Nohra Puyana de Pastrana

Nohra Puyana Bickenbach (29 de mayu de 1955Medellín)[2][3] ye una política y periodista colombiana. Foi Primer Dama de Colombia ente 1998 y 2002, tres la eleición del so maríu, Andrés Pastrana Arango como Presidente de la República.

Nohra Puyana de Pastrana
Primera dama de Colombia (es) Traducir

7 agostu 1998 - 7 agostu 2002
Jacquin Strouss Lucena - Lina Moreno de Uribe (es) Traducir
Vida
Nacimientu Medellín29 de mayu de 1955 (68 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Familia
Casada con Andrés Pastrana
Estudios
Llingües falaes castellanu
francés
inglés
Oficiu periodistapolítica
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nohra Puyana Bickenbach, ye la fía mayor del industrial cerveceru santandereano Eduardo Puyana Rodríguez y de la bogotana d'orixe alemán Alícia Bickenbach Plata. Dempués de la so nacencia la familia Puyana Bickenbach instalar na ciudá de Bogotá onde Nohra se crio y nacieron los sos hermanos. Fixo los sos estudios nel colexu Marymount alministráu por Relixoses del Sagráu Corazón de María, razón pola cual ella asegura ser una católica devota.

Tiempu dempués adelantró estudios de periodismu y de mercadéu na École Française des Attachés de Presse, en París.[4] Ciudá na que se desempeñó nel serviciu de prensa de la Unesco, la revista Elle, la oficina de prensa de Christian Dior y na organización de Prét-à-Porter de Cannes, apodera francés, inglés y español.

En 1978 mientres una corrida de toros de Palomo Linar en Cartagena a la que foi convidada por Juan Manuel Santos, conoció a Andrés Pastrana con quien trés años dempués casóse y tuvieron trés fíos.[5]

De 1988 a 1990 como primer dama de Bogotá, promovió les Vacaciones Recreatives, diseñaes pa los periodos de descansu escolar; Viva Bogotá, destinada a les families de baxos recursos col fin de crea-yos espaciu pal esparcimientu familiar.

Tamién rescató'l programa del Vasu de lleche y la Mogolla, creáu mientres l'alministración de Misael Pastrana Borrero.

Mientres la campaña presidencial d'Andrés Pastrana en 1994, Nohra Puyana concentrar nes temes de recreación y deporte y promovió la recuperación de 29 parques allugaos en distintos sectores marxinaos del país.

Como Primer Dama de Colombia, exerció un papel bien importante en beneficiu de los neños del país, lluchando pola creación d'espacios deportivos pa los neños y fortalecer los comedores comuñales infantiles.[6]

En 1998, cuando asumió'l puestu de Primer Dama, foi presidenta de la xunta directiva del Institutu Colombianu de Bienestar Familiar y sofitó a la fundación Nutrir creando una guía alimentaria pa la población colombiana mayor de dos años, la que se convirtió nun preséu educativu que tenía como fin empobinar la eleición d'una alimentación nutricionalmente banciada, que contribuyera a prevenir los defectos nutricionales y les enfermedaes cróniques non transmisibles rellacionaes cola alimentación.[7]

En 1999, tres el terremotu d'Armenia, Nohra Puyana de Pastrana lideró una comisión humanitaria pa solucionar les necesidaes de los damnificados, tamién entronizó una imaxe de la Virxe de Guadalupe que recibió como regalu del Gobiernu de Méxicu pa la ciudá d'Armenia y tola rexón afeutada pol terremotu.

El 12 de marzu de 1999 recibió de manes del rei Xuan Carlos I d'España la gran cruz de la Orde d'Isabel la Católica.

Nel Conceyu de Chinácota Norte de Santander hai una urbanización llamada Nohra Puyana, n'honor a la Primer Dama, recordando los sos raigaños santandereanas, barriu onde se construyeron viviendes d'interés social.

Nohra Puyana de Pastrana lideró diversos proyeutos benéficos pa los más precisaos, ente ellos ta'l Proyeutu de Reconstrucción Integral San Cayetano un Nuevu Amanecer y l'apertura de ludotecas en distintes rexones de Colombia.[8]

Lideró bona parte del sector social del gobierno pero nun buscó protagonismu, nun compitió na escena. Quiciabes por eso mesmu la so imaxe pública llogró'l cursu contrariu a la del so home: mientres Pastrana baxó nes encuestes, Nohra xubió, una y bones ella lideró aliances cola empresa privada de Colombia pa llograr como meta 60.000 almuerzos escolares.[6]

El 7 d'agostu de 2010 Nohra Puyana de Pastrana tuvo presente nel actu de posesión de Juan Manuel Santos Calderón como Presidente de Colombia.

Familia editar

El matrimoniu Puyana-Bickembach tuvo cuatro fíos que son Eduardo, David, Laura y Nohra.

El 20 de marzu de 1981 casóse con Andrés Pastrana, na ilesia San Pedro Claver de Cartagena y tuvieron 3 fíos que se llamen Santiago, Laura y Valentina.

El so padre llamábase Eduardo Puyana Rodríguez y yera un industrial natural de Bucaramanga, propietariu de la cervecería Andina, que foi vendida a Bavaria en 1975. Foi secuestráu en 1991 por Mauricio Pardo Hasche con fines extorsivos y el cautiverio duró dos años, finalmente foi asesináu. El cadabre d'Eduardo Puyana Rodríguez foi atopáu nel conceyu de Samaná Caldas.

Nohra Puyana de Pastrana siempres valoró la unión familiar y según ella la so fía Valentina llegó nun momentu bien difícil pa ella y la so familia.[6]

Nohra Puyana de Pastrana ye tataranieta de David Puyana Figueroa, un pioneru del cultivu de café en Colombia quien amás participó na fundación del Banco Santander, de la compañía Santandereana de Vapores, de les esportaciones de quina, cacáu y tabacu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Jacquin Strouss Lucena
 
Primer Dama de Colombia

7 d'agostu de 1998 - 7 d'agostu de 2002
Socesor:
Lina Moreno de Uribe