, xefe axuntu del FSB, qu'operaba al traviés del Raiffeisen Zentralbank Österreich AG. De la mesma, nesi mesmu artículu, Morar acusaba a los servicios secretos rusos de tar detrás del asesinatu del opositor Andrei Kozlov.

La espulsión del país y el refugu a da-y la ciudadanía rusa basóse, según fontes gubernamentales, nuna llei que negaba esi derechu a les persones consideraes peligroses pa la seguridá del estáu

Intentos por volver a Rusia editar

Cola publicación del artículu y la posterior espulsión de Natalia Morar, el serviciu de Seguridá Federal Rusu albortó tolos intentos d'esta por tornar al país. En febreru de 2008 alcordó un matrimoniu con un periodista autóctonu y asina poder tornar a Rusia. Sicasí, esti intentu tampoco dio resultáu. Les autoridaes ruses dieron orde de que nun se-y dexara salir del aeropuertu. D'esta manera, en pasando tres díes na zona de tránsitu, tuvo que tornar a Chisinau.

Un mes dempués, Morar anunciaba que presentaría una quexa al Tribunal Européu de Derechos Humanos. Según la periodista moldava, dellos de los derechos humanos de la Convención Europea nun fueren respetaos nel so casu. En concretu, denunciaba'l fechu de qu'una familia permanecía dixebrada por voluntá del Kremlin.

La protesta moldava editar

El 6 d'abril de 2009, Morar participó na organización de la concentración frente al Parllamentu de Moldavia. Los manifestantes protestaben pola manipulación llevada a cabu pol Partíu Comunista nes eleiciones llexislatives d'esi añu.

Por aciu l'usu de les redes sociales, cuantimás por Twitter, apenes trescientes persones llograron rexuntar a diez mil frente a la sede de l'asamblea moldava. Ente ellos taben dalgunos de los principales líderes de los partíos de la oposición.

El carís violentu tomáu pola protesta'l 7 d'abril fizo que Morar desvenceyar del movimientu. Nun post del so blogue esclariaba qu'ella entamara una protesta pacífica y que, por tanto, nun se sentía responsable de los actos violentos que taben teniendo llugar. Nos díes siguientes encamentó a los manifestantes a abandonar les práutiques violentes.

Eses declaraciones nun evitaron que, el 9 d'abril, fora acusada poles autoridaes de la organización y puesta en marcha de los disturbios. Como midida inmediata, foi puesta so arrestu domiciliariu.

En payares tuvo llugar el xuiciu contra'l organizadores de la protesta d'abril, ente los que, amás de Morar, atopábase Gabriel Stati, fíu del empresariu más ricu del país. La fiscalía acusábalos d'utilizar sitio web y redes sociales pa entamar protestes caleyeres violentes en Chisinau.

A la fin, el fiscal xeneral Valeriu Zubco retiró los cargos contra Morar y los restantes acusaos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar